|

بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و حفظ سرمایه در ایران

 

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و شما برای حفظ ارزش سرمایه خود می‌توانید از روش‌های مختلف چون خرید ملک، زمین، طلا، خودرو و... استفاده کنید. مهم‌ترین اصل برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری توجه به میزان ریسک و سوددهی آن در بلندمدت یا کوتاه‌مدت است. از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌توان به خرید طلا، سکه یا شمش طلا اشاره کرد. از مهم‌ترین دلایل خرید طلا و شمش طلا می‌توان به قابلیت پرتفوی و نقدشوندگی بالای آن، ریسک پایین، حفظ ارزش سرمایه در طولانی‌مدت، مناسب برای هر نوع توان مالی بدون محدودیت در بودجه و... اشاره نمود.

سرمایه گذاری در طلا

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید طلا و سکه: خرید طلا از روش‌های سرمایه‌گذاری قدیمی است که به عنوان راهی برای کسب درآمد نیز شناخته می‌شود. این روش سرمایه‌گذاری ریسک کم و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. همچنین برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا به بودجه زیادی نیاز نخواهید داشت. نوسانات قیمت طلا و سکه تحت‌تأثیر قیمت دلار و قیمت انس جهانی است؛ ازاین‌رو می‌توانید با روش‌های مختلف خرید طلا چون خرید طلای بدون اجرت، خرید شمش طلا، خرید سکه، خرید طلای آب‌شده‌، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا و... به سرمایه‌گذاری بپردازید.
  • بازار خودرو: خودروها از کالاهای مصرفی هستند که رشد تورم و ممنوعیت واردات خودرو سبب افزایش قیمت خودروها در سال‌های اخیر شده است. شما با خرید خودروهای دست‌دوم و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر می‌توانید سرمایه اصلی خود را حفظ کرده و از این راه به کسب درآمد نیز برسید. البته این روش سرمایه‌گذاری نیاز به مهارت و تخصص دارد و بدون داشتن تخصص لازم، روش پرریسکی برای شما خواهد بود.
  • زمین و املاک: افزایش روزافزون قیمت مسکن در ایران سبب شده تا خرید ملک به بهترین روش برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. خرید مسکن روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت با ریسک کم خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا

از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلا و خرید شمش طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ ارزش دارایی در مقابل تورم: طلا در طول تاریخ توانسته مقاومت خوبی در برابر تورم و نابسامانی‌های اقتصادی داشته باشد. با خرید طلا می‌توانید سرمایه خود را در شرایط نامطمئن اقتصادی حفظ کنید.
  • سرمایه‌گذاری امن: طلا همواره به عنوان دارایی مطمئن و باارزش در جهان شناخته می‌شود. با توجه به نوسانات بازار طلا می‌توان خرید طلا و شمش طلا را بهترین و امن‌ترین روش برای حفظ و افزایش سرمایه دانست.
  • تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری: شما با خرید طلا و افزودن آن به دارایی‌های خود می‌توانید ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهید.
  • فرصت سودآوری: نوسانات بازار طلا می‌تواند فرصتی مناسب برای معامله‌گران طلا ایجاد کند تا با خرید یا فروش طلا در زمان مناسب سود بالایی را کسب نمایند.
  • نقدشوندگی بالا: شما می‌توانید طلا را به راحتی به فروش برسانید و سرمایه خود را نقد کنید. این ویژگی سبب شده تا طلا به عنوان سرمایه‌گذاری انعطاف‌پذیر شناخته شود.
  • رشد در بلندمدت: با توجه به روند قیمت طلا می‌توان خرید طلا را بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست.

شمش طلا بدون اجرت

برای سرمایه گذاری سکه بهتر است یا طلای آب شده؟

انتخاب میان خرید طلا و سکه به شرایط شما، توان مالی و دیگر فاکتورها بستگی دارد. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت باشید، سکه انتخاب بهتری خواهد بود. البته وجود حباب در سکه می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری آن را افزایش دهد. خرید طلای آب‌شده راه امن‌تری برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. طلای آب‌شده نقدشوندگی بالایی دارد؛ اما در مقایسه با سکه سوددهی کم‌تری خواهد داشت. از مزایای خرید طلای آب‌شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن اجرت ساخت و برخورداری از قیمت مناسب
  • نداشتن مالیات و هزینه‌های اضافی
  • قابلیت نقدشوندگی بالا
  • ساده بودن فرایند خریدوفروش طلای آب‌شده
  • نداشتن ریسک سرقت
  • نیاز نبودن به هزینه‌های اولیه برای خرید
  • مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت
  • امکان تبدیل طلای آب‌شده به زیورآلات سفارشی
  • امکان استعلام اصالت و عیار طلا
  • امکان خرید بدون‌ محدودیت در بودجه مالی

از مزایای خرید سکه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از ارزش ذاتی در برابر تورم
  • مقاوم در برابر نوسانات اقتصادی
  • تنوع در طرح و عیار سکه
  • حفظ ارزش سرمایه با گذشت زمان

سکه سپهر

مقایسه سرمایه گذاری با شمش طلا و سکه

بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران در دوراهی خرید سکه طلا و شمش طلا می‌مانند. هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که شما باید با توجه به شرایط خود یکی از روش‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. شمش‌های طلا به دلیل نداشتن اجرت و خلوص بالا هم‌خوانی بیشتری با قیمت جهانی طلا دارند؛ ازاین‌رو می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. سکه‌های طلا در مقایسه با شمش‌های طلا قیمت بالاتری دارند. وجود حباب در سکه‌های طلا می‌تواند ریسک‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهد. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری شمش طلای بدون اجرت خالص را از سپهر طلا خریداری کنید.

سرمایه گذاری با خرید طلا، شمش طلا و سکه از فروشگاه سپهر طلا

بهترین‌ انتخاب برای سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه در کشور ایران، خرید طلا است. امروزه بازار طلا رشد قابل‌توجهی در مقایسه با بازارهای مسکن و... داشته است. خرید سکه به دلیل امکان وجود حباب در درون آن ریسک بالایی دارد. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری طلای آب‌شده را با 1 الی 3 درصد کارمزد یا طلای بدون اجرت را با 7 درصد سود خریداری کنید. از انواع طلاها برای حفظ سرمایه و سرمایه‌گذاری می‌توان به طلاهای آب‌شده، شمش، طلای ساخته‌شده، طلای بدون اجرت، سکه و... اشاره کرد.

سپهر طلا با برخورداری از تمامی مجوزهای لازم برای تولید شمش طلا و استانداردهای بین‌المللی سرمایه‌گذاری ایمن دارای چندین شعب فعال در نقاط مختلف شهر تهران و دستگاه‌های خودپرداز شمش‌های طلا و نمایندگی‌های بسیار در سرتاسر ایران است. پالایش یا ریفاینری تنها یکی از مجموعه‌های تولیدی سپهر طلا است که طلای ناخالص را به طلای آب‌شده خالص 24 عیار تبدیل می‌نماید. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری با طلای آب‌شده دارید، می‌توانید طلای آب‌شده بدون اجرت را با قیمت رقابتی از سپهر طلا با خیال راحت خریداری کنید.

 

سخن پایانی

وضعیت اقتصادی و رشد تورم سبب شده تا افراد به دنبال بهترین روش برای سرمایه‌گذاری باشند تا بتوانند ارزش سرمایه خود را برای طولانی‌مدت حفظ نمایند. امروزه روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به خرید مسکن، خرید طلای آب‌شده، خرید شمش طلا یا سکه و... اشاره کرد. شما برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی چون میزان ریسک‌پذیری، هدف از سرمایه‌گذاری، ویژگی‌های شخصیتی، شرایط مالی و... را در نظر بگیرید. در سپهر طلا می‌توانید خالص‌ترین شمش‌های طلا را خریداری کنید. مجموعه سپهر طلا با سه نسل سابقه کاری دارای شعب فعال در سراسر کشور ایران است. شما می‌توانید از مجموعه تولیدی بازرگانی سپهر طلا، شمش طلای 24 عیار خالص را خریداری کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 336492

ارسال نظر

 

آخرین اخبار