|
کدخبر: 333912

قیمت تور کیش تابستان ۱۴۰۳ | کیش، جزیره ای مخصوص ماشین باز ها

زمانی که بحث سفر و گردش به میان می‌آید، بدون شک جزیره کیش یکی از مقاصد جذاب و لوکس برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود. سفر به این جزیره زیبا، تجربه‌ای خاص و به یادماندنی است که مدت‌ها در خاطر باقی می‌ماند. البته باید توجه داشت که هزینه سفر به کیش نسبتاً بالا است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

گردشگری قیمت تور کیش تابستان ۱۴۰۳ | کیش، جزیره ای مخصوص ماشین باز ها

بسیاری از بازرگانان معتقدند که جزیره کیش به دلیل یک پدیده زمین‌شناسی شکل گرفته است. این پدیده موجب جدایی شبه‌جزیره عربستان از قاره آفریقا شده و سطحی کم‌عمق همراه با مرجان‌ها را به وجود آورده است. این جزیره در دوران حکومت ساسانیان و هخامنشیان تحت کنترل ایران قرار داشت، اما در دوره‌های بعدی از دست ایران خارج شد. با این حال، خاندان آل بویه موفق شدند کیش را به قلمرو خود بازگردانند.

در قرن شانزدهم  همزمان با رونق اقتصادی در اروپا پرتغالی‌ها کشتی‌های خود را برای مدیریت تجارت مشترک به اقیانوس هند فرستادند. آن ها پس از به آتش کشیدن مسقط و چند جزیره دیگر در خلیج فارس؛ در شهر هرمزگان توقف کردند و از بزرگ شهر هرمز و کیش درخواست تسلیم شدن کردند. امیر هرمز و کیش هم درخواست پرتغالی ها را رد کرد و آنها به زور شهر را به تصرف خود در آوردند ولی در دوره های بعدی شاه عباس  دوباره کیش و هرمزگان را از بیگانگان پس گرفت.

کیش

کیش در دوران حکومت پهلوی به عنوان مکانی برای مهمانان خصوصی دربار سلطنتی و شاه به شمار می رفت. در همان دوران در کیش فرودگاه بین المللی؛ هتل؛ رستوران؛ یک کازینوی بزرگ ساخته شد.  این اموال در دوران های بعد به افراد دیگری واگذار شد یا توسط دیگران خریداری شد.

از سال ۱۳۶۸ کاربری  جزیره کیش تغییر کرده و به عنوان منطقه آزاد تجاری فعالیت می کند. همین موضوع باعث رشد نقدینگی و سرمایه گذاری های بسیار زیاد در این منطقه شده است.

علت نام گذاری جزیره کیش

جزیره کیش تنها جزیره خلیج فارس است که قنات هایش آب شیرین دارند و کلمه کیش هم  در زبان فارسی پهلوی به معنای کانال عمیقی است که آب قنات از آن خارج می شود؛ به همین دلیل مورخان احتمال می دهند که دلیل نامگذاری کیش همین  باشد.

فرهنگ مردم کیش

اگر بخواهیم به مسائل فرهنگی این جزیره بپردازیم؛ باید در مورد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم سخن بگوییم. دلیل این امر نزدیکی کیش به  کشورهای عربی و حضور نژاد های مختلف عرب در این منطقه است. به واسطه ارتباط فرهنگی که شکل گرفته است؛ مراسم ها و آداب و رسوم خاصی در این منطقه ظهور کردند  که هر کدام در جای خود ارزشمند و برای گردشگران بسیار جذاب است. از جمله این آداب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراسم اهل هوا که در آن افرادی که گرفتار بادهای جادویی شدند باید به سراغ خانواده باد بروند و افراد گرفتار باد را نجات بدهند.

نام گذاری کودکان از جمله موارد دیگری است که باید به آن اشاره کنیم. مردم کیش معتقدند که باید نام بزرگان  و افراد موفق که در قید حیات نیستند را بر روی نوزادان بگذاریم.

فرهنگ حنا نگاری یا خالکوبی با حنا بر روی پوست، از دیگر آداب و رسوم  کردم کیش است که بسیار مورد توجه گردشگران است. این کار با انجام طرح های زیبا و بسیا خاص جلب توجه می کند.

حنا

 آب و هوای کیش

 آب و هوای کیش در فصل بهار مطبوع و خنک است و بادهای ملایمی  در محوطه می وزد. در فصل تابستان،  هوای کیش به شدت گرم و مرطوب است و دما معمولاً از ۳۵  درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود. با این حال، وزش ملایم باد دریا، این شرایط را قابل تحمل و حتی دلپذیر می‌سازد.

در فصل پاییز، آب و هوای کیش نسبت به تابستان ملایم‌تر و خنک‌تر می‌شود. دما کاهش یافته و بادهای شمالی به همراه امواج دریا، این جزیره را به مقصدی زیبا و دلپذیر تبدیل می‌کنند. آب و هوای کیش در فصل زمستان عموماً ملایم و دلپذیر است و از سرمای شدید سایر نقاط ایران به دور است. در این فصل، دما معمولاً بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است و بارش باران و وزش بادهای شدید به ندرت رخ می‌دهد. این شرایط جوی برای گردش و تفریح در سواحل بسیار مناسب است و به هیچ وجه گرمای طاقت‌فرسای تابستان را ندارد. بیشتر گردشگران پاییز و زمستان را برای سفر به کیش و گردش انتخاب می کنند.

 حمل و نقل در کیش

 جزیره کیش جزو مکان های لوکس کشور به شمار می آید. به همین خاطر  انواع هزینه ها چه هزینه خورد و خوراک؛ چه هزینه حمل و نقل همگی گران و پر هزینه هستند. اجاره کردن خودرو در کیش بسیار گران و هزینه بر است. به همین خاطر بیشتر گردشگران در سفر به کیش؛ از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی های اینترنتی استفاده می کنند. ولی در عین حال اجاره خودروهای گران قیمت و لوکس، برای خیلی ها جذاب است.  یکی از مزیت های مهمی که باعث می  شود ما کیش را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنیم، این است که می توان با هر وسیله نقلیه ای که داریم به کیش سفر کنیم.

جزیره- کیش

جالب است بدانید که سفر به کیش دارای قوانینی است که به آن اشاره می کنیم.

مراکز خرید در جزیره‌ کیش از ۱۰صبح تا ۱۴و از ۱۷عصر تا ۲۲باز هستند.

چادر زدن در سطح جزیره ممنوع است و فقط در مکان‌های خاصی باید چادر زد.

رانندگی با ماشین کثیف جریمه دارد..

 فقط تاکسی های سفید مخصوص دربست هستند.

خوردن آب لوله‌کشی در کیش ممنوع است زیرا این جزیره آب آشامیدنی ندارد و باید از آب معدنی استفاده کنید.

راهنما زدن در میدان‌ها ضروری است.

دنده عقب رفتن در جزیره‌ کیش ممنوع است.

 جاذبه های کیش

کشتی یونانی

 آکواریوم کیش

 شهر زیرزمینی کاریز

  قلعه جنی

 شهر باستانی جزیره

 باغ پرندگان

پارک دلفین‌ها

 اسکله تفریحی

سفر کیش

غذا و خوراکی

حتی اگر جزو افراد سخت‌پسند هم باشید، نمی‌توانید از طعم غذاهای لذیذ جزیره کیش چشم‌پوشی کنید.

یکی از غذاهایی که می‌تواند نمایانگر جلوه‌ای متفاوت از خوراکی‌های سنتی این منطقه باشد، قلیه‌ماهی است. برای تهیه این غذای خوش‌رنگ و لعاب، از مواد اولیه‌ای مانند فیله ماهی نرم، پیاز، سیر، تمر هندی، ادویه‌های محلی و سبزیجاتی نظیر گشنیز و شنبلیله استفاده می‌شود. به طور کلی، هر چه بافت فیله ماهی نرم‌تر باشد، طعم غذا لذیذتر خواهد بود.

از دیگر غذاهای محلی معروف این جزیره، محمره است که به افرادی که به طعم‌های شیرین علاقه دارند، توصیه می‌شود. این غذا با استفاده از مواد اولیه‌ای چون سبزیجات معطر، برنج شیرین، انواع ادویه و ماهی‌های جنوبی تهیه می‌شود.

برای تجربه طعم واقعی مرگوگ یا مرقوق، باید به یکی از رستوران‌های محلی در شهر کیش مراجعه کنید. در تهیه این غذای خوشمزه از موادی مانند سبزیجات، گوشت، بادمجان، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. نکته‌ای که طعم این غذا را خاص می‌کند، اضافه کردن خمیرهای دایره‌ای شکل از آرد سنگک به آن است.

اگر به طعم‌های بریان یا دودی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً برنج بریانی را در یکی از وعده‌های غذایی خود بگنجانید. برای تهیه این خوراک خوش‌عطر و طعم، از موادی مانند گوشت بریان، کشمش، سیب‌زمینی، زرشک و عدس استفاده کنید. برای بهبود طعم این غذا، بهتر است آن را توسط فردی بومی و آشنا به دستور پخت تهیه کنید؛ زیرا رعایت اصول آشپزی تأثیر زیادی بر طعم و عطر آن دارد.

سوغات کیش

صنایع دستی زیبا، پوشاک برند؛ عسل؛ خرما و مرکبات؛ ادویه جات جنوب؛ انواع ماهی و میگو؛ حناکاری ؛ گلیم بافی و غیره تنها گوشه ای از سوغات این جزیره خاص و زیبا هستند.

در ادامه با قیمت تور کیش با شما هستیم. 

قیمت تور

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها