|
کدخبر: 314322

کیلیان امباپه ، ستاره فرانسوی کیست؟

کیلیان امباپه، بازیکن فوتبال فرانسوی، که در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ در پاریس، فرانسه، متولد شد، به دلیل سرعت امباپه و توانایی گلزنی اش به عنوان یک حمله‌گر، نقش مهمی در رقابت‌های باشگاهی اروپا ایفا کرده است و می کند. در سال ۲۰۲۲، برای اولین بار چهار گل در فینال جام جهانی به ثمر رساند. در ادامه به زندگینامه کیلیان امباپه  و اطلاعات نادری راجب زندگی این بازیکن می پردازیم.

اوایل زندگی پسر فرانسوی

امباپه در پاریس به دنیا آمد و در بندی، یکی از حومه‌های پاریس با جمعیت اکثراً از طبقه کارگر و بیشتر ساکنان مهاجر بزرگ شد. مادرش، فایزا لاماری، از اصل الجزایری بود و پدرش، ویلفرید امباپه، از کامرون به فرانسه مهاجرت کرده بود و سال های زیادی در آنجا فعالیت فوتبالی می کرد. مادر امباپه مسلمان است و پدرش مسیحی اما هنوز دین امباپه برای طرفداران خود مشخص نیست.

امباپه

ویلفرید امباپه (پدر امباپه) به عنوان مربی و مدیر باشگاه محلی AS Bondy فعالیت می‌کرد و پسرش در شش سالگی به تیم‌های جوان این باشگاه با خواسته خودش پیوست. کیلیان امباپه به سرعت به دلیل سرعت استثنایی و مهارت در کنترل توپ شناخته شد و چند سال بعد، او به آکادمی ملی فوتبال فرانسه دعوت شد. او دو سال در آنجا سپری کرد و تعدادی از باشگاه‌های برجسته اروپایی - از جمله رئال مادرید، آرسنال، چلسی و پاری سنت ژرمن (PSG) - علاقه‌مندی خود را برای امضای قرارداد با او اعلام کردند.

در سال ۲۰۱۳، در سن ۱۴ سالگی، او با AS Monaco قرارداد بست، که در لیگ ۱ (لیگ برتر فرانسه) رقابت می‌کرد، و در تیم‌های جوان و زیر ۱۹ سال این باشگاه به میدان می‌رفت.

 

شروع زندگی کاری

در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۵، زمانی که مبپه برای تیم "موناکو" در یک بازی "لیگ ۱" مقابل "اس‌ام کان" به میدان رفت، وارد دنیای حرفه‌ای شد. این ورود در سن ۱۶ سالگی، رکورد تیاری هنری را شکست و او جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم اصلی "موناکو" شد. او نخستین گل حرفه‌ای خود را در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ به ثمر رساند و جوان‌ترین گلزن "موناکو" شد. در تاریخ ۶ مارس، امباپه با "موناکو" یک قرارداد سه ساله را امضا کرد.

در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶، او اولین هت‌تریک حرفه‌ای خود را در بازی مقابل "استاد رنه" در "کوپ دو لا لیگ" به ثمر رساند. در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۷، او نیز اولین هت‌تریک حرفه‌ای خود در "لیگ ۱" را در بازی مقابل "فوتبال کلوب دو متز" به ثمر رساند. او جوان‌ترین بازیکنی شد که از سال ۲۰۰۵، از جمله جرمی مانز، موفق به گرفتن یک هت‌تریک در "لیگ ۱" شد.

شما می توانید در سایت فوتبالی اسپرت اسکولار انواع لباس های ورزشی و مقاله ورزشی را مشاهده بکنید.

امباپه در پاریسن ژرمن

در ماه اوت ۲۰۱۷، امباپه به باشگاه پاری سن‌ژرمن (PSG) پیوست و لباس فوتبال پاریسن ژرمن با شماه 7 را به تن کرد.   امباپه در فصل ۲۰۱۸-۱۹ با ثبت ۳۳ گل، بیشترین تعداد گل در لیگ ۱، به عنوان بازیکن سال لیگ انتخاب شد. او همچنان در تصدر لیگ ایستاد و در دو فصل بعد نیز (۲۰۲۰-۲۱ و ۲۰۲۱-۲۲) افتخار بازیکن سال لیگ را به دست آورد.

امباپه۱

در سال ۲۰۲۱، PSG با جذب لیونل مسی ، یکی از برترین بازیکنان فوتبال جهان، تیم را تقویت کرد و با یکی از بهترین خطوط حمله در تاریخ ورزش، عنوان قهرمانی لیگ ۱ را در فصل ۲۰۲۱-۲۲ به دست آورد. پس از آن، امباپه به یک قرارداد جدید پیوست که او را تا سال ۲۰۲۵ در PSG نگه می‌داشت و گزارش شد که درآمد امباپه بسیار زیاد است که او را به عنوان پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شده است.

در فصل ۲۰۲۲-۲۳، برای پنجمین فصل متوالی، مبپه در تعداد گل‌های زده لیگ ۱ را رهبری کرد و دوباره به عنوان بازیکن سال لیگ انتخاب شد؛ PSG همچنین یک قهرمانی دیگر لیگ ۱ را به دست آورد.

 

پیشنهاد های رئال مادرید برای امباپه

مادرید به مدت قابل توجهی وقتی که گذشته است، با اطمینان زیاد منتظر امضای کیلیان امباپه بر سر آینه انتقالات به استادیوم سانتیاگو برنابئو بوده و فقط منتظر امضای او هستند، که انتظار داشتند پس از پایان فصل تیم  فرانسوی پاریسن ژرمن، این امضا رخ دهد و امباپه کیت فوتبال رئال مادرید را بپوشد و برای این تیم بازی کند.

تابستان گذشته، پی اس جی پیشنهاد مادرید به ارزش ۱۶۰ میلیون یورو (۱۳۵ میلیون پوند) برای امباپه در رئال مادرید را یک هفته قبل از بسته شدن پنجره انتقالات تابستانی رد کرد.

 امباپه۳

در روزهای پس از آن، دوباره گزارشاتی در سراسر اروپا پخش شدند که نشان می دادند مادرید پیشنهاد دومی را ارائه داده است - این بار به ارزش ۱۸۰ میلیون یورو (۱۵۲ میلیون پوند) ، که هواداران بسیار تعجب کرده بودند.

بر اساس رسانه های فوتبالی پیشنهاد دوم حداقل به صورت رسمی ارائه نشده بود، حتی اگر در رسانه‌های فرانسوی ادعا شده بود که این پیشنهاد به صورت گفتگوی شفاهی اعلام شده است. ادعاهای بیشتر در مورد شایعات ورود مادرید با پیشنهاد نهایی ۲۰۰ میلیون یورو (۱۷۰ میلیون پوند) در روز آخر بوده است اما منابع این خبر نامعتبر تلقی شده است.

شاید هم لباس بعدی امباپه لباس النصر باشد که به دور از تصور است که امباپه و رونالدو در یک تیم باشند.

پاریسن ژرمن در نهایت تصمیم گرفت امباپه در پاریسن ژرمن بماند، اما علاقه مادرید هرگز از بین نرفت.

ممکن است امباپه رئال مادرید را  در حسرت خود باقی بزارد.

جهت خرید لباس های باشگاهی خارجی و ایرانی جدید به سایت sportscholars.ir مراجعه نمایید و یا با شماره 09191564877 تماس حاصل نمایید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها