|
کدخبر: 331556

تزئین راه پله ها با این ایده های خلاقانه

چطور با ایده های ساده و خلاقانه راه پله، پاگرد و راهرو های داخل خانه و بیرون از خانه را تزئین کنیم.

چرا تزئینات خانه مهم است؟ پر اهمیت ترین جواب این سوال، روحیه ی انسان است. تاثیری که محیط اطراف روی انسان میگذارد، به خصوص خانه ایی که در آن آرامش پیدا میکند، باید مثبت و دلپذیر باشد. تصور کنید توی اتاق خود پشت یک میز تحریر ساده و ارزان نشسته اید و نیاز به تمرکز برای انجام کاری دارید. تنها زمانی میتوانید به نتیجه ی دلخواه برسید که محیط تاثیر مناسب رو داشته باشد. بنابر این تزئینات خانه حتی نقاط کم اهمیت، روی احساسات ساکنین آن تاثیر میگذارد. برای جذابیت بصری بیشتر، استفاده از لوازم دکوری و گیاهان رنگارنگ ره حل هوشمندانه ایی به نظر میرسد.

 برای اینکه فضای راه پله رو به محیطی کاربردی تبدیل کنیم، میتوان آینه های دکوراتیو قرار داد و نورپردازی مناسب روح تازه ایی که یکی از نقاط کم اهمیت تر خانه میدهد. پوشاندن پله ها با فرش و یا آذین کردن دیوار ها با کاغذ دیواری های خوش رنگ و لعاب نیز راهکار ساده و آسان دیگری است.

تزئینات مناسب و درست چه تاثیری روی انسان میگذارد؟

مهم ترین جنبه که روح زیبایی شناس و زیبا پسند انسان را نوازش میکند، جذابیت بصری است. زیبایی و دلپذیر بودن فضای خانه تاثیر به سزایی روی روحیه و احساسات ساکنین خواهد داشت. تهیه ی یک فضای کاربردی و راحت یکی دیگر از نکات مهم در دکوراسیون یک خانه است. انتخاب تزئینات مناسب می‌تواند به بهبود کاربری فضاهای مختلف خانه کمک کند و کارایی را افزایش دهد.  در ادامه، برای تزئین خلاقانه راه پله‌ها، می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

  1. قرار دادن گلدان‌های بزرگ یا گیاهان زیبا و پررنگ در انتهای هر پله

میتوانید بسیار راحت، ارزان و ساده چند گلدان زیبا به سلیقه ی خودتان خریداری کند و در گوشه و کنار پله ها قرار دهید. با این روش تزیین راه پله با وسایل ساده، علاوه بر جلوه ی بی نظیر طبیعت نشسته روی پله ها، رسیدگی به گل ها ساده تر خواهد بود.

  1. قرار دادن شلف های چوبی یا فلزی به صورت پله‌های کوچک روی دیوار

از جمله ایده های ساده، شلف های چوبی هستند که فضای اضافه برای قرار دادن لوازم تزئینی به شما میدهند. این باکس های چوبی بی نظیر و ارزان قیمت در دسترس همه هستند که الهام بخش دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

  1. پهن کردن فرش‌های زیبا و رنگی بر روی پله‌ها

پوشاندن پله ها با فرش های پر از طراحی های زیبا و رنگارنگ و اگر سلیقه ی شما دوست دارد، طرح های پیچیده، از خطرات احتمالی سر خوردن و آسیب دیدگی روی پله ها کاسته و در عوض به زیبایی تزئینات منزل شما می افزاید. سعی کنید فرش ها رو به پله چسبانده یا از میز برای محکم کردن آن استفاده کنید.

  1. آویزان کردن تصاویر یا نقاشی‌های هنری بر روی دیوارهای کنار راه پله

با تزیین دیوار راه پله آپارتمان خود را تبدیل به تالار هنر بکنید. بگذارید اگر کسی از آنجا میگذرد سلیقه و روحیه ی هنر دوستی شما رو تحسین کند. مسیر رسیدن به انتهای راهرو را جذاب طراحی کنید تا چشمان مخاطب رو گرم کند.

  1. استفاده از نورپردازی مناسب برای تاکید بر زیبایی راه پله

شاره های نور افتاده روی پله ها را جوری تنظیم کنید که در هر ساعتی از شبانه رو احساس راحتی رو در هوا پراکنده کند. اگر پنجره ایی در کنار راه پله ی شما قرار دارد، یک میز تحریر کار آن قرار دهید و از پرده های مناسب استفاده کنید تا طلوع خورشید و غروب آن نورپردازی های متغییر و انرژی طبیعی به منزل ببخشد.

  1. قرار دادن آینه‌های دکوراتیو بزرگ در نقاط مختلف برای افزایش نور و اندازه در راه پله

از ترفند انعکاس برای گول زدن و برزگتر جلوه دادن و تزیین راه پله ورودی ساختمان استفاده کنید و حواستان به زیاده روی باشد! آینه های دکوراتیو به همان حد که زیبا و خاص هستند و محیط رو بزرگ تر و روشن تر جلوه میدهد، ممکن است باعث سرگیجه ی افرادی که از پله استفاده میکنند شود.

  1. استفاده از دیوارهای پوشیده از کاغذ دیواری با طرح‌های جذاب و مدرن

برای تزیین راه پله های قدیمی یا تزئین دیوار هر کنجی از خانه، تاثیر گذار ترین قسمت دکوراسیون کردن آن قسمت به حساب می آید. از جلوه ایی که بخش برزگی مانند دیوار دارد و اثر آن روی حس و حال جو غافل نشوید. زیبایی هرچه تمام تر در سادگی نهفته است که آرامش رو القا میکند. با این حال طرح های جدید و مدرن و ترند های روز دنیا برای آراستن دیوار های خانه کمک میکند تا حس بهتری به تزئینات خانه ی خود داشته باشید و از آن مهم تر، آسان و ساده است.

  1. قرار دادن ساعت‌های زیبا و دکوراتیو بر روی دیوارهای کنار راه پله

خانه های عجیب و غریب و هیجان انگیز در فیلم های سرگرم کننده، یک دیوار پر از ساعت های عجیب و خاص و جالب دارد که به جذابیت خانه چند امتیاز می افزاید. پس چرا برای تزیین خانه ی خودمان از ساعت ها زیبا و دکوراتیو، بزرگ و کوچیک، طرح های خاص و خصوصا ساعت های قدیمی و ارزشمند استفاده نکنیم؟ به ترتیب یا کاملا تصادفی و رندوم، چیدمان چندین ساعت روی یک دیوار به همان اندازه که آسان است، خلاقانه و زیبا هم هست.

  1. استفاده از تابلوهای برجسته هنری یا مجسمه‌های زیبا برای تزئین راه پله

مجسمه یا دیوارکوب های خاص و برجسته با هر جنسی از سنگ گرفته تا چوب و پارچه، بیانگر سلیقه ی صاحب آن خانه است. اگر خودتان هنرمند هستید از آثار خود برای چینش روی شلف، آویختن بالای میز تحریر یا میخ کوب کردن روی دیوار استفاده کنید. مجسمه ی سر حیوانات بسیار خاص است و شما میتوانید مطابق سبک های مورد علاقه یا استایلی که از قبل برای خانه استفاده کرده اید، مجسمه و آثار هنری بیشتری روی دیوار آویزان کنید.

 

در مواقعی که تزئین مکان سخت است یا دست شما برای انجام کاری بسیار باز نیست، مانند تزیین پاگرد راه پله آپارتمان که فضایی تنگ و پر رفت و آمد است، متوانید از لوازم شیک و اثاثیه ی چوبی استفاده کنید. جاکفشی های زیبا و با کیفیت خود را توی پاگرد چیده و سلیقه ی خود را نمایان کنید. برای یک خرید راحت، مطمئن و احساس رضایت در هنگام تحویل گرفتن محصول چوبی خود، میتوانید به صورت حضوری و یا آنلاین به مجموعه ی بزرگ گامینو سر بزنید و با خیالی آسوده از بین محصولات متنوع آنها انتخاب کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها