|
کدخبر: 322194

6 راه تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی

کسب و کار 6 راه تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی

در بازار امروز، به دلیل تحریم‌ها و محرومیت برخی از برندها برای فعالیت در داخل ایران، خیلی از محصولات به صورت فیک و تنها با برچسب اصل عرضه می‌شوند. بلبرینگ هم یکی از همین محصولات است که حتی پیش از به وجود آمدن این شرایط هم نمونه‌های تقلبی زیادی در بازار داشت. به همین دلیل خیلی از افراد در زمان خرید بلبرینگ به دنبال راه‌هایی هستند که به آنها در تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی کمک کند. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا همه روش‌های تشخیص بلبرینگ اصل را به شما آموزش دهیم.

نمودار

1.توجه به نوع بسته بندی و چاپ برای تشخیص بلبرینگ اصل

شاید به نظر سخت برسد که از روی بسته بندی یا ظاهر بخواهید در مورد اصل یا فیک بودن یک بلبرینگ قضاوت کنید. اما باید بدانید که رنگ و شکل جعبه در بلبرینگ اصل معمولا نظم خاصی دارد و حتی چیدمان محصولات در بسته بندی هم از ترتیب خاصی برخوردار است. برای مثال بسته بندی بلبرینگ ناچی به صورت یک جعبه مقوایی با رنگ آبی کربنی است که برند قرمز رنگ ناچی بر روی آن چاپ شده است؛ اما در مدل‌های فیک، ممکن است رنگ این آبی قدری متفاوت باشد. این در حالی است که برندهای فیک معمولا سعی می‌کنند از پلاستیک‌ها یا کارتن‌هایی با کیفیت پایین‌تر استفاده کنند تا هزینه تولید محصولشان پایین بیاید.

2.توجه به نحوه درج آرم بر روی محصول

حتی در برخی موارد، مانند زمان خرید بلبرینگ SKF توجه کردن به فونت درج شده بر روی بسته بندی هم می‌تواند به شناسایی بلبرینگ اصل از تقلبی کمک کند. فونتی که در قسمت آرم بر روی محصولات اصل این شرکت آلمانی درج شده، مخصوص همین شرکت است و شما نمی‌توانید نمونه آن را در جایی پیدا کنید. به همین دلیل با کمی دقت بر روی نحوه نوشتن نام SKF بر روی بسته بندی، می‌توانید متوجه اصل یا تقلبی بودن بلبرینگ بشوید.

3.استعلام بلبرینگ از سایت برند مورد نظر

روش سوم برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی این است که به سایت شرکت سازنده مراجعه کنید. هر بلبرینگ دارای یک شماره مشخصه یا شناسایی است که پس از تولید، در سایت شرکت سازنده ثبت می‌شود. بنابراین اگر شما این شماره مشخصه را وارد سایت کنید، می‌توانید مشخصات محصول را ببینید. حتی برخی از برندها، اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرده‌اند که شما می‌توانید تنها با اسکن کردن بلبرینگ یا شاخص روی جعبه، به مشخصات آن دسترسی داشته باشید.

4.بررسی قیمت بلبرینگ برای شناسایی بلبرینگ اصل

برخی مواقع، ممکن است قیمت بلبرینگ تقلبی در مقایسه با محصولات اصلی کمتر باشد؛ البته این در مورد فروشندگانی صدق می‌کند که قصد کلاهبرداری نداشته باشند. در غیر این صورت، حتی ممکن است شما بلبرینگ تقلبی را با قیمت اصلی خریداری کنید، اما در نهایت کارایی یک بلبرینگ اصل را از آن نبینید و متحمل خسارت‌های بزرگتری شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش بلبرینگ بروید.

5.توجه به سال ساخت بلبرینگ

معمولا برندهای معتبر مانند اس کا اف و ناچی یک بانک اطلاعاتی از بلبرینگ‌های تولیدشده در دسترس عموم قرار می‌دهند. از آنجا که هر کدام از این برندها در کشورهای مختلفی کارخانه‌های خود را مستقر کرده‌اند، تولیدات هریک از این کارخانه‌ها را بر اساس سال ساخت مرتب کرده و در بانک اطلاعاتی خود قرار داده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید از این منبع استفاده کرده و اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی محصول را کنترل کنید.

6.استفاده از تست‌های آزمایشگاهی

در حالت بسیار تخصصی، می‌توانید برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی، از تست‌های آزمایشگاهی استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید میزان فولاد و کربن به کار رفته در بلبرینگ را تشخیص داده و با اطلاعات درج شده بر روی محصول مطابقت دهید. البته این کار زمانبر خواهد بود و احتمالا در زمان خرید، کمکی به شما نخواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله همه روش‌هایی را که برای تشخیص بلبرینگ اصل می‌توانید از آنها کمک بگیرید، به شما معرفی کردیم. دقت داشته باشید که بسته به برند بلبرینگ، ممکن است یکی از این روش‌ها زودتر از سایرین شما را به نتیجه برسانند. اما در هر صورت توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ نمایندگی‌های رسمی و فروشگاه‌های معتبر برای خرید این محصول بروید تا دچار مشکل نشوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها