|

پارکت چوبی مورفلور؛ انتخابی ایده ‌آل برای دکوراسیون مدرن

کسب و کار پارکت چوبی مورفلور؛ انتخابی ایده ‌آل برای دکوراسیون مدرن

بشریت که با تمایل به ارتقای کیفیت زندگی روزمره، پیشرفت زیادی کرده است، در سراسر دنیا ابزارها و نوآوری‌هایی را به وجود آورد. با گذشت زمان گزینه‌‌های مختلف کفپوش مدرن جایگزین کفپوش‌های سنتی و یکنواخت شده‌اند و نقش مهمی در طراحی کلی فضاهای داخلی دارند. طراحان داخلی به‌ دقت پارکت را براساس معیارهای مختلف و با تمرکز بر متریال، طرح و رنگ انتخاب می‌‌کنند. پارکت چوبی به دلیل جذابیت و تطبیق‌ پذیری، همیشه انتخابی محبوب بوده است. مورفلور با در نظر گرفتن سبک‌های روز دنیا، امکان خرید انواع پارکت چوبی را برای شما فراهم ساخته است. در ادامه به انواع پارکت‌های چوبی برای دکوراسیون مدرن می‌پردازیم.

پارکت چوبی طبیعی

در این نوع پارکت از چوب طبیعی جنگل به طور مستقیم و بدون فرآوری خاصی استفاده می‌شود. اگرچه تنوع پارکت‌‌های ساخته شده با چوب طبیعی زیاد نیست؛ اما مرغوب‌ترین و بادوام‌ترین آن‌ها در حال حاضر پارکت‌ چوبی بلوط و پارکت گردو است.

پارکت۱

پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت چوبی مهندسی شده از لایه‌‌های مختلف چوب ساخته می‌‌شود که هر کدام دارای خواص منحصر به ‌فردی هستند. این لایه‌‌ها با استفاده از چسب‌های خاص فشرده، گرم شده و به یکدیگر متصل می‌گردند تا یک لایه منسجم را ایجاد کنند. سپس یک روکش نازک از چوب طبیعی که اغلب یک نوع گران ‌قیمت بوده، برای بهبود ظاهر آن اعمال می‌‌شود. لایه‌‌های اولیه این پارکت معمولاً از محصولات جانبی چوبی مقرون ‌به ‌صرفه مانند تخته خرده چوب یا تخته فیبر تشکیل شده‌اند.

پارکت ترموود

پارکت ترموود فرآوری شده از چوب حرارت داده شده، نه ‌تنها از طول عمر مناسب و سازگاری با محیط ‌زیست برخوردار است، بلکه زیبایی طبیعی نیز دارد. پارکت ترمووود با توجه‌ به این ویژگی‌ها در سال‌‌های اخیر، به یکی از پرفروش‌ترین پارکت‌ها تبدیل شده است. عملکرد عالی آن به ‌عنوان یک عایق طبیعی در برابر سرما، آن را به انتخابی مطلوب برای طراحان داخلی و معماران تبدیل کرد.

با توجه ‌به انواع مختلف و کاربرد پارکت‌های چوبی در دکوراسیون داخلی، انتخاب پارکت مناسب به عواملی مانند نوع چوب، رنگ و محیط مورد نظر بستگی دارد. انتخاب و خرید پارکت چوبی مناسب همچنین مستلزم در نظر گرفتن عواملی مانند میزان رفت ‌و آمد، استفاده در داخل یا خارج از منزل، رطوبت محیط، قابلیت شست و شو و مشاوره از کارشناسان مربوطه است.

کفپوشPVC  در بین کفپوش‌‌های چوبی

کفپوش پی‌ وی‌ سی به دلیل مقرون‌ به ‌صرفه بودن و شباهتی که به پارکت چوبی و لمینت داشته، کاربرد گسترده‌ای دارد. این پارکت دارای دولایه بوده که لایه اول، اغلب در رنگ‌‌های سیاه یا قهوه‌ای تولید می‌شود. مقاومت پلاستیکی بالای آن در برابر نفوذ آب، کفپوش PVC را برای مکان‌هایی مانند بیمارستان‌‌ها، حمام‌‌ها و آشپزخانه‌‌ها که نیاز به تمیز کردن مکرر دارند، مناسب می‌‌کند. با این‌ حال در مقایسه با لمینت و پارکت، به بستری صاف‌تر، هموارتر و قوی‌تر نیازمند است.

کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای؛ انتخابی منحصر به‌ فرد

پارکت چوب ‌پنبه‌ای که از پوست درخت بلوط مشتق شده است، ساختاری شبیه به بامبو دارد که انعطاف ‌پذیری مناسبی را ارائه می‌‌دهد. برداشت پوسته بلوط به درخت آسیبی نمی‌رساند و با روش‌های سازگار با محیط ‌زیست هماهنگ است. ویژگی اصلی آن مقاومت استثنایی در برابر رطوبت، سایش و آتش، همراه با عایق صوتی و حرارتی قابل ‌توجه است.

پارکت بامبو

برای کفپوش بامبو از گیاهان بامبو استفاده می‌شود که به دلیل رشد سریع آن‌ها شناخته شده است. بامبو هم از نظر زیبایی ‌شناسی جذاب بوده و هم دوستدار محیط ‌زیست است. بامبو خواص منحصر به‌ فردی مانند چگالی کم، مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت در برابر رطوبت، حداقل تغییرات ابعادی در طول زمان و مقاومت در برابر حشرات دارد. این خواص آن را به گزینه‌ای مناسب برای خرید پارکت چوبی تبدیل کرده‌اند.

کفپوش لمینت، PVC، چوب ‌پنبه ‌ای و بامبو

کفپوش لمینت از دو جزء اصلی پایه فیبر چوبی فشرده و لایه بالایی که به ‌عنوان پوشش عمل می‌‌کند، تشکیل شده است. در محصولات رده ‌بالا، لایه بالایی از چوب ساخته می‌شود. در حالی ‌که گزینه‌‌های میان ‌رده از انواع مختلف PVC تشکیل شده که تقلیدی از چوب را ارائه می‌‌دهند؛ بدون این که به طور کامل زیبایی و ویژگی‌‌های طبیعی آن را به تصویر بکشند. در هنگام نصب لمینت، استفاده از عایق فوم در زیر دو لایه برای عایق بهتر بسیار مهم است.

خرید پارکت چوبی از مورفلور

شرکت مورفلور یکی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پارکت چوبی است که انواع مختلفی از پارکت چوبی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید و عرضه می‌کند. برای مشاهده این پارکت‌ها به وب سایت https://morfloor.ir/ مراجعه کنید و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 77083225 – 77801530 تماس بگیرید.

پارکت۲

سخن پایانی

ذکر این نکته ضروری است که هر نوع پارکت برای دکوراسیون مزایا و معایب خاص خود را داشته و انتخاب آن به عواملی مانند آب‌ و هوا، شرایط جغرافیایی و کاربری آن در دکوراسیون بستگی دارد. در مناطق پرتردد، دوام ممکن است بیشتر از زیبایی ‌شناسی مهم باشد، در حالی‌ که در فضاهای کم تردد، کفپوش‌‌های تزئینی ترجیح داده می‌شوند. اگر برای خرید پارکت چوبی نیاز به راهنمایی در مورد کیفیت، قیمت یا انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون خود دارید، با کارشناسان مورفلور تماس حاصل نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 316065

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین