|
کدخبر: 333519

بهترین سوغات دبی در سفر به مدرنترین شهر جهان

گردشگری بهترین سوغات دبی در سفر به مدرنترین شهر جهان

 

شهر دبی به واسطۀ قرارگرفتن در منطقه‌ای منحصربه‌فرد در حاشیۀ خلیج فارس و همچنین تکنولوژی و پیشرفت خود، دیدنی‌های بسیاری دارد؛ اما سوغات دبی نیز کمتر از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیست و می‌تواند یاد و خاطرۀ تور دبی را در برابر چشمانتان زنده نگه دارد. اگر قصد سفر به دبی را دارید، مطلب زیر را بخوانید تا بدانید چه سوغاتی از دبی را در چمدانتان جای دهید.

1.شکلات شتری

اگر ذائقه‌تان با شیرینی سر صلح و سازگاری دارد، شکلات سوغات دبی را حتما امتحان کنید. این شکلات ترکیبی از کاکائو، شیر شتر و خرماست و در قطعاتی شبیه به شترهای کوچک تولید می‌شود؛ به همین دلیل هم به آن شکلات شتری یا شکلات کمل میلک می‌گویند. شایان ذکر است که شکلات شتری امارات در دسته سوغاتی ارزان دبی قرار می‌گیرد و موردعلاقۀ بسیاری از مسافران تور دبی است.

2.خرمای مغزدار

به لطف درختان بلندقامت نخل که در امارات به چشم می‌خورد، یافتن خرمای اصل عربی در شهر دبی کار چندان سختی نیست. در میان تمام نژادهای مختلف خرما که در دبی وجود دارد، خرمای باتل به دلیل آمیخته‌شدن با طعم جادویی شکلات و آجیل شهرتی دیگر میان اعراب دارد. اگر می‌خواهید کام بستگان و عزیزان‌تان را در محافل و دورهمی‌‌ها شیرین کنید، خرید خرمای مغزدار دبی را اولویت اولتان قرار دهید.

3.ادویه

با خرید ادویه دبی پای طعم بی‌نظیر غذاهای عربی را به آشپزخانه خود باز کنید. زعتر، سماق، لومی، زعفران، زیره، زردچوبه، هل، پودر فلفل چیلی کشمیری و چوب دارچین از معروف‌ترین ادویه‌های این شهر است که رایحه آن‌ها در تمامی بازارهای محلی دبی گردشگران را حسابی سرمست می‌کند.

4.میوه خشک و آجیل

اگر به سوغات خوراکی دبی بیش از صنایع دستی آن علاقه دارید، باید بگوییم این شهر ضمن داشتن شیرینی‌های منحصربه‌فرد، صاحب آجیل و میوه‌خشک‌های بسیار خوشمزه‌ای است. انجیر، توت، کشمش و آلو معروف‌ترین میوه خشک این منطقه هستند که به عنوان یک میان‌وعده کاملا مغذی شناخته می‌شوند.

5.قهوه و سرویس قهوه خوری

اگر تنها یک نوشیدنی در دنیا وجود داشته باشد که طعم و رایحه آن تا ابد گوشه ذهنتان باقی بماند، آن قهوه عربی است. طعم متفاوت قهوه عربی به همراه سنت‌های جالبی که برای سرو این نوشیدنی جذاب وجود دارد، آن را در فهرست بهترین سوغاتی دبی قرار داده است.

اگر تصمیم گرفتید مقداری از قهوه عربی را با خود به ایران بیاورید، سرویس قهوه‌خوری آن را هم خریداری کنید تا این نوشیدنی را به سبک و آداب خاص مردمان عرب سرو کنید. سرویس قهوه‌خوری دبی یک کالای لوکس و ماندگار است که ضمن احیای مراسم جذاب اعراب، خاطره خوش سفر به دبی را تا ابد برایتان زنده نگاه می‌دارد.

سوغات دبی

6.کفتان

کفتان سوغاتی معروف دبی است که احتمالا شمایلی از آن را در خطۀ جنوب ایران هم دیده‌اید. کفتان‌ها روپوش‌های بسیار بلند و گشادی هستند که از شانه تا مچ پا را کاملا می‌پوشانند. این نوع لباس مناسب فصل تابستان است و در طرح‌های متنوع و رنگ‌بندی‌های جذاب عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید با تور دبی تابستان سفر کنید، حتما این لباس را هم بخرید و در صحراها و سواحل دبی با آن عکس یادگاری بگیرید.

7.ظروف سفالی

امارات هم در دسته کشورهایی قرار دارد که در هنر اصیل و قدیمی سفالگری حرفی برای گرفتن دارند. این محصولات سفالی در دبی عموما در قالب کوزه، گلدان و مجسمه تولید می‌شوند و از قیمت کاملا مناسبی هم برخوردار هستند.

8.موبایل و لوازم الکترونیکی

اگر قصد خرید لوازم الکترونیکی را دارید، در سفر به دبی به این خواسته جامه عمل بپوشانید. این شهر به دلیل واردات بدون عوارض لوازم الکترونیکی مانند لپ‌تاپ یا موبایل را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان به مشتریان عرضه می‌کند.

9.عطر عربی

کمتر کسی است که با شهرت و محبوبیت عطرهای عربی بیگانه باشد. عطر و ادکلن سوغات دبی از ترکیباتی کاملا گیاهی تولید می‌شوند و فاقد هرگونه مواد شیمیایی یا الکلی هستند. موقعیت گرمسیری دبی سبب شده است تا رایحه‌های تند و شیرین بیشترین جایگاه را در میان عطر سوغات دبی به خود اختصاص دهد؛ بااین‌حال، اگر دوست داشتید عطری کاملا اختصاصی برای خود خریداری کنید، کافی است به فروشگاه یوسف‌بای سر بزنید.

10.عود و بخور

عود و بخورات از معروف‌ ترین سوغات دبی است که از خرید آن هرگز پشیمان نخواهید شد. عود همان رایحه دلپذیر و مدهوش‌کننده‌ای است که در اغلب فروشگاه‌های مجلل این شهر به مشام می‌رسد. بهترین نوع عود اماراتی هم عود روغنی است که از درخت آگاروود گرفته می‌شود و در ترکیب با روغن‌های دیگر رایحه‌ای بهشتی پیدا می‌کند.

11.خنجر زینتی

در لیست سوغاتی دبی خنجرهای زینتی این شهر یک یادگاری لوکس و قیمتی محسوب می‌شود. این یادگاری ارزشمند میراثی از بادیه‌نشین‌های قدیم دبی است که در اشکال متفاوت و نسخه‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود. از معروف‌ترین خنجرهای زینتی دبی خنجر یمنی و عمانی هستند که به واسطه داشتن روکشی از طلا و نقره در گروه سوغات گران‌قیمت این شهر جا خوش می‌کنند.

سوغات دبی شمشیر

12.عبا

از لباس‌های سنتی مشترک میان زنان و مردان عرب عباهای بلند و گشادی است که غالبا در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی عرضه می‌شود. این نوع لباس که برای مردان دشداشه یا کندورا نام دارد، جای بسیار کمی از چمدان‌تان را اشغال می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال یک سوغاتی سبک و نسبتا ارزان‌قیمت هستید، عباهای عربی بهترین گزینه خواهد بود.

13.جلابیه

پیشنهاد هیجان‌انگیز ما برای خریداران لوکس‌پسند دبی، جلابیه خواهد بود. جلابیه لباسی رنگارنگ با گلدوزی‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده است که هرکسی با پوشیدن آن شمایلی عربی پیدا می‌کند. این لباس زیبا یادگاری از فرهنگ غنی مراکشی است که این روزها جزء میراث ارزشمند مردمان عرب‌زبان قلمداد می‌شود.

14.قلیان

ما کشیدن قلیان را توصیه نمی‌کنیم؛ اما، خرید قلیان‌های اماراتی را به عنوان یک سوغاتی تزئینی و دکوری حتما به شما پیشنهاد خواهیم داد. قلیان‌های دست‌ساز اماراتی که اسم عربی آن‌ها شیشا پایت است، طرح‌ونقش‌هایی بسیار ظریف و هنرمندانه دارند. ازهمین‌رو، می‌توانند در میان سوغات دبی جایگاه بهترین لوازم دکوری را از آن خود کنند.

15.مروارید

دبی سابقه‌ای طولانی در غواصی و تجارت مروارید دارد و این در گرانبها به نوعی نماد تجمل، اعتبار و رونق اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود. اگر در جست‌وجوی سوغاتی خوب در دبی هستید، جواهرات مرواریدی نظیر گوشواره، دستبند و گردنبند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

سفر با ارزانترین تور دبی در تریپ

اگر اهل سفرهای برون‌مرزی باشید، قطعا می‌دانید که تور دبی، جزء محبوب‌ترین انواع تور خارجی به شمار می‌رود. به‌همین‌دلیل قیمت نسبتا بالایی دارد؛ به‌خصوص اگر با پروازهای خارجی امارات‌ایر یا ایرعربیا برگزار شود. اما آژانس گردشگری تریپ همین تور لاکچری را در فصل تابستان با بهترین قیمت برگزار می‌کند. بنابراین شما می‌توانید یک سفر لاکچری را با ارزانترین قیمت ممکن تجربه کنید.

آژانس هواپیمایی تریپ با 18 سال تجربه در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیمای چارتری و سیستمی، می‌تواند همراهی مطمئن برای جهانگردی‌های شما باشد. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما، خرید تور یا رزرو هتل در دبی را دارید، به وبسایت www.trip.ir مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها