|
کدخبر: 328733

چگونه پروفیل (قوطی آهن) را با قیمت کارخانه بخریم؟

خرید پروفیل یا قوطی آهن با قیمت کارخانه برای بسیاری از فعالان صنایع مختلف حائز اهمیت زیادی است.

کسب و کار چگونه پروفیل (قوطی آهن) را با قیمت کارخانه بخریم؟

 

قوطی پروفیل از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد است که به دلیل شکل ظاهری و کاربردی خود در صنایع مختلف و به خصوص در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد وسیع این نوع از پروفیل باعث می‌شود که تقاضا برای خرید قوطی پروفیل در بازار رو به افزایش نهاده و مدیران پروژه‌های ساختمانی و صنعتی به دنبال کمترین قیمت قوطی آهن باشند.

در مطلب پیش‌رو به بررسی کاربردهای این نوع از پروفیل و ارائه نکاتی برای خرید قوطی با قیمت کارخانه پرداخته‌ایم.

قوطی پروفیل و انواع آن

پروفیل‌های فولادی به دو دسته پروفیل‌های باز و پروفیل‌های بسته تقسیم بندی می‌شوند. در بین پروفیل‌های بسته نیز انواع قوطی، لوله و بیضی در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. در این میان قوطی پروفیل به دلیل شکل ظاهری خاص و کاربردهایی که دارد از مشتریان بیشتری برخوردار است که خواهان خرید پروفیل با کمترین قیمت بازار هستند.

قوطی پروفیل که در بازار با نام پروفیل باکس نیز شناخته می‌شود، نوعی پروفیل بسته است که در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. پروفیل‌های سبک معمولا در بازار به پروفیل‌های مبلی مشهور هستند. قوطی‌های سبک نیز به همین ترتیب با نام قوطی مبلی در بازار به فروش می‌رسند. این نوع از قوطی پروفیل سبک دارای کاربردهای بسیار زیادی در بیشتر صنایع است.

در این میان قوطی‌های سنگین نیز در کارخانه‌های کشور تولید می‌شود. قوطی پروفیل سنگین بیشتر در صنایع ساختمانی و عمرانی کاربرد داشته و گاها نیز در صنایع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه تولید این نوع از پروفیل با پروفیل سبک متفاوت است.

این دو نوع از قوطی پروفیل در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. برای نمونه قوطی پروفیل مبلی و سبک دارای ضخامت بین نیم تا یک و نیم میلی متر است. اما قوطی‌های سنگین با ضخامتی حدود 2 تا 4 میلی‌متر به بازار صنعت کشور ارائه می‌شوند.

انواع قوطی فولادی از نظر جنس ماده اولیه

قوطی‌ پروفیل از نظر جنس و ماده اولیه نیز به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شود و هر کارخانه ممکن است یک یا چند نوع از انواع قوطی را تولید و روانه بازار کند. دلیل این موضوع را باید در تفاوت عمده بین روش تولید و ماده اولیه دنبال کرد.

از مهمترین و پرفروش‌ترین قوطی پروفیل موجود در بازار می‌توان به قوطی پروفیل آهنی و قوطی پروفیل گالوانیزه اشاره کرد که هر کدام با توجه به مزایای و کارایی که دارند، مشتریانی ثابت از صنایع مختلف در بازار خواهند داشت. قوطی‌های گالوانیزه معمولا از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند و دارای قیمت بالاتری هستند.

همچنین بسیاری از کارخانه‌ها اقدام به تولید قوطی پروفیل استیل و استیل 304 می‌کنند که از نظر کاربرد و کیفیت در بین مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این نوع از قوطی‌ها نیز از ورق استیل تولید شده و مواد اولیه گران‌قیمتی دارند. زییایی این نوع از قوطی باعث می‌شود که در بسیاری از صنایع دکوراتیو و مرتبط با تزئینات، استفاده بسیار زیادی داشته باشند.

کاربردهای قوطی پروفیل سبک و سنگین در صنایع مختلف

قوطی‌های فولادی در صنایع مختلف کشور کاربرد دارند. از جمله مهم‌ترین صنایعی که از قوطی پروفیل استفاده می‌کند و میزان تقاضای آن در بازار بسیار بالا است، صنایع عمرانی، ساختمانی و صنایع وابسته به ساخت و ساز است.

معمولا در پروژه‌های ساختمانی از قوطی پروفیل سنگین استفاده می‌شود. علاوه بر این در صنایع وابسته مانند درب و پنجره سازی نیز از این پروفیل‌های مربع و مستطیلی شکل به وفور استفاده می‌کنند. خرید قوطی پروفیل برای ساخت نرده، حفاظ کناری راه پله و حفاظ نرده‌ها نیز انجام می‌شود.

علاوه بر این از این نوع قوطی به میزان زیادی در صنایعی مانند خودروسازی، ساخت مبلمان، دکوراسیون، صنایع سنگین و صنایع نظامی نیز استفاده می‌کنند. حتی از این نوع پروفیل‌ها در ساخت تخت‌های بیمارستانی، وسایل حمل و نقل و وسایل آزمایشگاهی نیز استفاده می‌شود.

کاربرد پروفیل

عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی پروفیل

عوامل زیادی بر قیمت قوطی پروفیل تاثیر می‌گذارند. این نوع از مقاطع فولادی نیز همانند سایر محصولات مشابه جزو کالاهای استراتژیک صنعتی کشور هستند و به دلیل کاربرد فراوان و داشتن مشتریان زیاد همواره نوسان قیمتی را تجربه می‌کنند.

قیمت مواد اولیه را می‌توان اصلی‌ترین عامل برای تعیین قیمت به منظور خرید قوطی پروفیل عنوان کرد. این نوع قوطی‌ها معمولا در روش تولید نورد سرد از انواع ورق ساخته می‌شوند. در روش نورد گرم نیز شمش فولادی ماده اولیه ساخت این نوع از پروفیل‌ها را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل نوسان قیمتی و کاهش یا افزایش قیمت شمش و ورق فولادی در قیمت پروفیل نیز تاثیر می‌گذارد.

عرضه و تقاضا نیز باعث نوسان قیمتی پروفیل قوطی می‌شود. در صورتی که میزان تقاضا و خرید قوطی پروفیل بالا باشد، قیمت نیز به صورت طبیعی رو به افزایش خواهد گذاشت و جبران افزایش تقاضا با افزایش میزان تولید و عرضه کالا در بازار ممکن خواهد بود. طبیعتا کاهش تقاضا و رکورد صنایع نیز می‌تواند به تولید مازاد این محصول باعث شده و قیت آن را در مراکز فروش پایین بیاورد.

در این میان نباید از عوامل دیگر مانند قیمت جهانی فولاد و هزینه‌های تولید نیز غافل شد. قیمت قوطی پروفیل در ایران ارتباط تنگاتنگی با بازارهای جهانی و به خصوص بازار چین دارد و هر نوع افزایش و کاهش قیمت در این بازارها، تاثیر خود را بر قیمت محصولات تولید داخل نیز می‌گذارد.

خرید قوطی پروفیل فولادی با قیمت کارخانه

بیشتر کارخانه‌های تولید کننده قوطی پروفیل دارای نمایندگی‌های فروش هستند که معمولا این محصول را با کم‌ترین قیمت و بدون واسطه به دست مصرف کننده می‌رسانند. بر همین اساس صاحبان صنایع برای خرید قوطی پروفیل ترجیح می‌دهند آن را از نمایندگی‌های اصلی خریداری کنند.

علاوه بر این امکان فروش این محصول در بورس کالا نیز فراهم شده است و برخی از کارخانه‌ها محصولات خود از جمله قوطی پروفیل را نیز در این بورس عرضه می‌کنند. اگرچه شکل و محدودیت‌های خرید از بورس کالا باعث شده است تا استقبال آنچنانی از این روش فروش صورت نگیرد، با وجود این می‌توان در صورت عرضه پروفیل در بورس کالا، آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد. مشریان عمده و کسانی که نیازمند خرید قوطی در تیراژ و وزن‌های بالا هستند نیز این شانس را دارند که محصول مورد نظر خود را با قیمت کارخانه و پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه کنند.

قیمت قوطی پروفیل فولادی

مزایای خرید آنلاین پروفیل و استعلام قیمت از شرکت‌های معتبر فروش آنلاین

در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی اقدام به فروش آنلاین و مستقیم مقاطع فولادی، آهن آلات و سایر کالاهای وابسته در بستر اینترنت کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین مزایای خرید قوطی پروفیل از این شرکت‌ها را می‌توان امکان استعلام لحظه‌ای قیمت پروفیل و سایر مقاطع فولادی دانست. این سایت‌ها معمولا دارای تاریخچه قیمتی نیز هستند و شما می‌توانید بر اساس نوسانات قیمتی در روزهای گذشته، بهترین زمان را برای خرید این محصول با کمترین قیمت تعیین کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها