|
کدخبر: 313108

آمار پروازهای خارجی از فرودگاه تبریز

پروازهای خارجی از فرودگاه تبریز

اگر تابه‌حال به فکر سفر به تهران به‌خاطر فرودگاه امام خمینی برای سفر به استانبول افتاده‌اید. پیشنهاد می‌کنم به سفر از تبریز و مشهد فکر کنید. البته مسافت خیلی مهم است اگر فاصله شهر شما به تبریز نزدیک است برای سفر به استانبول به تبریز بروید.

پس بلیط استانبول را از مقصد تبریز بخرید، برای خرید بلیط تبریز استانبول به سایت علی‌بابا بروید. با فرودگاه تبریز آشنایی دارید؟ می‌دانید چه پرواز‌های خارجی از تبریز انجام می‌شود؟ پس این بار داستان را از نگاه کارمندان فرودگاه تبریز می‌نویسم. این کارمندان خنده‌های مسافران زیادی را دیده‌اند که برای سفر به فرودگاه تبریز آمده‌اند.

گذشته فرودگاه تبریز

فرودگاه بین‌المللی تبریز یا شهید مدنی بزرگ‌ترین فرودگاه در شمال غرب کشورمان است. فرودگاه تبریز بین سه‌راه ارتباطی آسیا و اروپا، آسیای میانه قرار گرفته به همین دلیل پرواز‌های خارجی زیادی از این فرودگاه به مقصد کشورهای خارجی پرواز می‌کنند. اولین‌بار هواپیماها در فرودگاه تبریز در سال 1329 در باند خاکی شروع به پرواز کردند.

به نظر شما اولین پرواز فرودگاه تبریز به کدام مقصد بوده است؟ اولین پرواز را در فرودگاه تبریز شرکت هواپیمایی هما انجام داد که این فرودگاه را به مقصد تهران ترک کرد. در طی سال‌های مختلف این فرودگاه مورد بازسای قرار گرفت، تجهیزات مدرن‌تری به فرودگاه تبریز اضافه شد. اما با اولین پرواز به سمت مکه بود که فرودگاه تبریز را به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل کرد.

امکانات فرودگاه تبریز

ازآنجایی‌که فرودگاه تبریز مبدا و مقصد بلیط تبریز استانبول است. این فرودگاه برای راحتی بیشتر مسافران امکانات رفاهی زیادی را در فرودگاه قرار داده است. در فرودگاه تبریز غرفه‌های کوچک و بزرگ قرار دارد، از این غرفه‌ها می‌توانید سوغاتی تبریز و کالاهای مختلف دیگری از جمله: خوراکی‌ها را بخرید.

اگر در زمان سفر به استانبول فراموش کردید که عوارض خروج از کشور را بپردازید. در فرودگاه تبریز شعبه بانک ملی قرار دارد که عوارض خروج از کشور را از شعبه بانک ملی بپردازید. همچنین در این فرودگاه رستوران‌های باکیفیتی وجود دارد که سفر را با غذاهای خوشمزه تبریز شروع کنید.

خدمات cip فرودگاه تبریز

اگر مسیر زیادی را به تبریز سفر کرده‌اید، تا زمان بلیط تبریز استانبول در فرودگاه تبریز استراحت کنید. فرودگاه تبریز خدمات cip را برای راحتی بیشتر مسافران ارائه می‌دهد. از خدمات ویژه cip فرودگاه تبریز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استقبال از مسافران در زمان ورود به فرودگاه

  • امکان استراحت و پذیرایی از مسافران در سالن cip

  • رساندن مسافران تا پای پرواز

پروازهای خارجی از فرودگاه تبریز

ترمینال‌های فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز دو ترمینال دارد. ترمینال اول مخصوص پروازهای داخلی است که به مقصد شهر‌های مختلف: مشهد، تهران، شیراز و اصفهان پرواز دارد. ترمینال دوم برای پرواز‌های خارجی است. بعد از خرید بلیط تبریز استانبول برای سوارشدن در هواپیما باید وارد ترمینال دوم فرودگاه تبریز شوید.

شرکت‌های هواپیمایی فرودگاه

آمار‌ها نشان می‌دهد که روزانه 44 پرواز و شش پرواز خارجی در فرودگاه تبریز انجام می‌شود. لیست شرکت‌های هواپیمایی که در فرودگاه تبریز پرواز می‌کنند، شامل شرکت‌های هواپیمایی زیر است:

_ شرکت هواپیمایی آسمان

_ شرکت هواپیمایی کیش

_ شرکت هواپیمایی کاسپین

_ شرکت هواپیمایی معراج

_ شرکت هواپیمایی ترکیش

_ شرکت هواپیمایی زاگرس

_ شرکت هواپیمایی ماهان

پرواز‌ها خارجی مقصد

کاپیتان‌ها از مقصد فرودگاه تبریز به فرودگاهی کشور خارجی پرواز می‌کنند:

_ فرودگاه بین‌المللی استانبول

_ فرودگاه بین‌المللی باکو

_ فرودگاه بین‌المللی ازمیر

_ فرودگاه بین‌المللی نجف

_ فرودگاه بین‌المللی بغداد

پروازهای خارجی از فرودگاه تبریز

مسیر دسترسی به فرودگاه

تا به اینجا درباره امکانات و پروازهای خارجی و داخلی فرودگاه تبریز حرف زدیم. اکنون وقت آن رسیده که بلیط تبریز استانبول را بخریم، به مقصد استانبول پرواز کنیم. اما چطور به فرودگاه تبریز برسیم؟ شهرداری تبریز برای رفاه مسافران اتوبوس‌های را از مسیر داخل شهر به مقصد فرودگاه قرار داده است. همچنین بعد از خرید مستقیم با اتوبوس به فرودگاه بروید. تاکسی‌های فرودگاه تبریز 24 ساعته شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

پارکینگ فرودگاه

اگر تصمیم دارید با ماشین شخصی به تبریز بیاید، نگران ماشین خود نباشید. یکی از امکانات خوب فرودگاه تبریز پارکینگ است، شما قبل از پرواز بلیط تبریز استانبول ماشین را در پارکینگ پارک کنید، با خیال راحت به استانبول بروید.

خرید بلیط استانبول

انتخاب شما برای خرید بلیط استانبول حضوری یا آنلاین است؟ اگر تصمیم دارید آنلاین بلیط تبریز استانبول را بخرید. به برنامه علی‌بابا بروید. ابتدا برای خرید بلیط تبریز استانبول در برنامه علی‌بابا حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری در برنامه علی‌بابا شماره همراه خود را بنویسید، کد دریافتی را در برنامه علی‌بابا یادداشت کنید. بعد از ایجاد حساب کاربری وارد قسمت بلیط هواپیما شوید. بلیط استانبول را با مبدا تبریز بخرید. در برنامه علی‌بابا نیازی به ورود دوباره اطاعات ندارید؛ بنابراین سراغ پرداخت هزینه بلیط تبریز استانبول بروید.

شروع سفر از تبریز

تبریز شهری پر از مکان‌های تاریخی و طبیعی است. قبل از زمان بلیط تبریز استانبول به بازار بروید، مغازه‌های قدیمی این شهر را با نمای قدیمی بازار بزرگ این شهر را ببینید. بعد از خرید می‌توانید مستقیم با تاکسی به فرودگاه تبریز بروید. در فرودگاه تبریز به رستوران بروید، غذا تبریز را در فرودگاه تبریز تجربه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها