|

استفاده از جکوزی چه مزیت هایی دارد؟

کسب و کار استفاده از جکوزی چه مزیت هایی دارد؟

 

 

امروزه استحمام با کمک جکوزی نه تنها لذت آن را افزایش داده بلکه حتی به عنوان درمان نیز استفاده می‌شود. به طور کلی شما در بازار با وان، جکوزی و وان جکوزی مواجه هستید که هر یک از آن‌ها خاصیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند که موجب متمایز شدن آن‌ها با یکدیگر می‌شود.

وان مشابه به ظرف بزرگی است که برای حمام کردن و بهداشت شخصی استفاده می‌شود و معمولا در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. جکوزی نیز یک نوع وان به شمار می‌رود اما دارای ویژگی‌ها و مشخصات حرفه‌ای‌تر در مقایسه با وان است‌. به عنوان مثال جکوزی دارای جت‌های آب گرم است که فشار زیادی داشته و البته از نظر ابعاد نیز نسبت به وان‌ها بزرگ‌تر هستند. برای نصب آن‌ها نیز به تجهیزات بیشتری از قبیل لوله‌کشی و تامین برق نیازمند است. شما با جکوزی می‌توانید علاوه بر استحمام به عنوان درمان نیز از آن استفاده کنید. برای مثال سیستم جت‌های آن می‌توانند موجب ماساژ بدن شوند.

اما در مورد وان جکوزی باید بیان کرد که حوض کوچکی است که می‌تواند برای افراد 1 تا 8 نفره مناسب باشد و آب آن با کمک پمپ‌های موجود در دیواره به درون حوض انتقال داده می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی مزیت های جکوزی بپردازیم‌.

جکوزی چه فایده ای دارد؟

در مورد فواید وان جکوزی اطلاعات بسیار زیادی تاکنون داده شده است، اما این مزایا از یک شخص به شخص دیگر می‌تواند متفاوت باشد و به صورت مستقیم به سلامت کلی شما و البته چگونگی استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال از جمله مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به کاهش استرس و اضطراب روزانه اشاره کرد. در واقع آب گرم و عملکرد ماساژ آن می‌تواند موجب شود استرس فیزیکی، عاطفی و روانی شما کاهش یابد.

علاوه بر این از دیگر مزیت های جکوزی می‌توان به آرامش عضلات اشاره کرد. آب گرم جکوزی و ماساژ جت‌های آن راه حلی بسیار مناسب برای شل کردن عضلات است. امروزه شما می‌توانید از فواید این محصول لذت ببرید و برای خرید جکوزی با بهترین نوع و کیفیت، بهترین مرکز ارائه دهنده آن را انتخاب کنید که تضمین قیمت، ضمانت کیفیت برتر محصولات و گارانتی بدون قید و شرط را ارائه دهد.

اما در ادامه شما را با دیگر مهم‌ترین فواید و مزایای این محصول آشنا خواهیم کرد.

فواید جکوزی برای بدن

از جمله مهم‌ترین فواید وان جکوزی نیز می‌توان به مزایای آن برای بدن اشاره کرد. به عنوان مثال:

  • بسیاری توصیه می‌کنند که برای سلامتی قلب و عروق بهتر است که در جکوزی آب گرم به مدت 10 دقیقه ریلکس کنید که این امر می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و کاهش فشار خون شود. بر اساس گزارشات محققان در سال 2016، غوطه‌ور شدن در آب گرم درمانی برای افرادی است که توانایی محدودی برای ورزش کردن داشته و می‌تواند باعث کاهش خطرات قلبی شود.
  • نوع دیگر از فواید جکوزی برای مردان و زنان این است که حساسیت به انسولین را بهبود می‌دهد. به عبارتی برای افراد دارای دیابت می‌تواند بسیار مناسب باشد. برخی از محققان اعتقاد دارند که درمان حرارتی منظم با کمک سونا و یا حمام آب گرم گرفتن موجب کاهش حساسیت به انسولین و همچنین برای مدیریت دیابت مفید خواهد بود.
  • کالری سوزی با کمک جکوزی نیز ممکن است. بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2016، افرادی که به مدت زمان مشخصی در آب گرم تا کمر غوطه‌ور شوند، تقریبا به مدت 30 دقیقه پیاده‌روی کالری سوزانده‌اند. بنابراین از جمله فواید جکوزی برای زنان و یا مردانی که توانایی ورزش ندارند، کمک به کاهش وزن و لاغری است.

فواید جکوزی برای کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب

بر اساس تحقیقات آرامش حاصل از آب گرم جکوزی موجب می‌شود یک شخص بتواند خواب خوب و راحتی داشته باشد. در واقع این مورد نیز یکی از مهم‌ترین فواید جکوزی برای کودکان، مردان و زنانی است که با مشکلات بی‌خوابی مواجه هستند. البته لازم به ذکر است که از این روش برای درمان بی‌خوابی‌های افراد مسن نیز استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایا این است که علاوه بر کاهش استرس و افزایش کیفیت خواب می‌تواند موجب تسکین درد نیز شود. در واقع با غوطه ور شدن در آب گرم عضلات شل شده و مفاصل و تاندون‌ها منقبض می‌شود و همین امر به تسکین درد کمک می‌کند. از جمله فواید جکوزی برای زنان و مردان دارای آرتریت این است که با استفاده از آب گرم و ماساژ التهاب و انقباض‌های درد آور را کاهش می‌دهد. قرار گرفتن در آب گرم موجب کاهش وزن مفاصل شده و باعث بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکت می‌شود.

افزایش تاثیر استفاده از جکوزی

برای افزایش تاثیر استفاده از جکوزی چه اقداماتی باید انجام داد؟

تا این بخش از مطالب شما را با فواید جکوزی برای مردان، زنان و کودکان به طور کلی آشنا کردیم. اما برای اینکه بتوانید بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دمای بیش از 40 درجه سانتی‌گراد برای آب درون آن پرهیز کنید.
  • به بهداشت و شست و شوی آن پیش و پس از استفاده دقت کنید.
  • مدت استفاده و یا جلسات استفاده را به 15 الی 20 دقیقه محدود کنید.
  • پیش، حین و پس از ریلکس کردن در جکوزی آب بنوشید.
  • پیش و پس از استفاده، حتما دوش بگیرید.
  • پیش از استفاده برای سالمندان و یا کودکان حتما باید با پزشک مشورت کنید تا بتوانید از فواید جکوزی برای کودکان و یا سالمندان بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

فواید و مزایای جکوزی برای سلامتی بدن بر هیچکس پوشیده نیست. پس از یک روز سخت، غوطه‌ور شدن در جکوزی آب گرم همراه با ماساژ می‌تواند یکی از بهترین کارها برای استراحت و رفع خستگی باشد. البته مزایای استفاده تنها به رفع خستگی محدود نشده و گاهی حتی از آن به عنوان درمان برخی دردها استفاده می‌شود.

در این مطلب سعی بر این بود که به مزیت‌های استفاده از جکوزی اشاره کنیم. در صورت تمایل به تهیه این محصول با بهترین کیفیت و یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت جکوزی می‌توانید به سایت تابش شاپ مراجعه کنید. لازم است ذکر کنیم اسم شرکت و برند تاواتا بوده اما سایت تابش شاپ است و این شرکت در اصل نماینده رسمی کارخانه آیدا پلاستیک است. شما می‌توانید محصولات خود را از این مرکز با مزایایی همچون تحویل سریع و امکان خرید حضوری، انتخاب کنید. البته این مرکز همچنین امکان خرید عمده و تک را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 338162

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین