|

وضعیت ذخایر آبی کشور چگونه است؟

معاون آب و آبفای وزیر نیرو، گفت: در امسال وضعیت ذخیره‌سازی آب پشت سدهای کشور مطلوب و با توجه به میزان بارش‌ها در امسال وضعیت ذخایر آبی کشور مناسب است‌.

گسترش نیوز: قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه بهره‌برداری از طرح آبیاری و زهکشی فکه در دهلران که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: وضعیت ذخیره آب سدهای کشور تقریبا مثل سال گذشته است اما ۱۰ درصد کاهش دارد.

وی یادآور شد: دلیل عمده این کاهش مربوط به استان خوزستان و سیلاب‌های این استان است که موجب رهاسازی آب شد.

تقی زاده خامسی افزود: بخاطر بیماری کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی، آب بیشتری در سطح کشور مصرف شده است که انتظار می‌رود شهروندان در مصرب آب شرب صرفه جویی کنند.

وی تاکید کرد: با هر۲۰ ثانیه مصرف آب برای شست و شوی دست ۶ لیتر آب در کشور هدر می‌رود.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه مصرف سرانه آب در ایران هنوز بالاست، گفت: به ازای هر نفر ۳۵۰ لیتر در روز آب مصرف می‌شود که این رقم از استاندارد جهانی بالاتر است.

گفتنی است، در چارچوب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح‌های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح‌های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢٠ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهوری در استان ایلام به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

کدخبر: 96658

ارسال نظر

 

آخرین اخبار