|
کدخبر: 332862

صفر تا صد درخواست مبینا نعمت زاده از پزشکیان | پذیرش در رشته پزشکی موافقت شد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر پذیرش «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی این دانشگاه بدون کنکور را رد کرد.

ورزش صفر تا صد درخواست مبینا نعمت زاده از پزشکیان | پذیرش در رشته پزشکی موافقت شد؟

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار کشورمان، پس از کسب مدال برنز در المپیک ۲۰۲۴، در یک مصاحبه زنده تلویزیونی خواستار تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی شد. این درخواست او پس از بازگشت به کشور نیز در یک برنامه تلویزیونی دیگر تکرار گردید. همچنین، مجری برنامه ادعا کرد که رئیس‌جمهور با پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی موافقت کرده است، در حالی که تاکنون این تصمیم به‌طور رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده و مشخص نیست که این اقدام رئیس‌جمهور چه میزان پشتوانه قانونی دارد. پیش از این، کیمیا علیزاده نیز پس از کسب مدال در المپیک ۲۰۱۶ درخواست پذیرش در رشته فیزیوتراپی را مطرح کرده بود که با آن موافقت نشد.

طبق قانون مصوب مجلس، قهرمانان ورزشی تنها در رشته های تربیت بدنی اجازه پذیرش بدون کنکور خواهند داشت و اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای پذیرش مبینا نعمت زاده نیز براساس این قانون صورت گرفته است.

پذیرش نعمت زاده در رشته پزشکی تکذیب شد

حسین قناعتی در واکنش به ادعای موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی بدون کنکور، اعلام کرد که پذیرش دانشجویان در این دانشگاه بر اساس ضوابط مشخص انجام می‌شود. از این رو، پذیرش او بدون کنکور در رشته پزشکی رد می‌شود.

مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از پیروزی، درخواست پذیرش بدون کنکور رشته پزشکی را در یکی از دانشگاه های کشور را از رییس جمهور داشت.  اخیرا نیز طی مصاحبه ای اعلام کرده بود رئیس جمهور با درخواستش برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرده است.

در این رابطه عبدالرسول پورعباس، سنجش با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمایند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل این عزیزان که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است. 

اگر چه دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا بلافاصله برای پذیرش نعمت زاده اعلام آمادگی کردند اما مبینا نعمت زاده اعلام کرد که قصدش برای پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

واکنش ها به درخواست مبینا نعمت زاده

شهربانو منصوریان به صحبت‌های اخیر مبینا نعمت‌زاده واکنش نشان داد. او در صفحه شخصی خود گفت: من را هم دانشگاه دندانپزشکی قبول کنید، غلط کنم دیگر به ورزش بیایم. چند دندان درست کنم و باکلاس به خانه بروم چه می‌شود؟ دنیا که غلط نمی‌شود. به خدا دور ورزش را خط قرمز می‌کشم!

امیرحسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار یک استوری به درخواست تحصیل بدون کنکورمبینا نعمت، مدال آور المپیکی تکواندو، در رشته پزشکی واکنش نشان داده و اعتراض کرده است.

استوری

هادی یزدانی، پزشک و از چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی در شبکه ایکس/توییتر نوشت: «امثال ⁧مبینا نعمت‌زاده⁩ در مملکت کم نیستند. رانت‌ها و سهمیه‌ها را می‌بینند اما می‌گویند: چرا ما از آن بهره نبریم؟ مشکل مبیناها توزیع رانت است نه اصل آن. او قانون را می‌داند اما ترسی از بیان غیرقانونی خواسته‌اش ندارد و رسیدن به هدف برایش مهم است نه سقوط از اوج قهرمانی و محبوبیت.»

توییت

  • دكتر ارسالی در

    چقدر پررو و زياده خواه. پزشكي دلنشگاه علوم پزشكي تهرانم ميخواد! بد نگذره يكوقت!

  • بهزاد ارسالی در

    واقعا كه خيلي خوش اشتهاست. طرف ميره سه س ال شبانه روز درس ميخونه و خودشو ميكشه در صدهاي بالاي 90 ميزنه تا بتونه بياد چنين رشته و دانشگاهي اونوقت اين بين چند نفر ي خورده لنگو لگد انداخته و اونم نه درست حس ابي و چنين چيزي ميخواد

  • امیر ارسالی در

    وقتی مداحان میتوانن سمت های مدیریتی رو به دست بگیرند و خیلی ها بدون داشتن سواد لازم با استفاده از سهمیه ها میتونن در دانشگاه های ایران تحصیل کنند این دختر هم به خودش جسارت میده یک همچین درخواستی بکنه واقعا متاسفم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها