|
کدخبر: 328586

ارزهای دیجیتال خود را کجا نگهداری کنیم؟

اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال در این زمان بسیار موضوع قابل توجهی است. همه کسانی که ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، می‌دانند که فعالیت و سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها با ریسک همراه است. خطراتی همچون کلاهبرداری، هک، گم شدن ارزهای دیجیتال دارایی سرمایه‌گذاران و تریدرها را تهدید می‌کند؛ به همین علت لازم است که شما تا جایی که می‌توانید از دارایی خود با انواع روش‌ها، محافظت کنید. می‌خواهید بدانید چطور؟ در این مقاله به اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال می‌پردازیم، همچنین راهکاری امن برای حفظ و نگهداری رمز ارزها به شما پیشنهاد می‌کنیم. همراه ما باشید.

آیا صرافی‌های متمرکز محل مناسبی برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال هستند؟

ارز-دیجیتال۱

 

برخی از کاربران به علت ناآشنا بودن با دنیای ارز دیجیتال، دارایی‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری می‌کنند. اما نگهداری مقدار بالای دارایی در صرافی کار درستی نیست و کاربر باید ارزهای دیجیتال خود را در جایی امن‌ نگهداری کند. اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال از نکات مهمی است که کاربر در هنگام سپردن دارایی‌های خود به صرافی‌ها باید به آن توجه کنند.

صرافی‌ها جای مناسبی برای نگهداری رمز ارزها نیستند؛ چون در این شرایط کاربر دسترسی مستقیم به دارایی‌های خود ندارد. ممکن است صرافی‌ها به هر دلیلی از جمله هک شدن، ورشکستگی، کلاهبرداری، مشکلات قانونی و... امکان برداشت دارایی را غیر فعال و خدمات خود را متوقف کنند؛ در این شرایط کاربر امکان دسترسی به دارایی‌های خود را ندارد. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود دارایی‌ها را در کیف پول‌های غیر حضانتی با خرید کیف پول‌ سخت افزاری نگهداری کنید و فقط میزانی از سرمایه که به صورت روزانه در حال انجام معامله با آن هستید را در صرافی‌ها نگهداری کنید.

بدترین انتخاب ممکن برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال شما چیست؟

عدم توجه به اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال باعث از بین رفتن دارایی‌های شما می‌شود. شما باید در انتخاب جایگاه مناسب برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب‌های زیر بدترین گزینه در حفظ و نگهداری ارز دیجیتال است.

  • استفاده از کیف پول‌هایی که کلید خصوصی را به شما نمی‌دهند!
  • استفاده از کیف‌ پول‌هایی که  یک نسخه از کلید خصوصی شما را ذخیره می کنند. (مثلا کیف پول‌هایی که صرافی‌ها در اختیار شما می‌گذارند در حقیقت در اختیار آن صرافی است!)

توجه کنید که انتخاب صرافی برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال، تنها زمانی که قصد ترید(trade) کردن دارید می‌تواند برای شما مثمر ثمر باشد. البته دقت کنید که صرافی معتبری را انتخاب کرده باشید. در صرافی‌های معتبر، احتمال بلوکه کردن اموالتان وجود نخواهد داشت. اما اگر نگهداری بلند مدت دارایی‌ها مدنظرتان باشد، فقط و فقط می‌بایست آن‌ها را در کیف پول شخصی خود نگه بدارید. منظور از کیف پول شخصی، کیف پولی است که کلید خصوصی آن تنها در اختیار شما باشد.

اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول سخت‌ افزاری

ارز-دیجیتال۲

کیف پول سخت‌ افزاری برای این طراحی شده‌ است که کلید خصوصی بیت کوین و سایر رمزارزها را در آن‌ها حفظ کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به رایانه و تلفن همراه برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال نخواهید داشت. این کیف پول‌ها همچنین امکان امضای قراردادها را فراهم می‌کنند. مزیت کیف پول سخت‌ افزاری این است که از هک بیت کوین شما و به صورت کلی رمزارزهای شما توسط کلاهبرداران جلوگیری می‌کند. کیف پول‌های سخت‌افزاری زیادی در بازار وجود دارند، بهتر است که از قدیمی‌ترین یا شناخته شده‌ترین برندها استفاده کنید. کیف پول‌هایی که دارای پشتیبان هستند و همچنین گارانتی دارند.

نکته‌ی مهم که در حفظ و نگهداری ارز دیجیتال وجود دارد این است که یک کیف پول سخت‌ افزاری باید به یک دیوایس نرم‌افزاری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل شوند. این کیف پول‌ها چندین گزینه دارند که ارزهای دیجیتال شما را در یک دستگاه کوچک ذخیره می‌کنند. با اتصال کیف پول سخت‌افزاری به کامپیوتر یا تلفن همراه از طریق فناوری بلوتوث یا USB، ارزهای دیجیتال شما آفلاین می‌مانند و درعین‌حال دسترسی به آن‌ها برای شما آسان خواهد بود. بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری عبارت‌اند از تروزر، لجر نانو اس و کیف پول لجر نانو اس پلاس.

به صورت کلی کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه مناسبی برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال است. در عین حال یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های آنان این است که نسخه پشتیبان (بک آپ) اطلاعات آن‌ها را چگونه ذخیره کنید. برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال سعی کنید تا حد امکان دسترسی به کیف پول خود را محدود کنید. این موضوع به استفاده از کیف پول‌های آفلاین و همچنین ایمن نگه‌داشتن کلیدهای خصوصی شما اشاره دارد. کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید!

بهترین کیف پول سخت افزاری برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری اساسی‌ترین راه برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال است. برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال، علاوه‌بر نیازها و ترجیحات شخصی، باید به چندین ویژگی و معیار اساسی مانند کاربرد، قابلیت‌ها، امکانات امنیتی و تعداد ارزهای دیجیتالی پشتیبانی‌شده نیز دقت کرد. ویژگی‌هایی همچون سطح امنیت، تعداد و نوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده، هزینه و قابلیت استفاده برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال بسیار مهم هستند.

با تمام این موضوعات با توجه به اینکه ما در ایران زندگی می‌کنیم تهیه یک کیف پول با اصالت برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال بسیار قابل اهمیت است. با نظر به اینکه هر شخص باید به بهترین شکل از دارای‌های خود نگهداری کند و همچنین با توجه به اینکه تهیه بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان مخاطرات خاص خود را دارد مجموعه دُرج تصمیم گرفت یک کیف پول متن باز با استفاده از پلتفرم ترزور را بومی سازی کند. علاوه بر آن، این مجموعه معتبر توانسته دست به اقدام واردات قانونی مدل‌های مطمئن و ایمن کیف پول سخت افزاری بزند. با کیف پول‌های دُرج شما می‌توانید اطلاعات کیف پول خود را با یک حساب به وسیله Dropbox همگام‌سازی کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول عبارت‌اند از: قابلیت ذخیره سازی آفلاین، امنیت بالا، سرعت پردازش مناسب است که شما را در حفظ و نگهداری ارز دیجیتال مختلف یاری می‌دهد.

در ضمن شرکت دُرج یک شرکت دانش بنیان است که تمام مجوزهای تولیدی و امنیتی را از مراجع مربوطه دریافت کرده است. همچنین با پشتیبانی کاملی که از کلیه محصولات خود دارد توانسته خیال خریداران را از هر جهت آسوده خاطر کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی dorj.io و یا دیجیکالا بهره ببرید.

سخن پایانی

اهمیت حفظ و نگهداری ارز دیجیتال مسئله‌ای است که امروزه بسیاری از کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با داشتن کیف پول سخت افزاری همچون کیف پول دُرج، استفاده از اینترنت امن، استفاده از احراز هویت چند عاملی و… می‌توانید امنیت دارایی خود را بالاتر ببرید.حتماً نظرات و سؤالات خود را در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها