|
کدخبر: 96858

قیمت جهانی طلای سیاه (۱۳ اردیبهشت ۹۹)

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته‌‌ (جمعه) با ۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.

گسترش نیوز: در حالی که اوپک و متحدانش روز جمعه رسما کاهش تولید بی‌سابقه خود جهت به توازن رساندن بازار را آغاز کردند نرخ نفت خام امریکا دیروز شاهد رشد ۵ درصدی بود و نفت برنت هم به بالای ۲۶ دلار در هر بشکه رسید. نرخ هر دو شاخص نفتی نخستین رشد هفتگی در طی ۴ هفته گذشته را به ثبت رساند.

در ماه آوریل، نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا به پایین‌ترین رقم تاریخ خود رسید و برای نخستین بار قیمت‌های منفی را تجربه کرد. این در حالی بود که نرخ نفت برنت به دلیل افت شدید تقاضا و بالا رفتن تولید نفت اوپک و سایر متحدانش به پایین‌ترین رقم حدود ۲۱ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید. نرخ نفت برنت در معاملات تحویل ماه ژوئن روز پنجشنبه در نرخ ۲۵ دلار و ۲۷ سنت به کار خود پایان داد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا که اوایل دیروز به بالای ۲۰ دلار رسیده بود، در پایان معاملات روز گذشته با ۹۴ سنت معادل ۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت نفت برنت پس از ۳ هفته متوالی کاهش شاهد رشد هفتگی حدودا ۲۳ درصدی بود و نفت خام امریکا نیز رشد هفتگی حدودا ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت خام امریکا پس از آن رشد داشت که شرکت‌های نفتی امریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را برای هفتمین هفته متوالی کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به پایین‌ترین رقم از ژوئن ۲۰۱۶ یعنی ۳۲۵ سکو رساندند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روسیه و دیگر تولیدکنندگان توافق کرده‌اند که از ابتدای ماه می‌یعنی دیروز تولید روزانه نفت خود را ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها