|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بازار سیاه دلالان وقت ویزا / چگونه این افراد را بشناسیم؟

در سال‌های اخیر با زیادشدن تعداد آژانس‌های مسافرتی و مهاجرتی، بازار پر از دلال‌هایی شده است که با دادن وعده‌های دروغ از افراد متقاضی ویزا پول‌های هنگفت می‌گیرند. در این گزارش نگاهی به ترفندهای این دلالان داریم.

گردشگری بازار سیاه دلالان وقت ویزا / چگونه این افراد را بشناسیم؟

ما همیشه با گزارش‌هایی مبنی بر کلاه‌برداری از کسانی که درخواست ویزا داده‌اند مواجه شده‌ایم، این سودجویان به‌هیچ‌عنوان سایت و دفتر کار رسمی ندارند، کنار سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های خارجی می‌ایستند تا ببیند اگر شما از سفارت جواب نگرفتید و به‌اصطلاح کارتان زار شده است به سمت شما بیایند و یکسری وعده‌های دروغین بدهند و پولتان را بالا بکشند!

اکثرشان قول گرفتن ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به شما می‌دهند اما به‌هیچ‌عنوان وعده‌هایشان را عملی نمی‌کنند و پول شما نیز به جیبتان برنمی‌گردد، عده‌ای دیگر از آن‌ها ادعا می‌کنند که در سفارت آشنا دارند و می‌توانند کارتان را جلو بیندازند ولی تنها راه ممکن برای اینکه به هدفتان برسید این است که قانونی اقدام به گرفتن ویزا کنید.

دلیل اینکه عده‌ای از مردم به سمت دریافت ویزا از راه‌های غیرقانونی روی آوردند، این است که روند گرفتن ویزا به‌صورت قانونی و از طریق سفارت‌خانه بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر است و اگر شما عجله داشته باشید هیچ دردی را از شما دوا نمی‌کند، حتی اگر هم عجله‌ای نداشته باشید تضمینی وجود ندارد که آیا شما به هدفتان می‌رسید یا خیر؟

اما خب قبل از اعتماد کردن به آن‌ها حتماً باید بدانید که هزینه‌های بسیار زیادی برای شما به دنبال دارد، برای مثال این موسسه‌های غیرقانونی برای مصاحبه از شما پول دریافت می‌کنند، درحالی‌که مصاحبه در سفارت‌خانه‌ها کاملاً رایگان است، دریافت ویزا و مراحل نهایی که هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد.

در هر صورت تضمین برای گرفتن ویزا بسیار مشکل است، چه از جانب سفارت‌خانه اقدام کرده باشید و چه از طریق این دلال‌ها، ولی اگر از طریق سفارت‌خانه اقدام کنید حداقل برای حفظ پولتان تضمین وجود دارد اما پول شما در جیب دلال هیچ امنیتی ندارد و هرلحظه می‌تواند فرار کند و شما هم هیچ راهی برای شکایت از آن ندارید.

البته اینجا باید یک نکته را یادآور شد که ما از دلال‌ها در این زمینه صحبت می‌کنیم و مقصود ما آژانس‌های مسافرتی نیست، اتفاقاً باید گفت که دریافت ویزا از طریق آژانس‌های مسافرتی بسیار آسان‌تر از دریافت ویزا از طریق سفارتخانه است. زیرا از فیلتر دیگری به نام آژانس گذر کرده است که این موضوع هم دلیل خود را دارد به جهت این‌که آژانس با ضمانت‌نامه‌ای به سفارتخانه مراجعه می‌کند و قاعدتاً از زمانی که مسافر به‌صورت انفرادی اقدام می‌کند، شانس دریافت ویزا بالاتر می‌رود.

دلال‌ها را چطور بشناسیم؟

این‌که شما به یک آژانس برای دریافت ویزا اعتماد کنید یا خیر تنها یک‌راه دارد، آن‌هم بررسی این نکته است که آیا آن آژانس مجوزی از سازمان هواپیمایی و میراث فرهنگی دارد یا خیر؟

تعداد آژانس‌هایی که کار گرفتن ویزا را انجام می‌دهند روزبه‌روز بیشتر می‌شود و همین امر موجب شده است تا دست نیز در این کار زیاد شود، دلالان هم هیچ ابایی از کلاه‌برداری ندارند، دغدغه این را هم ندارند که موسسه و دفترشان بسته شود ؛ برای مثال سازمان هواپیمایی می‌گوید که به ما مربوط نمی‌شود و سازمان میراث فرهنگی هم این موضوع را منکر می‌شود و دائماً تقصیر را بر گردن یکدیگر می‌اندازند.

دلالان اینستاگرامی

اکنون‌که خیلی از کارها به‌صورت مجازی انجام می‌شود افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر دارند به خود سفارت مراجعه نمی‌کنند، اخیراً اگر دقت کرده باشید خیلی از بلاگرها و سلبریتی ها آگهی‌هایی منوط بر اخذ ویزا استوری و یا پست می‌کنند و بقیه دنبال کنندگان خود نیز آن را پیشنهاد می‌دهند، تعدادشان نیز سر به فلک کشیده است، اکثراً هم شماره‌های کشورهای خارجی را روی آگهی خود درج کرده‌اند و باید به آن‌ها در اپلیکیشن های دیگر پیام بدهید، اگر کمی پیگیری کنید متوجه می‌شوید که تقریباً ۹۹ درصد از آن‌ها به‌هیچ‌عنوان دارای مجوز رسمی نیستند.

هزینه‌هایی که باید برای دریافت ویزا کنید، نسبت به کشور مقصد و نوع مهاجرت متفاوت است، درهرصورت به‌هیچ‌عنوان نباید به دلالان این بازار اعتماد کرد و باید برای دریافت اطلاعات راجع به نحوه دریافت ویزا از سایت‌های رسمی اطلاعات کسب کرد.

کدخبر: 309818 عطیه فتحی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار