|
کدخبر: 333191

خنک کردن رستوران در تابستان با 5 روش مدرن و ارزان!

روش هایی که برای خنک کردن رستوران در تابستان وجود دارند، بسیار متنوع هستند. صاحبان رستوران ها باید تلاش کنند که با کمترین هزینه، بهترین سیستم سرمایشی را بخرند.

لذتبخش ترین کاری که شما می توانید در گرمای تابستان انجام دهید، رفتن به یک کافه رستوران خنک است تا بتوانید در فضایی زیبا، یک وعده غذایی خوشمزه میل کنید. هیچکس دوست ندارد برای غذا خوردن در فصل تابستان به رستورانی برود که محیطش خیلی گرم است. اینجاست که اهمیت سیستم سرمایشی به میان می آید. روش هایی که برای خنک کردن رستوران در تابستان وجود دارند، بسیار متنوع هستند. صاحبان رستوران ها باید تلاش کنند که با کمترین هزینه، بهترین سیستم سرمایشی را بخرند.

استفاده از یک سیستم کارآمد که به بهترین شکل ممکن فضای رستوران را خنک کند، تأثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد مشتریان دارد. همه افراد در فصل تابستان، در محیطی احساس راحتی می کنند که هوا خنک تر باشد. از این رو، اگر شما هم رستوران دارید و می خواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم که یک سیستم مناسب برای خنک کردن رستوران بخرید تا در عین کم مصرف بودن، هوای خنک و مطلوبی را در فضای رستوران ایجاد کند.

روش های مؤثر برای خنک کردن رستوران در تابستان

خنک کردن رستوران در تابستان

گرمای طاقت فرسای تابستان در امسال بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.به همین دلیل صاحبان این کسب و کارها باید با استفاده از روش های کاربردی که به شما معرفی می کنیم، به خنک کردن رستوران در تابستان اقدام کنند.

1. سیستم مه پاش و پنکه مه پاش؛ بهترین و مؤثرترین روش

یکی از بهترین، مؤثرترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای خنک کردن رستوران در فصل گرما، استفاده از مه پاش است. این سیستم انرژی کمتری مصرف می کند و باعث کاهش هزینه صاحبان رستوران ها می شود. پنکه مه پاش به این صورت عمل می کند که با تبدیل کردن قطرات درشت آب به ذرات بخار مه خنک، به خنک کردن دمای رستوران کمک بسیار زیادی می کند.

نکته مثبت درباره مه پاش این است که هم برای قسمت های روباز و هم برای بخش های رو بسته رستوران مناسب است. این در حالی است که روش های قبل، فقط برای خنک کردن فضای رو بسته رستوران مناسب بودند. هزینه نصب و راه اندازی مه پاش نیز بسیار مناسب است. این روش آب خیلی کمی مصرف می کند و برخلاف روش های دیگر، لازم نیست که هزینه های زیادی برای نصب، راه اندازی و نگهداری از آن بپردازید.

زمانی که از مه پاش برای خنک کردن رستوران در تابستان استفاده می کنید، ذرات خنک مه از نازل ها به بیرون می آیند و محیط را خیس و مرطوب نمی کنند. دلیل این موضوع، اندازه بسیار ریز نازل های مه پاش است. پس اگر به دنبال یک روش ارزان و کاربردی برای خنک کردن رستوران می گردید، ما پنکه مه پاش را به شما پیشنهاد می کنیم.

2. تهویه هوا؛ بهبود کیفیت هوا بدون خنک کردن

اگر رستوران خیلی شلوغ می شود، لازم است که برای آن حتما از یک سیستم تهویه استفاده کنید. این سیستم موجب بیرون راندن هوای آلوده و جایگزینی آن با هوای تازه می شود. وقتی جمعیت زیادی در رستوران و فضای بسته حضور دارند، حتی نفس کشیدن معمولی آنها نیز می تواند باعث کاهش کیفیت و گرم شدن هوا شود. این در حالی است که تهویه فن باعث افزایش کیفیت هوا می شود.

روش های سنتی برای خنک کردن رستوران در تابستان

نکته ای که باید درباره تهویه بدانید، این است که فقط هوای معمولی را جابجا می کند و اصلا هوای خیلی خنکی به وجود نمی آورد. به خصوص که اگر در موقعیت جغرافیایی گرم و خشک زندگی می کنید، تهویه فن به تنهایی نمی تواند کاربرد داشته باشد.

3. کولر آبی؛ مناسب برای فضای کوچک در مکان های خشک

کولر آبی یکی از روش های سنتی برای خنک کردن رستوران در تابستان است که از سال ها پیش تاکنون افراد از آن استفاده می کرده اند. با این حال، کولرهای آبی در همه مکان ها کاربرد ندارند و چندان پاسخگوی رستوران های بزرگ نیستند.

شما باید کولرهای آبی را در چندین قسمت رستوران قرار دهید تا کمی فضا را خنک کنند. همچنین بیشتر این کولرها صدای زیادی ایجاد می کنند و در فضایی مانند رستوران که افراد دوست دارند آرامش بگیرند، چندان قابل قبول نیستند. اگر رستوران شما در مکان مرطوب است، کولر آبی به هیچ عنوان محیط آن را خنک نمی کند. زیرا کولرهای آبی فقط برای محیط های خشک طراحی شده است.

4. کولر گازی؛ کاربردی اما گران

اگر می خواهید در مکان های مرطوب از کولر استفاده کنید، کولر گازی مناسب است. کولرهای گازی با استفاده از انرژی برق کار می کنند و می توانند بدون هیچگونه صدا، در مکان های خشک و به خصوص مرطوب محیط رستوران را خنک کنند.

نکته منفی درباره کولرهای گازی، مصرف بالای برق آنها است که باعث می شوند تا قبض برق رستوران شما خیلی زیاد شود. به همین دلیل این روش چندان گزینه به صرفه ای برای خنک کردن رستوران در تابستان نیست؛ چراکه شما باید بخش زیادی از درآمد رستوران را برای قبض برق کنار بگذارید. در نتیجه، سود شما کاهش می یابد.

5. سیستم چیلر و هواساز؛ جاگیر و گران

رستوران خنک در تابستان

روش دیگری می تواند تا حدودی برای خنک کردن رستوران شما مناسب باشد، سیستم چیلر و هواساز است. این سیستم کاملا مطبوع، هوای داخل رستوران را خنک کرده و این هوای خنک را در سراسر قسمت های رستوران توزیع می کند. میزان مصرف انرژی این روش نیز پایین است؛ اما باید هزینه نسبتا بالایی برای خرید این سیستم بپردازید.

اگرچه سیستم چیلر می تواند هوای خنک را یکنواخت در فضا پخش کند، اما باید مکان نسبتا بزرگی را برای قرار دادن آن در رستوران مد نظر قرار دهید. یعنی شما باید فضای یک دست کامل میز و صندلی را برای این سیستم خالی کنید و این امر، یعنی تعداد مشتریان کمتر.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها