|

شیشه سکوریت طرح دار چیست و چگونه ساخته می شود؟

شیشه سکوریت طرح دار یکی از انواع شیشه‌هایی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و توانسته جای خود را در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌های اداری، تجاری و منازل پیدا کند. این نوع شیشه نمونه‌ها و تنوع فراوانی دارد، به همین دلیل اگر تمایل دارید از این شیشه برای محل مورد نظر خود استفاده کنید باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. البته فراموش نکنید که تنها آشنایی شما کفایت نمی‌کند. تولیدکننده ماهر است که می‌تواند شما را به هدفی که در سر دارید برساند.

با شیشه سکوریت طرح دار آشنا شوید

اگر با سازوکار شیشه‌ سکوریت آشنا باشید به خوبی می‌دانید که آن‌ها تا چه حد مستحکم هستند و برای موارد بسیاری می‌توان از آن بهره برد. با این حال برخی لازم است تا شیشه متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی طرحی داشته تا محیط از یکنواختی و سادگی خارج شود. به همین دلیل این شیشه‌ها را به شیوه‌هایی طرح دار می‌کنند تا هم کاربرد بیشتری داشته باشد و هم به زیبایی محیط بیفزایند.‌ اگر تمایل دارید با شیشه سکوریت طرح دار شده بیشتر آشنا شوید با ما همراه بمانید.

شیشه سکوریت طرح دار و انواع آن

احتمالا به طور کلی می‌دانید شیشه سکوریت چیست و چه انواعی دارد؛ اما اگر درباره گونه طرح‌دار اطلاع زیادی ندارید باید بگوییم که شیشه‌های سکوریت طرح دار تنوع بسیاری دارند و به همین دلیل می‌توانند دست شما را در انتخاب بهترین گزینه باز بگذارند. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از موارد زیر را برگزینید.

شیشه سکوریت طرح دار حکاکی شده

در این نوع شیشه طرح مورد نظر روی شیشه تراش می‌خورد. با این تفاوت که این طرح مات نبوده و شفاف است. این امر با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود تا شیشه از سکوریت بودن خارج نشود.

شیشه استند گلاس

این شیشه‌ها که اغلب دوجداره و از انواع شیشه سکوریت اسیدشور هستند و این قابلیت را دارند که در محصولات مختلفی مثل پارتیشن‌ها به کار برده شوند.

طرح دار چاپی

در این مورد از شیشه سکوریت طرح دار، طرح مورد نظر  به صورت رنگی چاپ شده و سپس مانند برچسب روی شیشه سکوریت پیاده می‌شود. و سپس روی شیشه منتقل می‌شود.

شیشه سکوریت طرح دار رنگی

در این شیشه‌ها که ظاهری مشابه نمونه قبلی دارند، از هر دو طرف شیشه می‌توانید طرح را ببینید و قابل مشاهده است. 

سکوریت طرح دار لمینت

این شیشه‌ها کمی از نظر مراحل تولید متفاوت هستند. ابتدا شیشه سکوریت طرح دار می‌شود و سپس با کمک طلق‌های مخصوص شیشه لمینت محکم شده و چند لایه می‌شود. این نمونه برای مکان‌هایی که طرح و استقامت بسیار بالا مورد نیاز است در نظر گرفته می‌شود. این نوع شیشه کمی با شیشه سکوریت عادی متفاوت است و کاربری متفاوتی دارد.

چه طرح‌هایی بر روی شیشه سکوریت زده می‌شود؟

به صورت کلی می‌توان طرح‌های متفاوتی را بر روی شیشه سکوریت طرح دار پیاده کرد. با این حال اگر تمایل دارید این شیشه‌ها را سفارشی سازی کنید، باید بدانید کدام طرح‌ها با چه ویژگی‌هایی قابلیت اجرا روی این نمونه‌ها را دارند. این طرح‌ها تنوعی دارند که شامل گزینه‌های زیر است.

طرح کاملا مات

شیشه سکوریت مات طرح دار باعث می‌شود شیشه به صورت کاملا یکدست مات شده و قابلیت دید دوطرفه آن محدود می‌شود. از این مدل بیشتر برای مکان‌هایی که حریم خصوصی مدنظر است استفاده می‌شود.

راه دار مات

در این نمونه راه‌ها به صورت خطوط موازی یا عمودی و حتی طرح‌های شطرنجی ایجاد شده و به صورت متناوب و یکی در میان مات می‌شود.

ایجاد طرح لوگو

اگر برند معروفی هستید یا تمایل دارید برندتان در ذهن مشتریان حک شود کافی است از این روش استفاده کرده و طرح لوگوی خود را به صورت مات روی شیشه ایجاد کنید. 

طرح‌های دیگر

ایجاد طرح‌های سندبلاست یا طرح‌‌های متنوع دیگری نیز بر روی این شیشه و با کمک دستگاه‌های پیشرفته امکان پذیر است و می‌تواند متناسب با سلیقه مشتری سفارشی سازی شود.

شیشه‌های سکوریت طرح دار چه ویژگی‌هایی دارند؟

در بحث تفاوت شیشه سکوریت و معمولی می‌توان گفت از آنجا که پایه این شیشه‌ها سکوریت بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد، نمونه‌های طرح دار نیز همه این خصوصیات را به همراه داشته و علاوه بر آن زیبایی را نیز به محیط می‌افزاید. ویژگی‌های این شیشه چه هستند؟

  • مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه

  • تنوع در طرح و رنگ

  • نگهداری ساده

  • عدم باقی ماندن جای انگشت و لک در برخی نمونه‌ها مانند اسیدشور

  • قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف

این شیشه‌ها چه کاربردی دارند؟

این همه مزایا می‌تواند باعث شود تا شما هم ترغیب شوید از شیشه سکوریت طرح دار در دکوراسیون محل مورد نظر خود استفاده کنید؛ محل‌ها و مکان‌هایی که نیاز دارند شیشه‌های محکمی داشته باشند، چراکه شکستن شیشه سکوریت بسیار سخت و عملا غیرممکن است. از این نوع شیشه می‌توانید در این محل‌ها استفاده کنید.

  • شیشه‌های بیرونی و نمای بیرونی ساختمان‌های مسکونی

  • شیشه‌ها در ساختمان‌های تجاری

  • دور دوشی در حمام

  • درب سرویس بهداشتی

  • بالکن شیشه‌ای

  • ساختمان اداری

  • پارتیشن بندی ادارات

  • و…

نحوه مات کردن شیشه سکوریت طرح دار

یکی از روش‌های اصلی برای طرح دار کردن شیشه سکوریت تکنیک طرح‌دار کردن شیشه سندبلاست است. در  شیوه سندبلاست شیشه سکوریت طرح دار که از نامش پیدا است با کمک شن و ماسه طرح بر روی شیشه ایجاد می‌شود. برای این کار مراحلی که انجام می‌شود به این صورت است که ابتدا طرحی که قرار است بر روی شیشه به صورت نهایی دیده شود با کمک چسب‌هایی بسیار مقاوم به شیشه سکوریت متصل شده و سپس شن و ماسه‌ با فشار بسیار بالایی به سمت شیشه پرتاب می‌شوند. این فشار باعث ایجاد حفره و روزنه بر روی شیشه شده و طرح حک شود. 

عوامل موثر بر قیمت شیشه سکوریت طرح دار

به صورت کلی نمی‌توان قیمت مقطوعی را برای این شیشه در نظر گرفت. علاوه بر نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، شیشه سکوریت، ضخامتی که مد نظر دارید، نوع طرح دار کردن شیشه، ابعادی که قرار است اجرا شود، فریم دار بودن یا بدون فریم بودن و ویژگی‌های دیگری از این قبیل می‌تواند بر هزینه‌ای که قرار است بپردازید تاثیر مستقیم بگذارد. 

بهترین شیشه سکوریت طرح دار با لیا صنعت

داشتن شیشه‌ای که هم مقاوم باشد و هم بتواند ظاهری زیبا به نمای شما بدهد، کار چندان دشواری نیست. اگر نام شیشه طرح دار سکوریت به گوش‌تان خورده باشد به خوبی می‌دانید که می‌توانید با سفارشی سازی آن بهترین‌ها را برای دکوراسیون خود داشته باشید. کافی است آن را به طراح و تولیدکننده ماهری مانند متخصصان صنایع شیشه لیا بسپارید تا نتیجه‌ای کاملا مطابق میل خودتان دریافت کنید. تولید و شخصی‌سازی شیشه سکوریت یکی از اصلی‌ترین خدمات لیا صنعت است و از آنجا که اعتبار ما از رضایت مشتریان‌مان طی این سال‌ها حاصل شده است، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که بهترین کیفیت را دریافت خواهید کرد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید، مراجعه به سایت www.liaindustrial.com و انتخاب سرویس مورد نظرتان است. پس از انتخاب، با شماره‌تلفن 02177893079 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مراحل ایجاد شیشه و آینه مد نظرتان را آغاز کنند. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 319104

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین