|
کدخبر: 285208 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۲ شاه ماهی در راه استقلال

علی فتح الله زاده پس از شکست مقابل سپاهان، از جذب ۲ مهره جدید خبر داد. گفته می شود که یکی از این ۲ بازیکن هافبکی خارجی است. گزینه احتمالی آبی ها با نظر مستقیم ساپینتو جذب خواهد شد و روند مذاکرات با او به زودی آغاز خواهد شد.

ورزش ۲ شاه ماهی در راه استقلال

استقلال اولین دیدار خود در نیم فصل دوم را با شکستی تلخ سپری کرد. آبی‌ها پس از پیروزی مقابل تراکتور در چهارچوب مسابقات جام حذفی، با روحیه خوبی به اصفهان رفتند تا با کسب نتیجه‌ای مطلوب به ادامه فصل و رقابت بر سر قهرمانی امیدوار شوند. نتیجه به دست آمده در نقش جهان و همچنین عملکرد استقلال، هواداران این تیم را از تکرار عنوان قهرمانی تا حد زیادی نا‌امید کرد.

آبی پوشان تا پیش از این مسابقه، تنها در ۲ بازی مغلوب شده بودند که یکی از این ۲ باخت مقابل سپاهان اصفهان رقم خورده بود. انگیزه ریکاردو ساپینتو و یارانش برای جبران شکست قبل زیاد بود اما عملکرد آن ها در زمین مسابقه در حدی نبود که منجر به پیروزی برابر یاران ژوزه مورایس شود. مدافع عنوان قهرمانی در این بازی چند غایب بزرگ داشت. سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی و محمد حسین مرادمند، هرکدام به دلیلی نبرد حساس هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر را از دست داده بودند.

علیرضا-رضایی

لغزش جانشین حسینی در نقش جهان

در این میان غیبت کاپیتان اول آبی‌ها بیشترین ضربه را به تیم ساپینتو وارد کرد. در غیاب گلر ملی پوش استقلال، علیرضا رضایی جوان درون دروازه قرار گرفته بود. نمایش او در ورزشگاه نقش جهان ضعیف و ناامید کننده بود. رضایی در به ثمر رسیدن گل اول سپاهان توسط امید نورافکن کاملا مقصر بود و واکنش ضعیفی از خود نشان داد. شوت ناگهانی و البته پرقدرت نورافکن با اشتباه مرگبار رضایی تبدیل به گل اول سپاهان در نیمه دوم شد. در ادامه ساپینتو تغییراتی در ترکیب تیم خود اعمال کرد. محمد محبی و آرش رضاوند را به بازی آورد. این تعویض‌ها و بالا بازی کردن استقلال پس از دریافت گل، جواب داد و امیرارسلان مطهری گل مساوی را به ثمر رساند.

نفوذ خوب و پاس دقیق کوین یامگا زمینه ساز گل اول استقلال شد. در ادامه روند بازی متعادل پیش رفت و هر ۲ تیم محتاطانه عمل کردند. به نظر می رسید بازی با تساوی و تقسیم امتیازها به اتمام می رسد اما یک اشتباه مهلک دیگر معادلات را تغییر داد. این بار نوبت به سیاوش یزدانی رسید تا ساپینتو و هواداران استقلال را در بهت و اندوه فرو ببرد. کاپیتان جدید استقلال با بی احتیاطی محض، در محوطه جریمه خطای بی موردی روی شهریار مغانلو مرتکب شد. سیاوش یک پنالتی باد آورده را نصیب حریف کرد تا همه چیز برای یک برد خانگی برای زردهای اصفهانی مهیا شود.

قایدی-سپاهان

ثبت سومین شکست آبی‌ها در لیگ

رامین رضاییان در لحظات پایانی بازی، تیرخلاص را بر پیکر استقلال وارد کرد تا سومین شکست فصل آبی ها رقم بخورد. استقلال با این شکست تلخ، پس از مدت‌ها مقابل یک تیم به صورت رفت و برگشت شکست خود و اصطلاحا دبل شد. شاگردان ژوزه مورایس نیز با این ۳ امتیاز مهم خود را بیش از پیش به صدر جدول نزدیک کردند. شکست ۲ بر یک در اصفهان، اختلاف امتیاز استقلال با رقیب سنتی را بیشتر کرد و امیدها برای تکرار عنوان قهرمانی کمرنگ شد.

آمار و نتایج ساپینتو در استقلال طی فصل جاری، موجب بروز انتقادات و واکنش‌های منفی زیادی از سوی هواداران و پیشکسوتان این باشگاه شده است. استقلال همراه با فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم، بدون شکست موفق به کسب قهرمانی شده بود. آمار گل‌های خورده، تعداد بردها، عملکرد تیمی و فردی استقلال در این فصل اختلاف فاحشی با سال قبل دارد.

این در حالی است که ترکیب استقلال در این فصل نسبت به فصل گذشته تقویت شده و عمق بیشتری نیز پیدا کرده است. البته در این بین نقدهای زیادی نسبت به تصمیمات و استراتژی های نقل و انتقالاتی سردار آجورلو در پیش فصل وجود دارد. مدیریت قبلی استقلال اقدام به جذب مهره های زیادی در پست وینگر و مهاجم هدف کرد اما دریغ از به خدمت گرفتن یک هافبک میانی طراح!

فتح-الله-زاده-ساپینتو

۲  خرید جدید برای تقویت ترکیب

استقلال در ابتدای فصل، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی را برای پست وینگر جذب کرد. در ادامه نیز مهاجمانی نظیر سجاد شهباززاده و کاوه رضایی( که موفق به قرار گرفتن در لیست نشد) را به خدمت گرفت. استقلال از مدت‌ها پیش به دنبال جذب یک هافبک میانی خلاق بوده اما هیچگاه در انجام این مهم توفیقی نداشت. در هر صورت ترکیب فعلی استقلال ضعف‌ها و کاستی‌های زیادی دارد. علی فتح الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال پس از شکست مقابل سپاهان، از جذب دو مهره جدید خبر داد. گفته می‌شود که یکی از این ۲ بازیکن، یک هافبک خارجی است. گزینه احتمالی آبی‌ها با نظر مستقیم ساپینتو جذب خواهد شد و روند مذاکرات با او به زودی آغاز خواهد شد. فتح الله زاده کماکان بر حمایت از کادر فنی تاکید دارد و معتقد است که مربی پرتغالی می تواند استقلال را به کورس قهرمانی بازگرداند. باید صبر کرد و دید که گزینه نهایی استقلال برای جذب هافبک چه رزومه‌ای دارد و می‌تواند مشکل خط میانی آبی پوشان را حل کند یا خیر. البته مدیریت استقلال قبل از هر چیز باید فکری به حال پنجره بسته نقل و انتقالات و بدهی های موجود کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها