|
کدخبر: 335045

راهنمای خرید دزدگیر اماکن + معرفی بهترین مسیر برای خرید آن

کسب و کار راهنمای خرید دزدگیر اماکن + معرفی بهترین مسیر برای خرید آن

دزدگیر اماکن به‌عنوان یک سیستم هشداردهنده امنیتی شناخته می‌شود. این یک دستگاه تکنولوژیکی است که برای تشخیص ورود یا نفوذ غیرمجاز به ساختمان طراحی شده است. این دزدگیر هوشمند به‌عنوان یک جزء حیاتی از سیستم امنیتی جامع عمل کرده و به‌طور گسترده در محیط‌های تجاری، مسکونی و صنعت به‌کار می‌رود.

دزدگیر اماکن چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

در خانه‌ها، ادارات، دفاتر کار و هر مکان دیگری که امنیت یک مسئله باشد، می‌توان از دزدگیرها استفاده کرد. دزدگیرهایی که مخصوص استفاده برای چنین مکان‌هایی هستند و در واقع دستگاهی الکترونیکی و نیمه‌هوشمند محسوب می‌شوند.

هر زمان که افراد غیرمجاز وارد مکان‌های مورد نظر شما شوند، ازطریق آلارم و هشدار به شما این اعلان داده خواهد شد که فردی غیرمجاز وارد شده و حتی ممکن است که با استفاده از آژیر بتواند دیگران را هم در محیط از وجود فردی غیرمجاز مطلع کند.

بررسی دقیق کاربرد دزدگیر اماکن

دزدگیر-۱

ترکیب واژه دزدگیر خود به‌صورت دقیق کاربرد چنین دستگاهی را توضیح خواهد داد؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد، توضیح دقیق کاربرد این دستگاه نیست. ما می‌خواهیم کاربرد کامل آن را هم بدانیم که تنها با واژه دزدگیر دسترسی به آن ممکن نیست.

اولین عملکرد آن همان‌طور که انتظار می‌رود جلوگیری از سرقت است. چه ساختمان‌های مسکونی چه تجاری می‌توانند با استفاده از سنسورهای الکترونیکی آلارم را در محیط به صدا در بیاورند. نسخه‌های سیم‌کارتی دزدگیرها می‌توانند به فردی مشخص پیامک ارسال کنند تا صاحب مکان یا مسئول آن بتواند در هر زمان که می‌خواهد از وضعیت سیستم خود باخبر شود.

دزدگیر اماکن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم‌های نوین دزدگیر امروز از اجزای مختلفی تشکیل شدند که این مجموعه اعضا در کنار هم می‌توانند کارایی اصلی خود را به شما نشان بدهند.

دزدگیر-۲

پنل دزدگیر؛ اتاق فرمان دزدگیر

این قسمت بدنه دزدگیر بوده که تمام اجزای الکترونیکی داخل آن جمع خواهد شد. می‌توان آن را به‌نوعی قلب سیستم‌های دزدگیر دانست که درصورت عدم وجودشان هیچ بخش دیگری کار نخواهد کرد. روی پنل یک کانکتور وجود دارد که به آن زون نیز گفته می‌شود. سنسور‌های قدرتمند روی دزدگیرها توسط بردهای الکتریکی کنترل می‌شوند که این بردها روی زون نصب خواهند شد.

چشمی دزدگیر

منظور از چشمی، سنسور‌هایی است که حرکت را تشخیص می‌دهند و به قلب سیستم، این پیام را مخابره خواهند کرد. هر حرکتی در محیط توسط این سنسورها تشخیص داده خواهد شد و آن‌ها می‌توانند هر لحظه محیط را اسکن کنند. امروز سیستم‌های دزدگیر می‌توانند چشمی‌های بی‌سیم داشته باشند که به‌ کمک ارتباطات وایرلس به پنل متصل می‌شوند.

مگنت دزدگیر

مگنت یکی از اجزای مهم دزدگیر به‌ویژه در ساختمان‌هایی است که سارقین می‌توانند از پنجره به آن وارد شوند. این مگنت دارای 2 قطب مثبت و منفی است. شما برای نصب باید قطب مثبت و منفی را مقابل هم و با فاصله 1.5 سانتی‌متری از یکدیگر قرار دهید.

تلفن ‌کننده دزدگیر

تلفن‌کننده یک حافظه داخلی است. به‌محض اینکه سنسور حرکت یا اعلام سرقت فعال شود، تلفن با استفاده از شماره‌های درون حافظه، شماره‌گیری کرده و با افراد تماس می‌گیرد. این حافظه داخلی 4 تا 16 شماره را می‌تواند در خود ذخیره داشته باشد و بسته به اولویت با آن‌ها ارتباط بگیرد.

بلندگوی دزدگیر

مسلم است که دزدگیر اماکن نیاز به یک بلندگو دارد تا سرقت را به دیگران اطلاع دهد. یعنی در زمان لازم با پخش صدای آژیر هشدار خطر دهد. بلندگوی دزدگیر وات‌های مختلفی دارد و هرچقدر وات آن بیشتر باشد، قدرت صدا نیز بالاتر می‌رود.

ریموت دزدگیر

ریموت یا کنترل در دست مالک ساختمان قرار دارد تا با فعال یا غیرفعال کردن، دزدگیر را در مدار قرار داده یا خاموش کند. برد این ریموت بسته به قدرتی که دارد، 50 تا 150 متر است.

پدال دزدگیر

پدال قطعه‌ای است که روی زمین و در مکان‌های خاص نصب می‌شود تا با فشار و لمس آن، فرمان به پنل دزدگیر داده شود و دزدگیر اعلام سرقت کند.

انواع دزدگیر اماکن

براساس تکنولوژی ساخت، انواع سیستم دزدگیر را می‌توان به 5 دسته تقسیم کرد:

  • دزدگیر اماکن از نوع ساده
  • دزدگیر اماکن هشداردهنده تلفن ثابت یا خط ثابت
  • دزدگیر اماکن هشداردهنده سیمکارتی
  • دزدگیر اماکن بی‌سیم
  • دزدگیر اماکن تحت شبکه

دزدگیر اماکن ساده فقط با صدای بلند آژیر سارقان را ترسانده و از راه دور هیچ‌گونه هشداری ارسال نمی‌کند. دزدگیرهای هشداردهنده با شماره‌تلفن‌هایی که در پنل آن ذخیره شده تماس می‌گیرد و هشدار سرقت را اعلام می‌کند. بله! این محصول نسبت به نوع قبلی خود پیشرفته‌تر است.

دزدگیر سیمکارتی با استفاده از یک سیمکارت، با شماره‌های ذخیره‌شده در پنل خود تماس گرفته یا ازطریق پیامک هشدار سرقت را اعلام می‌کند. دزدگیرهای بی‌سیم با استفاده از فرکانس ویدیویی، با سنسورهای باتری‌خور بی‌سیم خود ارتباط برقرار کرده و درصورت سرقت، هشدار لازم را به‌صورت آژیر، تماس یا پیامک اطلاع می‌دهند.

مزیت استفاده از دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر-۳

طبق گفته متخصصان، مزایای استفاده از دزدگیر در فهرست زیر خلاصه می‌شود.

  • کاهش وقوع سرقت: سارقین با آگاهی از وجود دزدگیر در ساختمان، کمتر جرئت ورود به خانه را دارند؛ چون دزدگیر تمام نقاط خانه را زیرنظر دارد.
  •  کاهش احتمال آتش‌سوزی: سنسورهای چشمی دزدگیر هر حرکتی را ثبت می‌کنند. گاهی حرکت دود در مقابل خود را علتی برای سرقت دانسته و آلارم سرقت اعلام می‌کنند تا صاحب ملک سریعا ملک خود را از فاجعه نجات دهد.
  • پوشش بیمه: بیمه، خانه‌هایی را که مجهز به دزدگیر باشند، تایید می‌کند.
  • مدیریت ساختمان از راه دور: با اتصال دزدگیر اماکن به سیستم تلفن کارتی، شما می‌توانید از کیلومترها دورتر ساختمان خود را تحت‌نظر داشته باشید.

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دزدگیر اماکن

قیمت دزدگیر منزل ممکن است بسته به مدل، برند و امکانات مختلفی که دارد، متغیر باشد. همچنین فاکتورهایی مانند نوع نصب (بی‌سیم یا باسیم)، محل نصب و حجم سیستم روی قیمت تاثیرگذار هستند.

بهترین راه خرید دزدگیر اماکن از ما در شرکت مرکزی آژیر

ما در شرکت مرکزی آژیر از سال 1361 اقدام به طراحی، ساخت و فروش مدرن‌ترین سیستم‌های اعلام سرقت کردیم. البته این تنها خدمت ما به نیاز بازار نبوده و نخواهد بود. ما دارای گواهی‌نامه‌های فنی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، جامعه مخترعین و مبتکرین و وزارت صنایع هستیم. این موضوع، اعتبار مجموعه ما را در تضمین و کیفیت محصولات‌مان نمایان می‌کند

جمع‌بندی

دزدگیر اماکن چندین مولفه به‌هم‌پیوسته دارد که با هم کار می‌کنند تا یک رویکرد لایه‌ای به امنیت ارائه دهند. این قطعات شامل سنسورها، تابلوهای کنترل، دستگاه‌های هشدار و سیستم‌های مانیتورینگ است که همگی در کنار هم و با همکاری هم یک سیستم امنیتی را تشکیل می‌دهند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها