|
کدخبر: 331757

میزتان را با پایه‌های فلزی متحول کنید 7 ایده خلاقانه برای دکوراسیون

کسب و کار میزتان را با پایه‌های فلزی متحول کنید 7 ایده خلاقانه برای دکوراسیون

پایه فلزی میز، المان‌هایی جذاب و کاربردی هستند که تاثیر بسزایی در زیباتر شدن دکوراسیون دارند. این المان به عنوان یکی از چندین ایده خلاقانه برای دکوراسیون، اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. افراد زیادی برای تغییر دادن دکوراسیون منزل یا محل کار خود از پایه میز فلزی استفاده می‎کنند. به ویژه اگر میز شیشه‌ای دارید، پایه فلزی یک انتخاب خلاقانه و منحصربفرد برای آن محسوب می‌شود. ترکیب فلز یا چوب یا شیشه، فضایی مینیمال به دکوراسیون داده و زیبایی و جلوه آن را چندبرابر می‎کند. البته به گفته وب سایت چیدانه و سایت های معتبری مانند Elle Decor خلاقیت در دکوراسیون تنها معطوف به پایه‌های فلزی نیست. ایده‌های بی‌شماری برای این منظور وجود دارند که در ادامه برخی از جذاب‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند که ضمن صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه، یک تنوع جذاب را در کوراسیون خود ایجاد کنید.

7 ایده خلاقانه برای دکوراسیون

ایده‌ها و طرح‌های متنوعی برای تغییر دکوراسیون وجود دارند که می‌توانید بسته به شرایط، بودجه و سلیقه خود از آنها استفاده کنید. البته سادگی، همیشه طرفداران زیادی داشته و ایده‌ای جذاب محسوب می‌شود. با این حال سبک‌های دیگری هم هستند که جلوه چیدمان منزل را چندبرابر می‌کنند. برخی از افراد طرفدار چیدمان شلوغ و پر المان هستند و برخی دیگر، دکوراسیون ساده را ترجیح می‌دهند. در هر صورت باید به برخی نکات توجه کنید تا دکوراسیونی زیبا و حرفه‌ای، چه در سبک ساده و چه در سبک‌های دیگر داشته باشید. در ادامه چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون را که برگرفته از مقالات سایت هایی مانند Architectural Digest وHouse Beautiful معرفی می‌کنیم تا ذهنیت کامل‌تر و البته خلاقانه‌تری در این زمینه داشته باشید.

1.استفاده از فرش در دکوراسیون

یکی از بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون، استفاده از فرش است. فرش، جزو بسیار مهم در انواع دکوراسیون اعم از ایرانی، فرنگی، مینیمال، سنتی، کلاسیک و ... است. البته رنگ و طرح فرش و ست بودن آن با دیگر فاکتورهای دکوراسیون هم اهمیت زیادی داشته و باید دقت ویژه به آن شود. شما می‌توانید با تغییر فرش‌ها و ست کردن آنها مطابق با نوع و سبک چیدمانی که دارید، تغییر اساسی در دکور ایجاده کرده و جلوه آن را چندبرابر کنید. رنگ فرش همچین می‌تواند فضا را کوچکتر یا بزرگ‌تر نشان داده و حس آرامش یا حتی شلختگی را به افراد القا کند.

2. انتخاب اکسسوری مناسب

در ادامه معرفی چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون، اکسسوری را نباید از قلم انداخت. اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو و تزئینی نه تنها زیبایی دکوراسیون را تکمیل می‌کنند بلکه می‌توانند به آن هویت دیگری ببخشند. البته اکسسوری، بدنه اصلی چیدمان نیست؛ اما تاثیر انکارناپذیری در جلوه نهایی دکوراسیون و حتی کیفیت نمایشی المان‌های اصلی دارد. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، تطابق و هماهنگی اکسسوری با چیدمان اصلی است. مجسمه‌ها، تابلوها، گلدان‌ها و هرآنچه به عنوان اکسسوری انتخاب می‌کنید باید با سبک و سیاق اگر اجزای چیدمان شما همخوانی داشته باشند؛ درغیر این صورت تنها هزینه اضافی هستند و بعضا حس شلختگی و به هم ریختگی را القا می‌کنند.

3. توجه به طراحی دیوار

به عنوان یک ایده خلاقانه از سایت https://www.apartmenttherapy.com/ برای دکوراسیون، بد نیست که به دیوارها هم توجه کرده و از آنها استفاده کنید. جالب است بدانید که طراحی حتی یک دیوار به شکل خاص و متفاوت، جزو جدیدترین تکنیک‌های دکوراسیون بوده و محدود به سبک خاصی نیست. کافی است یکی از دیوارها رنگ متفاوتی داشته باشد و یا از کاغذدیواری و ... در آن استفاده شود. مثلا بسته به نوع و سبک دکور، می‌‎توانید نمای یکی از دیوارها را آجر کرده و یا از متریال دیگری برای ایجاد تمایز استفاده کنید.

4. اضافه کردن گل و گلدان

ترفند دیگر برای تغییر دکوراسیون، اضافه کردن گل و گلدان است. این روش هم برای انواع سبک دکور کاربرد دارد و می‌توان گفت که هرگز قدیمی نمی‌شود. از طرفی این مزیت بزرگ را دارد که می‌توانید با انتخاب سبک خاصی از گل‌ها یا گلدان‌ها، نمایی خاص و منحصربفرد ایجاد کنید. مثلا می‌توانید در دکوراسیون سنتی از گلدان‌های سنتی استفاده کرده و یا چیدمان مدرن و مینیمال خود را با گل‌های جدید و لاکچری، زیباتر کنید.

5. استفاده از نورپردازی

به عنوان یک ایده خلاقانه برای دکوراسیون، باید توجه ویژه‌ای به نورپردازی داشته باشید. اگر فضای خانه کوچک و فاقد نور طبیعی است، از نورهای مصنوعی با ترکیب و تعداد مناسب استفاده کنید. استفاده از نورهای رنگی هم به شرط شلوغ نکردن فضا، تاثیر بسزایی در زیباتر شدن چیدمان دارد. نور به شما این امکان را می‌دهد که المان خاصی را در معرض دید قرار داده و یا حس شادی یا حتی یاس و ناامیدی را در فضا ایجاد کنید. حتی می‌توانید در کنار سیستم روشنایی مدرن و انواع محصولات الکتریکی امروزی در گوشه و کنار سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن چند آباژور رومیزی یا پایه بلند هم قرار دهید تا یک ترکیب خاص و جذاب از بازی نور بسازید.

6. استفاده از آینه

طبق گفته وب سایت https://www.thespruce.com/آینه کاری هم می‌تواند یک ایده خلاقانه برای دکوراسیون باشد. آینه به ویژه در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته و از سالهای دور، بخشی از دکوراسیون محسوب شده است. خوشبختانه در دکوراسیون مدرن و حتی مینیمال هم توجه ویژه‌ای به آینه شده و بعضا شاهد تولید و عرضه آینه‌هایی بسیار شیک با طراحی خلاقانه هستیم. شما می‌توانید از آینه‌های بزرگ و ایستاده استفاده کرده و یا این المان را به یک آینده دیواری محدود نمایید.

7. تزئین کردن مبلمان

در نهایت تزئین کردن مبل هم یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون محسوب می‌شود که جلوه خاص و متفاوتی را ایجاد می‌کند. این تزئین شامل میز هم می‌شود؛ تنها با استفاده از پایه فلزی میز، تغییری در دکوراسیون شما ایجاد می‌شود که از سطح تصور شما بالاتر و بهتر است. برخی از مبلمان‌ها خود دارای تزئیناتی در چوب، بدنه و سایر بخش‌ها هستند. درحالی که مبل‌های ساده، چنین ویژگی نداشته و در صورت تمایل به تزئین کردن آنها باید از لوازم جانبی (شال، کوسن و ...) استفاده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها