|

وزیر نیرو: پرآب‌ترین سال در پنج دهه اخیر را داشتیم

وزیر نیرو گفت: ۱۴ میلیارد متر مکعب آب در بارندگی‌های امسال وارد تالاب‌های کشور شده است که برخی از آنها در ۵۰ سال اخیر بی‌آب بوده‌اند.

گسترش‌نیوز: رضا اردکانیان در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: به برکت نزول رحمت الهی در سال آبی جاری، پرآب‌ترین سال را در مقایسه با پنج دهه اخیر داشته‌ایم.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی برای مشقت و رنج مردم در قبال کم آبی و بی‌برقی نقشه‌ها کشیده بودند تا از این فرصت برای ایجاد ناآرامی بهره بگیرند اما نزولات رحمت الهی در سال آبی جاری، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: تردید نیست که امسال یک تحول بزرگ پس از پنج دهه خشکسالی است و به یقین، کفران نعمت با وعده عذاب شدید الهی همراه است.

وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: آمارها و عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی در مقایسه با بزرگترین اقتصادهای دنیا قابل دفاع است و اینکه در همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم آبرسانی و برق رسانی به روستاها را تداوم بخشیم یک موفقیت همگانی است.

او افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هر هفته به ۳۲ روستا آبرسانی شده و در همین دوره هفته به ۸ روستا برق رسانی شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: این دو شاخص در سطح دنیا غرور آمیز است و همه اهل فن و تخصص این را می‌دانند.

در این آئین از زحمات سید ابراهیم علوی تقدیر و سید عقیل مرتضوی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی معرفی شد.

منبع: ایرنا

کدخبر: 53979

ارسال نظر