|
کدخبر: 333420

متفاوت ترین تور ازبکستان را در بوکینگ پیدا می‌کنید

 

ازبکستان در آسیای میانه قرار گرفته است. این کشور در بین افغانستان و شمال ترکمنستان می باشد و مرز مشترکی با کشور هایی مانند قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و افغانستان دارد. همچنین پایتخت این کشور تاشکند می‌ باشد. در نظر داشته باشید که مساحت خاک کشور ازبکستان ۴۴۷ کیلومتر مربع بوده و از نظر وسعت پنجاه و ششمین کشور وسیع جهان است. ازبکستان جزو کشور های بسیار جوان در منطقه آسیای میانه به حساب می‌ آید. البته در نظر داشته باشید که بیشتر مردم این کشور در روستا ها زندگی می‌ کنند و کار اصلی آن ها کشاورزی و استفاده از محصولات دامی و زراعی می‌ باشد. خرید تور ازبکستان و رفتن به این کشور یک فرصت بسیار عالی برای آشنایی عمیق مردم و توریست‌ ها با فرهنگ ازبکستان می‌ باشد. افراد با خرید تور ازبکستان می‌ توانند به این کشور آسیای میانه سفر کرده و از جاذبه‌ ها و فرهنگ‌ های بی‌ نظیر آن حداکثر استفاده را ببرند.

فرهنگ و سنت‌ های ازبکستان

زمانی که افراد اقدام به خرید تور ازبکستان می‌ کنند معمولاً در رابطه با فرهنگ‌ ها و سنت‌ های ازبکستان نیز یک سری سوال‌ ها برای آن ها پیش می‌ آید. به عنوان مثال افراد به دنبال دانستن اقوام و ملت های متنوع در ازبکستان هستند. همچنین می‌ خواهند در رابطه با آداب و رسوم‌ های مذهبی، اجتماعی و خانوادگی و همچنین پوشش لباس‌ های سنتی و معماری‌ ها و هنر های بومی این مردم اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. در نظر داشته باشید که حدود ۸۰ درصد مردم ازبکستان ترک ازبک هستند. همچنین اکثر مردم ازبکستان مسلمان بوده و تعدادی از آن ها نیز اهل تسنن هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در اواسط قرن اول هجری مسلمانان برای بار اول وارد کشور ازبکستان شده‌ اند و دین اسلام را به این منطقه وارد کردند.‌‌

شهر های بخارا و سمرقند نیز جزو کانون‌ های فرهنگی جهان اسلام به حساب می‌ آیند. همچنین در این زمینه شهرت‌ های بسیار زیادی نیز دارند. لباس مردم ازبکستان از زمان‌ های گذشته تاکنون زیاد دستخوش تغییر نشده و تفاوت چندانی نکرده است. از قدیم تا به امروز لباس مرد ها شامل چکمه، کلاه توپی و خلعت بافته شده می باشد. همچنین زن ها شلوار های عریض نازک همراه با اطلس‌ های دوخته شده و کلاه به تن دارند. لباس کودکان شبیه لباس بزرگسالان اما در ابعاد کوچکتر می‌ باشد. در نظر داشته باشید که نقش و نگار های موجود بر روی لباس‌ های مردم ازبکستان نشان از هنر غنی این مردم دارد.

پارچه لباس‌ ها همواره مرغوب بوده و از جنس‌ های بی‌ نظیری می‌ باشند و نقش و نگار های موجود بر آن چشم هر بیننده‌ ای را خیره می‌ کند. هر کدام از این نقش و نگار ها برای هر منطقه و قبیله متفاوت می‌ باشند. هنر در نزد مردم ازبکستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنر صحافی و خطاطی در قرن ۱۷ و ۱۸ در شهر بخارا پیشرفت بسیار زیادی داشت. پس از آن هنر نقاشی و مینیاتور در شهر سمرقند ازبکستان نیز پیشرفت کرد و بسیار مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفت.

میراث تاریخی ازبکستان

شما با خرید تور ازبکستان می‌ توانید قدم به شهر هایی مانند سمرقند و بخارا گذاشته و از مکان‌ های باستانی و تاریخی بسیار مهم این شهر ها دیدن کنید. همچنین می‌ توانید از آثار و تمدن‌ های کهن و ادوار های مختلف تاریخی نیز دیدن کرده و عکس‌ های زیبا و به یاد ماندنی به یادگار ثبت کنید. مراکز فرهنگی مختلف و معروفی نیز در این کشور وجود دارند. شما می‌ توانید در آن ها حضور پیدا کرده و از لحظه به لحظه سفر خود حداکثر استفاده را ببرید. ازبکستان جزو کشور های تاریخی محسوب می‌ شود که از میراث تاریخی بسیار غنی نیز برخوردار می‌ باشد.

دروازه سمرقند، دروازه مزار شریف، مدرسه قاش، مدرسه مادر خان، نمازگاه بخارا، کاروانسرای کولوته، سلطان سعادت، ایشان قلعه و … جزو آثار تاریخی این منطقه به حساب می‌ آیند. در نظر داشته باشید که ازبکستان جزو کشور های تاریخی و غنی از نظر فرهنگی محسوب می‌ شود. شما با خرید تور ازبکستان می‌ توانید از این فرهنگ غنی دیدن کرده و اطلاعات بسیار خوبی به دست بیاورید. اگر به تاریخ و میراث فرهنگی علاقه دارید بدون شک سفر به ازبکستان یک سفر هیجان انگیز و بسیار عالی برای شما محسوب می‌ شود.

غذا ها و آشپزی سنتی ازبکستان

 شما علاوه بر دیدن جا های تاریخی و زیبای ازبکستان می‌ توانید از غذا های سنتی و محلی این منطقه نیز تست کرده و یک طعم جدید و دلپذیر را تجربه کنید. این غذا ها تنوع بسیار زیادی دارند. همچنین طرز تهیه این غذا ها با یکدیگر بسیار متفاوت می‌ باشند. در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از این غذا ها هنوز هم مانند هزاران سال پیش طبخ شوند. یکی از غذا های بسیار معروف و لذیذ ازبکستان ازک پلو می‌ باشد. این غذا جزو غذا های ثابت مهمانی‌ های مردم ازبکستان است. پیاز، هویج، گوشت، برنج پای ثابت این غذا می‌ باشند و این غذا را بسیار لذیذ می کنند. سمبوسه و پیراشکی نیز جزو غذا های ملی این سرزمین محسوب می‌ شوند. نان نیز در فرهنگ ازبکستان جزو خوراکی‌ های مقدس بوده که مردم برای این غذا ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم ازبکستان هنوز هم نان را بر روی سر خود حمل می‌ کنند و این کار را به نشانه احترام به نان و تقدس نان می‌ دانند. در ازبکستان معمولا دو نوع نان برای جشن و روز های معمولی وجود دارند. هر کدام از این نان ها روش پخت متفاوتی دارند. حلوا نیز در ازبکستان بسیار پرطرفدار است. معمولاً با قند، گردو، سدنه و آرد گندم تهیه می‌ شود و جزو غذا های بسیار پرطرفدار و لذیذ در این کشور به حساب می‌ آید. از نوشیدنی‌‌ ها نیز در ازبکستان نباید غافل شوید.

نوشیدنی‌ های بسیار مقوی و لذیذی نیز در این کشور وجود دارند. افراد می‌ توانند از آن ها استفاده کرده و از خواص درمانی آن ها نیز بهره‌ مند شوند. معمولا در ازبکستان سوپ‌ ها نیز بسیار پرطرفدار می‌ باشند. از ترکیب سبزی، پیاز، چغندر، هویج و محصولات دیگر معمولاً سوپ‌ های بسیار لذیذ و خوشمزه‌ ای نیز تهیه می‌ شوند که پای حساب سفره‌ های مردم ازبکستان به حساب می‌ آیند.

جمع‌ بندی

شما با خرید تور ازبکستان از سایت booking می‌ توانید متفاوت‌ ترین سفر عمر خود را تجربه نمایید. ازبکستان یک کشور بی‌ نظیر با فرهنگ غنی و مردم بسیار خونگرم می‌ باشد. خرید تور ازبکستان از سایت بوکینگ این امکان را به شما می‌ دهد تا بتوانید یک سفر بی‌ نظیر و خاطره انگیز را تجربه کرده و از امکانات یک تور بی‌ نظیر نیز بهره‌ مند شوید. سایت بوکینگ یک سایت بسیار حرفه‌ ای در زمینه فروش انواع تور ها می‌ باشد. شما می‌ توانید تور کشور های مختلف را از این سایت خریداری کرده و اطلاعات بسیار خوبی نیز در رابطه با کشور های مختلف به دست بیاورید. همچنین می‌ توانید از پشتیبانی این مجموعه استفاده کرده و تمام سوالات خود را از کارشناسان آن بپرسید. همچنین در صورت به وجود آمدن کوچک‌ ترین مشکلی می‌ توانید مشکل خود را در سریع‌ ترین زمان ممکن برطرف کرده و یک سفر خاطره انگیز و رویایی را تجربه نمایید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها