|

چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

کسب و کار چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

آیا کاشت مو خطرناک است؟

کاشت مو یکی از روش‌های درمانی برای تغییر الگوی طاسی سر و افزایش اعتماد به‌نفس افراد است که در بسیاری از موارد با موفقیت انجام می‌شود. بااین‌حال این روش درمانی برای همه افراد قابل اجرا نیست. افرادی با بیماری‌های خاص مثل اختلالات پوستی، غلظت خون و متقاضیانی با بانک موی ضعیف یا سن کم، کاندید خوبی برای کاشت مو نیستند. در برخی موارد کاشت مو برای این افراد با عوارضی مثل تشدید اختلالات پوستی نیز همراه خواهد بود. در این مقاله بررسی می‌کنیم که دقیقا چه افرادی نباید کاشت مو انجام دهند. بعد از مطالعه این مطلب می‌دانیم که چه کسانی مناسب کاشت مو نیستند و این درمان چه عوارضی برای آن‌ها دارد. 

افراد با بیماری‌های خودایمنی یا اختلالات پوستی؛ گروهی که امکان کاشت مو ندارند

کسانی که به بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس یا پسوریازیس مبتلا هستند، ممکن است دچار ریزش مجدد مو در ناحیه کاشت شوند. همچنین این افراد ممکن است مشکلات پوستی داشته باشند که مانع از بهبود مناسب می‌شود. علاوه‌بر این موارد، افراد مبتلا به طاسی مادرزادی و آلوپسی آندروژنیک نیز کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند. در بیماری آلوپسی آندروژنیک به فولیکول‌های مو حمله می‌شود؛ بنابراین ممکن است بعد از کاشت نیز به فولیکول‌های پیوندی حمله شده و نتیجه پیوند مو، کاملا بی‌اثر شود. 

البته با‌توجه‌به سن، بانک مو و شدت اختلالات پوستی و بیماری فرد، ممکن است امکان کاشت مو وجود داشته باشد. برای دریافت انواع خدمات کاشت مو بدون تراشیدن سر و کاشت ریش و سبیل حتما به متخصص برای انجام آزمایش‌های ضروری مراجعه کنید. 

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟ افراد با بانک موی ضعیف

کاشت مو نیاز به منطقه‌ای از سر (معمولا پشت سر) به عنوان «بانک مو» دارد. افرادی که بانک موی ضعیف یا ناکافی دارند، به دلیل نداشتن تعداد کافی از فولیکول‌های سالم، نمی‌توانند نتایج مطلوبی از کاشت مو بگیرند. برای دریافت مشاوره و اطمینان از داشتن بانک مو قوی حتما به متخصصین زیبایی و کلینیک‌های ارائه‌دهنده خدمات کاشت مو مراجعه کنید. به‌این‌ترتیب از مراحل درمان و قیمت کاشت مو نیز اطلاعات کاربردی دریافت می‌کنید. 

کاشت-مو-یک

ایا کاشت مو برای همه جواب می دهد

افراد با بیماری‌های مزمن مثل هپاتیت، امکان کاشت مو ندارند

داوطلبان کاشت مو که بیماری‌های مزمن مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، هپاتیت و HIV دارند، کاندید مناسبی برای پیوند مو به شمار نمی‌روند. بیماری‌هایی مثل هپاتیت و HIV منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شوند و احتمال عفونت در ناحیه کاشت مو افزایش می‌یابد. 

علاوه‌بر این، کسانی که به بیماری‌های قلبی یا دیابت شدید مبتلا هستند و این بیماری‌ها به‌خوبی کنترل نشده‌اند، ممکن است در جریان عمل جراحی یا دوران بهبود با مشکلاتی مواجه شوند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت خدمات کاشت مو بانوان و کاشت مو مردان حتما با متخصصین این حوزه مشورت کنید و آزمایش‌های مربوطه را انجام دهید. 

چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟  افراد با سن کم ریزش موی فعال

اگر ریزش موی داوطلب دریافت خدمات کاشت مو، هنوز در مرحله فعال است، کاشت مو ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد؛ زیرا ریزش مو ادامه خواهد داشت و ممکن است به ناحیه‌های دیگری از سر سرایت کند.

علاوه‌بر این، افرادی که سن بسیار کمی دارند و ریزش موی آن‌ها هنوز به طور کامل تثبیت نشده است نیز کاندیدای مناسبی برای پیوند مو نیستند؛ زیرا الگوی نهایی ریزش مو هنوز مشخص نشده است. افرادی که قصد کاشت مو دارند، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنند تا از شرایط خود آگاه شوند و تا حدی از کسب نتیجه دلخواه مطمئن شوند. 

مشکلات انعقادی و غلظت خون؛ از عارضه‌هایی که امکان کاشت مو را از بین می‌برند

افرادی که به دلیل‌های مختلف از جمله هموفیلی مادرزادی بوده یا مانند بیماری‌های کبدی، مشکل انعقاد خون دارند، کاندید خوبی برای کاشت مو نیستند. البته توجه داشته باشید که میزان خونریزی پوست سر در پیوند مو بسیار ناچیز است؛ بااین‌حال امکان بروز مشکل برای افرادی با اختلال انعقاد خون وجود دارد. همچنین افرادی با غلظت خون نیز ممکن است در خونرسانی به فولیکول‌های کاشته شده دچار مشکل شوند؛ ازاین‌رو نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند. 

چه آزمایش‌هایی لازم است تا بدانیم کاندید خوبی برای پیوند مو هستیم؟

برای اطمینان از امکان انجام کاشت مو و ارزیابی شرایط جسمانی فرد، معمولا آزمایش‌های مختلفی انجام می‌شود. این آزمایش‌ها به پزشک کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و از موفقیت و ایمنی فرایند اطمینان حاصل کند. برخی از آزمایش‌های مهم برای بررسی وضعیت عمومی متقاضی کاشت مو را در ادامه بررسی می‌کنیم. 

  • آزمایش خون: آزمایش‌های خون برای بررسی سلامت کلی فرد، از جمله سطح هموگلوبین، پلاکت‌ها، قند خون و عملکرد کبد و کلیه‌ها انجام می‌شود. این آزمایش‌ها اطمینان می‌دهند که بدن توانایی تحمل جراحی را دارد.
  • آزمایش هورمون‌ها: بررسی سطح هورمون‌های تیروئید و تستوسترون، در تشخیص علل ریزش مو مفید است این آزمایش به پزشک کمک می‌کند تا علت هورمونی ریزش مو را مشخص کرده و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای درمان انجام دهد.
  • آزمایش بیماری‌های خودایمنی و التهابی: برخی بیماری‌های خودایمنی یا التهابی مانند لوپوس یا پسوریازیس می‌توانند مانع از انجام کاشت مو شوند. آزمایش‌ها برای اطمینان از شرایط مناسب کاندید کاشت مو انجام می‌شود. 
  • آزمایش پوست سر: برای بررسی سلامت پوست سر، پزشک ممکن است نمونه‌برداری یا تست‌های پوستی انجام دهد تا از وجود عفونت‌ها، بیماری‌های پوستی یا مشکلات دیگر اطمینان حاصل کند.
  • الگوی ریزش مو: با استفاده از آزمایش‌های فیزیکی و بررسی موهای سر و بانک مو، پزشک الگوی ریزش موی فرد را تحلیل می‌کند تا تصمیم بگیرد که کاشت مو مناسب است یا خیر.

این آزمایش‌ها به پزشک کمک می‌کنند تا از سلامت کلی فرد و میزان موفقیت‌ کاشت مو  را بسنجد؛ به‌این‌ترتیب تصمیم می‌گیرد که آیا فرد، کاندید خوبی برای کاشت مو است یا خیر.

کاشت-مو-دو

آزمایشات قبل از کاشت مو

آیا کاشت مو برای شما مناسب است؟ از ایران فیت مشاوره بگیرید

در این مطلب به بررسی عوارض احتمالی کاشت مو برای گروه‌های خاصی از افراد پرداختیم تا بدانیم «کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست». کاشت مو به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از فولیکول‌های سالم خودشان، موهایی طبیعی و دائمی به دست آورند. با‌این‌حال کاشت مو برای همه افراد مناسب نیست و نیاز به شرایط خاصی دارد. عواملی مانند سلامت عمومی فرد، نوع ریزش مو و وجود بانک موی کافی تاثیر مهمی در موفقیت این روش دارند. آگاهی از شرایط و محدودیت‌های کاشت مو پیش از تصمیم‌گیری، برای رسیدن به نتایج بهتر و ایمن‌تر، موثر است. 

برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط متقاضی کاشت مو معمولا باید آزمایش‌هایی مثل آزمایش خون انجام شود. این آزمایش‌ها به پزشک کمک می‌کنند تا شرایط سلامت فرد را ارزیابی کرده و از موفقیت جراحی و بهبود پس از آن اطمینان حاصل کند. در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت خدمات زیبایی با مشاوران کلینیک ایران فیت تماس بگیرید. 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 337859

ارسال نظر