|
کدخبر: 329690

بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن صنعتی یک سیستم است که با استفاده از مراحل و فیلترهای مختلف، آب را تصفیه می‌کند. این سیستم به سه بخش اصلی تصفیه آب تقسیم می‌شود: پیش تصفیه، واحد اسمز معکوسRO  و  پساتصفیه. در این بخش‌ها، از فیلترها، روش‌های فیزیکی و مواد شیمیایی مختلف برای فیلتراسیون آب استفاده می‌شود. با خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، می‌توان از آن در صنایع مختلف از جمله غذایی، تولید نوشیدنی، کشاورزی، گلخانه، آبزی‌پروری و غیره استفاده کرد.

معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی یک سیستم است که از مراحل و فیلترهای مختلف برای تصفیه آب با حجم بالا طی شبانه روز استفاده می‌کند. این دستگاه شامل واحدهای پیش‌تصفیه، فیلتراسیون و پس‌تصفیه است که با توجه به پارامترهای کیفیت آب و نیازهای نهایی، از فیلترها و روش‌های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می‌کند. از این سیستم در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، غذا و نوشیدنی، بهداشت و داروسازی، پتروشیمی و غیره استفاده می‌شود. قبل از اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، بهتر است با اجزای تشکیل‌دهنده آن آشنا شده و بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

آب

انواع روش های تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی

روش‌های مختلفی برای تصفیه آب صنعتی وجود دارند که هرکدام برای حذف آلاینده‌های خاصی از آب طراحی شده‌اند. روش خاص مورد استفاده به نوع و غلظت آلاینده‌های موجود در آب و همچنین میزان خلوص مورد نظر بستگی دارد. انتخاب روش تصفیه در دستگاه‌های آب شیرین‌کن صنعتی به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر آب سخت باشد، استفاده از دستگاه سختی‌گیر ضروری است. در صورت نیاز به ضدعفونی کردن آب، می‌توان از ضدعفونی UV، ازن‌زنی یا فیلتراسیون کربن فعال استفاده کرد. اگر آب نیاز به نمک‌زدایی داشته باشد، می‌توان از اسمز معکوس، الکترودیالیز یا تقطیر غشایی استفاده کرد. کارشناسان مجموعه آبین گستر با دانش خود در حوزه تصفیه آب، در زمینه آنالیز آب خوراک و سیستم مورد نیاز شما را راهنمایی خواهند کرد.

تصویه

کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

به دلیل استفاده از فناوری اسمز معکوس در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و دفع انواع املاح و نمک‌ها، به آن‌ها آب شیرین‌کن صنعتی هم گفته می‌شود. فناوری مورد استفاده در این سیستم‌های تصفیه باعث تولید آب شیرین می‌شود. دستگاه‌های آب شیرین‌کن صنعتی حوزه گسترده‌ای از کاربردهای تصفیه آب در مقیاس صنعتی را پوشش می‌دهند. در زیر مهم‌ترین و متداول‌ترین کاربردهای این دستگاه‌ها آورده شده است.

• تصفیه آب صنعتی کشاورزی و گلخانه ای: منابع آبی مانند چاه‌ها، آب زیرزمینی و آب سطحی که در بخش کشاورزی استفاده می‌شوند، هرکدام تأثیرات متفاوتی بر روی محصولات و خاک دارند. از طرفی، آب مورد استفاده در گلخانه‌ها نباید حاوی عناصری مانند آهن، بی‌کربنات و رسوب باشد و قبل از استفاده باید آب مصرفی تصفیه شود تا این عناصر از آن حذف شوند.

• تصفیه آب کارخانه های آب بسته بندی و نوشابه سازی: در کارخانه‌های تولید نوشیدنی، استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO منجر به افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت طعم محصولات، کاهش هزینه‌ها و تأمین آب شرب استفاده شده در فرآیند تولید می‌شود.

• تصفیه آب دیگ بخار و بویلرها: استفاده از آب تصفیه نشده در بویلرها و دیگ‌های بخار ممکن است منجر به رسوب، خوردگی، و کاهش بهره‌وری شود. برای پیشگیری از این مشکلات و حذف املاح و رسوبات، بهترین راه این است که از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO استفاده کنید.

• تصفیه آب در فرایند تولید مواد غذایی: استفاده از سیستم‌های تصفیه آب RO بهترین روش برای تولید آب با کیفیت و خالص در صنایع غذایی می‌باشد.

علاوه بر این، هر صنعتی که از آب در بخش‌های مختلف استفاده می‌کند، می‌تواند از مزایای این سیستم‌ها بهره‌مند شود.

اهمیت شیوه نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی

خروجی پساب از دستگاه تصفیه آب RO صنعتی معمولا به انشعاب فاضلاب که زیر بالاترین نقطه لوله های تحت فشار سیستم قرار دارد، متصل می‌شود. اگر روی خط خروجی پساب، شیر اتوماتیک یا فشارشکن قرار داده نشده باشد، باعث می‌شود پس از خاموش شدن دستگاه، آب در لوله‌های خروجی به حرکت خود ادامه داده و باعث ایجاد خلا در سیستم RO شود. خلا ایجاد شده منجر به تخلیه آب داخل لوله‌های تحت فشار ممبران می‌شود. اگر از اتصالات ویکتالیک در نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده شده باشد، به هوا اجازه عبور داده و هوا جایگزین آب در لوله‌های تحت فشار ممبران خواهد شد. زمانی که سیستم تخلیه شده است، هوای وارد شده به آن باعث ورود باکتری‌ها و سایر آلودگی‌ها به سیستم می‌شود که با گذشت زمان، منجر به ایجاد رسوب بر روی ممبران‌ها خواهد شد. در این شرایط، با روشن شدن مجدد دستگاه، احتمال وارد شدن آسیب به پوشش فایبرگلاس و قسمت آنتلسکوپی انتهای ممبران وجود دارد. برای رفع این مشکل از یک شیر یک‌طرفه استفاده می‌شود. این شیر به صورتی تنظیم می‌شود که در فشار بین 1 تا 2 psi باز شود.

فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی

آبین گستر، با اختصاص کیفیت و اجناس اصیل، یکی از انتخاب‌های اعتماد‌پذیر برای خواسته‌های شما در این زمینه نیز محسوب می‌شود. این تیم به ارائه تجهیزات با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی متعهد است تا مطمئن باشید دستگاه‌های تصفیه آب ارائه شده، عملکرد مطلوبی دارند و تمامی نیازهای شما را برآورده می‌کنند. با خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی از آبین گستر، از خدمات آن نیز بهره‌مند خواهید شد. متخصصان مجرب این تیم با تجربه و دانش فنی خود، به شما کمک می‌کنند تا دستگاه مناسب با نیازها و انتظارات خود را انتخاب کرده و از خدمات مشاوره کارشناسان آبین گستر به بهترین شکل بهره‌مند شوید.

تصویه-آب

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی ، برخی پارامترهای مهم و تاثیرگذار وجود دارند. این پارامترها شامل:

1. میزان خلوص آب تصفیه شده

2. کیفیت آب ورودی

3. حجم آب تصفیه شده مورد نیاز در یک روز

4. تعداد ممبران های استفاده شده برای تصفیه آب، که با توجه به نوع کاربرد و ظرفیت دستگاه متغیر است.

5. قدرت پمپ‌های RO، که به دستگاه با ظرفیت بالاتر نیاز به پمپ با قدرت بیشتر دارد.

6. برند قطعات استفاده شده در دستگاه تصفیه آب صنعتی

7. نوع و جنس شاسی و لوله‌کشی

8. سطح اتوماسیون دستگاه، از جمله استفاده از PLC یا سیستم های کنترلی دیگر

9. نوع آلاینده‌هایی که از آب حذف می شوند

برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تصفیه آب صنعتی و استعلام قیمت، با کارشناسان آبین گستر تماس بگیرید.

09120401396

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها