|

اختصاصی گسترش نیوز؛

رمزآلود ترین مکان های جهان/ هدف از ساخت آن ها چه بوده است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به سفرهای مختلف می‌روند، تماشای مناظر و آثار باستانی شهر و کشورهاست که قدمت و پیشینه تاریخی دارند.

گردشگری رمزآلود ترین مکان های جهان/ هدف از ساخت آن ها چه بوده است؟

 بسیاری از آثار تاریخی در کشورها، رمزآلود بوده و داستان‌های بسیاری از ساخت آن تعریف شده است. به عنوان مثال، طبق افسانه‌های کهن مصر، ساخت هرم‌ها با کمک اجنه صورت گرفته است و این حجم از بار سنگین را آدم جابه جا نکرده است. همچنین سایر آثار تاریخی نیز، داستان و ماجرای ساخت خود را دارند.

اصولا، رمزآلود بودن هرچیزی، سبب خواهد شد تا کنجکاوی هر فردی را تحریک کند و به دنبال کشف رمز آن برویم. قرار گرفتن در مکان‌های باستانی که قدمتی چند هزار ساله دارند، حس ترس و کنجکاوی را در ما فعال می‌کند و دوست داریم بیشتر در مورد زمان ساخت و افرادی که این بناها را احداث کرده‌اند بدانیم. ما در این گزارش، به بررسی تعدادی از آثار باستانی جهان پرداخته‌ایم که هرکدام راز و رمز مربوط به خود را دارند.

استون هنج

most-mysterious8

اگر نام استون هنج، این بنای تاریخی را نشنیده اید، قطعا با دیدن عکس آن، متوجه خواهید شد که در مورد کدام بنای تاریخی صحبت می‌کنیم. اثر تاریخی موجود در کشور انگلیس، از قرار گرفتن چندین سنگ در کنار و روی هم ساخته شده است که گفته می‌شود بالای ۵۰ تن وزن دارند. هنوز هیچ شخصی متوجه نشده است که این کار توسط چه شخصی و چگونه انجام شده است. باتوجه به آنکه زمان ساخت آن مربوط به روزگاران گذشته می‌شود و ماشین‌آلات حمل بار و... وجود نداشته، قرار دادن این سنگ‌های ۵۰ تنی در کنار هم و روی هم، نمی‌تواند کار انسان و با دست خالی باشد. تاریخ ساخت این بنا به عصر برنز و نوسنگی باز می‌گردد و اصلا مشخص نیست که در آن زمان چطور چنین بنای عظیمی را ساخته‌اند. امروزه استون هنج یکی از نمادهای فرهنگی انگلستان به حساب می‌آید که گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در ۳هزار سال قبل از میلاد، این مکان قبرستان بوده و استخوان‌های بسیاری در این مکان پیدا شده است.

مجسمه‌های مو آی

مجسمه-موآی

این بناهم اگر نام آن به گوشتان نخورده باشد، با دیدن عکس، متوجه خواهید شد که منظورمان کدام بنای تاریخی است. این مجسمه هایس خاص و منحصر به فرد و رمزآلود در جزیره ایستر و در میان اقیانوس آرام قرار دارند. دلیل ساخت این مجسمه‌ها آن هم روبه روی هم هنوز مشخص نیست اما قطعا باید هدفی پشت ساخت این بنا وجود داشته باشد. باید بدانید که موآی‌ها را در بین سال‌های ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ میلادی ساخته‌اند و زمانی که هیچ امکاناتی نبوده است این سنگ‌های سنگین وزن را در مسیرهای طولانی کشانده‌اند. موضوع وقتی جذاب تر می‌شود که بدانید، هر موآی به طور متوسط ۱۰ متر ارتفاع و بیش از ۵۰ تن وزن دارد و برای حرکت دادن آنها باید از ابزارهای مدرنی استفاده کنند اما این سنگ‌ها بدون استفاده از هیچ ابزاری جابه جا شده و در سرجای خود قرار گرفته است. این بنای جذاب در شیلی، منطقه والپارسیو، جزیره ایستر قرار گرفته است.

جزیره اوک

most-mysterious3

جزیره‌ای مرموز و پر از رمز و راز که داستان‌های بسیار جالبی از آن تعریف شده است. مساحت آن ۵۷ هکتار است و در جنوب کانادا قرار گرفته است. در سال ۱۸۵۰، گنج‌های بسیار ارزشمندی در این جزیره پیدا شده است و همین امر سبب شد تا توجه دزدان دریایی به این جزیره جلب شود. دزدان دریایی با هجوم به این جزیره، گنجینه‌های بسیار ارزشمندی را غارت کردند. اما باوجود این همه گنجینه‌ای که در این جزیره به‌دست آمده است، همچنان مشخص نیست که مالک اصلی این گنجینه چه کسی بوده است.

هرم بزرگ جیزه

هرم-جیزه

تمدن کهن مصر همواره داستان‌ها و روایت‌های بسیار جذاب و شنیدی داشته است. به جرات باید گفت که این اهرام، یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی در دنیاست که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. حتما نام اهرام مصر را شنیده‌اید و احتمالا باید بدانید که بزرگترین هرم این مجموعه جیزه نام دارد و به آن خوفو هم می‌گویند. دلیل این نام گذاری، این است که در هرم جیزه، جسد پادشاهی را پیدا کرده‌اند که نام او خوفو بوده است. این هرم در جزیره جیزه قرار دارد و هزاران سال از ساخت آن می‌گذرد اما همچنان مراحل ساخت آن مشخص نیست. تا چندین سال پیش، امکان ورود به این جزیره وجود داشت اما در نهایت توسط یک ربات، بخش داخلی این هرم کشف شد و مشخص شد که در داخل این هرم، ۳ اتاق وجود دارد. در ساخت این هرم غول پیکر از تخته سنگ‌های بزرگ قرمز رنگ استفاده شده است و باستان شناسان معتقدند که سازنده‌ها ابتدا سنگ‌ها را از معدن استخراج کرده و سپس به سوی هرم آورده اند؛ اما این که چطور چنین اجسام سنگی را حمل نمودند نیز هنوز مشخص نیست.

خطوط نازکا

خطوط-نازکا

خطوط-نازکا۲

خطوط بسیار جالبی که بر روی زمین طراحی شده و در کشور پرو قرار دارد. جالب است بدانید که این خطوط زمانی کشیده شده است که امکان تصویر برداری هوایی وجود نداشته است. اگر به تصاویر دقت کنید، خطوط ساده اما گوناگونی را خواهید یافت که روی صحرا کشیده شده‌اند و اشکالی شبیه به میمون، عنکبوت، دست انسان و... دارند. جالب اینجاست که این خطوط حدود ۲۰۰ الی ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح خلق شده‌اند.

آبشار شعله ابدی

آبشار-شعله

شاید مشابه این ماجرا فقط در فیلم‌ها مشاهده شده باشد اما باید گفت در واقع حقیقت دارد و وجود یک شعله کوچک زیر آبشار، توجه همه را به خود جلب کرده است. این آبشار بسیار زیبا، در غرب نیویورک قرار دارد. غار کوچکی در پایین و پای آبشار به چشم می‌خورد که محل انتشار گاز طبیعی است و باعث روشن ماندن یک شعله کوچک می‌شود. جالب آن است که تقریبا در تمام طول سال می‌توان این آتش کوچک را مشاهده کرد. هرچند این شعله گاهی در طی سال خاموش می‌شود، اما خود بر حسب اتفاق دوباره روشن می‌گردد. با همه این ها، ابهامات زیادی درباره نحوه انتشار این گاز وجود دارد و همین موضوع سبب شده است تا نام این مکان در فهرست رازآلودترین مکان‌های دنیا قرار گیرد.

دشت کوزه ها

most-mysterious13

در کشور لائوس و درمیان تپه‌های پر فراز و نشیب، منطقه‌ای عجیب قرار دارد که در این مکان، کوزه‌های بزرگ به چشم می‌خورد و همین امر سبب شده است تا مورد توجه گردشگران قرار گیرد. در این دشت بسیار بزگ، حدود ۴۰۰ کوزه ی سنگی به چشم می‌خورد که قدمتشان به عصر آهن باز می‌گردد. این کوزه‌های سنگی، بر اثر حفاری هایی که باستان شناسان انجام داده‌اند کشف شده است و هنوز مشخص نیست که چه کسی، دستور ساخت آن هارا داده است. افسانه هایس بسیاری، درباره ساخت این کوزه‌ها مطرح شده است اما یکی از نزدیک به واقعی‌ترین آنها این است که کوزه‌ها برای دفن خاکستر مردگان ایجاد شده است.

کدخبر: 311746 امیرمحمد درویش

ارسال نظر

 

آخرین اخبار