|
کدخبر: 90897

افت نرخ نفت با تأثیر کرونا در کاهش تقاضا

قیمت جهانی نفت امروز به دلیل تأثیر ویروس کرونا در کاهش شدید تقاضا افت کرد و حتی محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری امریکا مانع از کاهش نرخ شد.

گسترش‌‌نیوز: نرخ هر بشکه نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با ۴۸ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به نرخ ۲۶.۹۱ دلار معامله شد. نرخ نفت وست تگزاس امریکا هم افت ۷۸ سنتی را تجربه کرد و به نرخ ۲۳.۷۱ دلار به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز نرخ جهانی نفت به دلیل کاهش تقاضا افت کرد، اما محرک‌های اقتصادی امریکا که به تفسیر برخی می‌تواند در رشد اقتصاد جهانی مؤثر باشد، مانع از کاهش بیشتر نرخ نفت شد.

رویترز نوشت: امروز نرخ نفت پس از سه روز افزایش اخیر، روند کاهشی به خود گرفت. کاهش سریع تقاضای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت‌های جهانی را با مانع مواجه کرده و خانه‌نشین شدن شرکت‌های بزرگ شده، به کاهش تقاضا انجامید. در این میان امیدواری به محرک‌های اقتصادی ۲ تریلیون دلار امریکا تا حدود زیادی از کاهش بیشتر نرخ نفت جلوگیری کرد.

استفان اینست تحلیلگر بازار در اکسیب تریدر گفت: «بازار جهانی به واسطه محرک‌های اقتصادی امریکا سیگنال سبز گرفت، اما بیشتر فعالیت‌های اقتصادی همچنان راکد مانده‌اند».

مجلس سنای امریکا روز چهارشنبه با جدیت تمام از کمک ۲ تریلیون دلاری برای کمک به بیکاری کارگران و صنایع صدمه دیده از اپیدمی ویروس کرونا استقبال کرد، اما در این میان کاهش سریع تقاضای جهانی نفت و نیز افزایش تولید، چشم‌انداز بازار جهانی را تیره و تار کرده است.

IHS مارکت ارزیابی کرده، تقاضای جهانی نفت تا ۱۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم امسال کاهش خواهد یافت و ذخایر نفت کشورها به بی‌سابقه‌ترین حد خود خواهد رسید.

براساس اطلاعات انرژی امریکا، میزان ذخایر نفت امریکا در هفته‌ اخیر۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها