|
کدخبر: 328547

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

حتما شما هم متوجه افزایش دمای هوا در چند سال اخیر شده‌اید. به طوری که حتی بسیاری از شهرهای کوهستانی هم در فصل تابستان از گرم شدن بیش از حد هوا کلافه می‌شوند. البته علم به کمک انسان آمده است تا بتواند با این مشکل دست و پنجه نرم کند.

کسب و کار بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

 

اگرچه پنکه و کولر آبی هم وسیله‌ای مناسب برای مقابله با گرمای هواست، اما اسپیلت‌ها (کولر گازی) یک وسیله کاربردیتری هستند که فضای خانه را به صورت یکدست و بدون سر و صدا خنک می‌کنند. از سوی دیگر مثل کولرهای آبی به سرویس مداوم نیاز ندارند. اما چطور باید از این دستگاه‌های مبرد استفاده کرد؟ بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان چقدر است؟ آیا دمای هوا باید در روز و شب با هم متفاوت باشد؟ اینها سوالاتی است که شاید برای شما هم وجود داشته باشد. در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

بهترین درجه برای کولر گازی و اسپلیت چند درجه است؟

در مورد اینکه بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان چقدر است و چطور باید آن را تنظیم کرد، پاسخ یکسانی وجود ندارد. طبع انسان‌ها با همدیگر متفاوت است و به همین دلیل برخی به دمای به شدت خنک و برخی هم به دمای گرمتر علاقه دارند. از سوی دیگر برخی شرایط جسمی (مثل بالا رفتن تب) و یا داشتن فعالیت جسمی در محیط خانه یا محل کار باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. به همین دلیل گرما تولید می‌کند و باعث گرمتر شدن بدن می‌شود. با این حساب ساکنین ساختمان درجه کولر گازی را از حد استاندارد پایین‌تر می‌برند.

با این حال برای اینکه دچار بدن درد یا سرماخوردگی نشوید، لازم است کنترل کولر گازی را به شکل اصولی و استاندارد به دست بگیرید. طبق گفته سازندگان اسپیلت‌ها، شما زمانی باید از این دستگاه استفاده کنید که دمای محیط به بالای 26 درجه سانتیگراد رسیده است. در این صورت باید ترموستات کولرگازی 5 تا 6 درجه کمتر از دمای بیرون باشد.

به طور کلی بدن انسان به دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد علاقه بیشتری نشان می‌دهد. اگر اسپیلت برای محیط کار استفاده می‌شود، به دلیل داشتن فعالیت بدنی و پوشیدن لباس‌های رسمی (گرمتر هستند) باید دمای هوا بین 26 تا 28 درجه سانتیگراد باشد و اسپیلت را روی همین درجه تنظیم کنید.

 

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی چقدر است؟

دمای بدن انسان 37 درجه سانتیگراد است، اما قرار نیست دمای محیط هم به همین اندازه باشد. به هر حال باید دمای محیطی که در آن قرار دارید (خانه یا محل کار)، نسبت به دمای بدن کمتر باشد. بیشتر افراد دمای محیط بین 24 و 25 درجه سانتیگراد را می‌پسندند. برخی هم ممکن است بخواهند دمای محیط بین 18 تا 21 درجه زیر باشد که در این صورت مصرف برق تا 24 درصد افزایش می‌یابد.

به طور کلی درجه مناسب اسپیلت در روزهای گرم تابستان 22 الی 28 درجه سانتی‌گراد است. برای فصل تابستان اگر از کولرگازی استفاده می‌کنید دمای آن بهتر است بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد باشد.

دمای مناسب کولر گازی در تابستان (روز)

فرقی نمی‌کند که در کدام شهر کشور (گرمسیر یا سردسیر) زندگی می‌کنید، در هر صورت وقتی دمای هوای گرم و غیرقابل تحمل می‌شود، به یک دستگاه خنک‌کننده نیاز دارید. کولرگازی به عنوان یکی از آسانترین و بهترین سیستم‌های مبرد در هر ساختمانی است.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان در طی روز بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد است. این بازه زمانی برای مناطق کوهستانی در اواسط روز مناسب است و برای شهرهای گرمسیر (مثل شهرهای جنوب کشور) برای کل روز توصیه می‌شود.

فراموش نکنید اگر دمای محیط خانه یا محل کار را بیش از حد خنک کنید، ورود و خروج به محیط و تفاوت زیاد دمای داخل ساختمان با بیرون باعث سرماخوردگی هم می‌شود. در واقع باید دمای محیط به نحوی تنظیم شود که بدن در آن احساس راحتی داشته باشد.

دمای مناسب کولر گازی

دمای مناسب کولر گازی در تابستان (شب)

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد زمان استفاده از کولر گازی تنظیم دمای یکسان برای شب و روز است. توجه داشته باشید که دمای بدن انسان در طول شب کاهش می‌یابد و از سوی دیگر دمای هوا نیز خنک‌تر است. یک تا دو ساعت قبل از طلوع آفتاب، دمای هوا به خنک‌ترین نقطه می‌رسد. به همین دلیل اگر بخواهی درجه برای کولر گازی در تابستان در شب را درست مثل روز تنظیم کنید، روز بعد با بدن درد و یا گلو درد از خواب بیدار می‌شوید.

اگر در شهرهای کوهستانی زندگی می‌کنید، حتی در فصل تابستان در زمان شب روشن کردن اسپیلت منطقی به نظر نمی‌رسد. بهتر است کنترل کولر گازی ال جی یا سامسونگ (و یا هر برند دیگری که دارید) را به نحوی تنظیم کنید که باعث افت شدید دمای محیط نشود. از سوی دیگر در مصرف برق هم صرفه‌جویی کنید.

نحوه تنظیم درجه کولر گازی با کنترل

  • قبل از هر چیز برای تنظیم دمای کولر گازی یا اسپیلت ابتدا باید دکمه مربوط به آن را پیدا کنید. دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق (Room Temperature Setting) یا (Temp) به همین منظور روی کنترل دستگاه تعبیه شده است.
  • برای تنظیم درجه کولر گازی باید آن را از روی حالت اتوماتیک (Automatic) بردارید.
  • حالا به دکمه‌های مثبت و منفی (+ و -) بر روی ریموت کنترل کولر گازی ال جی نگاه کنید که با فشار دادن آن‌ها می‌توانید دمای محیط را تنظیم کنید.
  • دکمه دکمه temp را دوباره بزنید تا دمای تنظیم شده کولر برایتان نمایش داده شود. اگر نماد یک خانه که دماسنج در داخل آن قرار دارد، نمایش داده شد، دمای محیط کلی خانه را نشان می‌دهد. اما وقتی دماسنج بیرون از خانه نمایش داده می‌شود، دمای محیط بیرون است.

در آخر

امروزه وسایل سرمایشی زیادی ساخته شده است تا بتوانید بدون دغدغه و به راحتی محل کار یا محیط خانه خود را خنک کرده و از شر گرمای آزاردهنده خلاص شوید. کولر گازی به عنوان یکی از بهترین وسایل گرمایشی در هر ساختمانی کاربرد دارد و می‌تواند دمای محیط و اتاق‌های خانه را به شکل یکدست خنک کند. در اینجا به نحوه تنظیم کنترل کولر گازی و انتخاب بهترین درجه برای این دستگاه پرداختیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها