|
کدخبر: 334599

قیمت تور شمال، ۵ روزه | برای گردش وقت کم می آورید

این ناحیه به فاصله بین جنوب دریای مازندران و شمال رشته کوه البرز در شمال ایران اشاره دارد. به دلیل نزدیکی به دریای خزر و برخورداری از آب و هوای منحصر به فرد، این مکان به یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان تبدیل شده است. همچنین، این منطقه دارای پوشش گیاهی بسیار غنی و متنوعی است.

گردشگری قیمت تور شمال، ۵ روزه | برای گردش وقت کم می آورید

وقتی صحبت از گردش و تفریح می شود، همه ناخودآگاه یاد شمال و آب و هوای مرطوب آن می افتند. هر ایرانی دست کم یک بار به شمال سفر کرده یا برنامه سفر به آنجا را داشته است. سه جاده اصلی برای سفر به شما وجود دارد، که مسافران برای سفر می توانند از  هر کدام آنها که می خواهند استفاده کنند. جاده هراز و جاده چالوس و جاده فیروزکوه که طولانی ترین مسافت بین  جاده های منتهی به شمال ایران است.  در منطقه شمال شاهد ۵۲  شهرستان هستیم که به دلیل مساحت کم این منطقه، عموم این شهرها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته اند و شما برای گذشتن از یک شهر و وارد شدن به یک شهر همسایه، تنها کافی است چند ده کیلومتر رانندگی کنید.

نعمت خزر برای ایران

 دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است. دریای کاسپین ظرفیت استخراج  روزانه نفت و گاز را دارد.ماهیان دریا که به رونق صنعت ماهیگیری در دریای خزر کمک می‌کنند، این دریاچه زیستگاه بیش از ۸۵۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی نیز به شمار می‌رود. بسیاری از ماهی‌های این دریاچه به‌طور خاص به آن تعلق دارند، چرا که خزر باقی‌مانده یک دریای باستانی است و به همین دلیل، گونه‌های نادری را در خود جای داده که برای سال‌ها ناشناخته مانده‌اند. به عنوان مثال، فیل‌ماهی نوعی از ماهی‌های این دریا است که در بازار قیمت بالایی دارد. از دیگر ماهی‌های مهم خزر می‌توان به خاویار، سوزن‌ماهی و انواع ماهی‌های خانواده تاسماهیان اشاره کرد. این تنوع تنها به ماهی‌ها محدود نمی‌شود، بلکه پستاندارانی نیز مانند فک خزر این دریاچه را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند. متأسفانه، باید اذعان کرد که به دلیل صید بی‌رویه و تغییرات آب و هوایی، جمعیت گونه‌های جانوری نه تنها در خزر، بلکه در سراسر جهان به شدت در حال کاهش است و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای سازمان‌های حفاظت از حیوانات و دولت‌ها به همراه داشته است. هرچند خزر دریاچه‌ای عمیق است، اما کوسه‌ها در آن وجود ندارند، زیرا این آبزیان به آب‌های شور نیاز دارند. علاوه بر این رونق گردشگری که به واسطه وجود دریای خزر  برای مردم شمال ایجاد شده باعث جذب سرمایه و بهبود اوضاع  مردم شمال می شود. 

مکانهای دیدنی شمال کشور

شمال ایران پر از مکان های دیدنی و جاهای تفریحی است که شما می توانید با دیدن آن ها، لحظات فوق العاده ای را تجربه کنید. اگر بخواهیم لیستی از مکان های دیدنی شمال ایران تهیه کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالاتاگر به دنبال یک دریاچه زیبا در شمال ایران هستید، دریاچه الیمالات مکان مورد نظر شما است. این دریاچه بهترین مکان برای گشت و گذار و یک پیک نیک فوق العاده است.

جنگل های دالخانی 

دالخانی- جنگل

یکی از جنگل های زیبا نزدیک رامسر، جنگل دالخانی می باشد که به گردشگرانی که به دنبال یک منطقه دنج و بکر هستند، پیشنهاد می شود. این منطقه بسیار آرام بوده و شما می توانید در آن با روح طبیعت ارتباط برقرار کنید. زیبایی این منطقه به قدری چشم نواز است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. 

پاراگلایدر هزار پیچ گرگان

اگر به ورزش پاراگلایدر علاقه مند هستید و دوست دارید این ورزش را در مناطق سرسبز و زیبای شمال ایران امتحان کنید، هزار پیچ گرگان بهترین منطقه برای شما است. سایت پاراگلایدر این منطقه با ارتفاع ۲۵۰  متر، منطقه مناسبی برای عاشقان پاراگلایدر محسوب می شود. 

 

ییلاق جهان نمااگر جزو کسانی هستید که از رفتن به مناطق بکر و ناشناخته لذت می‌برید، حتما در سفر به شمال به ییلاق جهان نما بروید. جهان نما از عجیب‌ترین و زیباترین مناطق بکر شمال ایران محسوب می‌شود که در مساحتی بالغ بر ۳۸ هزار هکتار، شگفتی‌های طبیعی فراوانی را به‌نمایش گذاشته است. اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید در این منطقه حفاظت شده و غنی از تنوع گیاهی و جانوری، شاهد گذر حیوانات وحشی مانند گراز، اسب، گوزن و ببر باشید

روستای مازیچال

مازیچالروستای مازیچال از دیگر جاهای دیدنی و گردشگری شمال است که سفر به آن با جذابیت‌ها و شگفتی‌های فراوانی همراه است. طبیعت بی‌نظیر، آب‌وهوای خنک و دلچسب و جنگل‌هایی با درختان سربه‌فلک کشیده، همان چیزی است که برای گذران تعطیلاتی آرامش‌بخش و مفرح به آن نیاز دارید. قدم زدن در جنگل، شنیدن صدای پرندگان و رفتن به ارتفاعات با چشم‌اندازهای وصف‌ناپذیر، سفر به روستای مازیچال را به بهترین سفر عمرتان تبدیل می‌کند

آبشار ویسادار

آبشار- ویسادار

یکی دیگر از دنج‌ترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال، آبشار ویسادار نام دارد. این آبشار در دل طبیعت زیبا و چشم‌نواز پره سر قرار گرفته است. مسیر رسیدن به آبشار ویسادار، کمی پر پیچ و خم است، اما در عوض به منطقه‌ای می‌رسید که فرصت تماشای مناظر طبیعی و آب‌تنی در آب‌های زلال و خنک را به شما می‌دهد. جالب است بدانید که این آبشار، رتبه سوم را در بین مرتفع‌ترین آبشارهای استان گیلان به خود اختصاص داده است

با توجه به اینکه اقوام مختلفی در کشور زندگی می کنند، هر منطقه  سوغات منحصر به خود را دارد. استانهای شمال دارای تنوع زیادی از نظر غذاهای محلی و  سوغات هستند.  که به مواردی از آن اشاره می کنیم.

صنایع‌ دستی

در استان‌های شمالی صنایع دستی معروف و قدیمی زیادی وجود دارد که می‌توان به قالب‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌چه‌بافی، بافت گلیچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن‌دوزی، رنگرزی و چاپ سنتی سفالگری، لوازم فلزی، صنایع چوبی، حصیربافی، طراحی سنتی و نگارگری، صحافی وجلدسازی کتب، عروسک‌سازی و غیره اشاره داشت.

حصیر بافی

حصیر بافی بیشتر از نی و گیاهانی که در باتلاق‌ها وجود دارد ساخته می‌شود. بهتر است بدانید که حصیر بافی به شکل سنتی با بهترین کیفیت ساخته شده و با مرغوب‌ترین متریال به فروش می‌رسد.

سوهان کنجدی یا پشت زیک

کی از سوغات‌های خوشمزه و شیرینی‌های استان‌ها شمال سوهان کنجدی یا پشت زیک است. این شیرینی دل‌چسب و دوست داشتنی طعم فراموش نشدنی و بافت جالبی دارد. برای تهیه این نوع شیرینی از شکر، کنجد، عسل، گردو، کره، زعفران و هل استفاده می‌شود.

شیرینی رشته به رشته

رشته

شیرینی رشته به رشته یکی از معروف‌ترین سوغات شمال کشور است. این شیرینی یک نوع شیرینی شبیه پشمک است و از لحاظ ضخامت کمی قطورتر است. برای تهیه این نوع شیرینی از گردو، آرد برنج، روغن، پودر قند و هل استفاده می‌شود.

قماق مازندران

قماق- شیرینی

 

قماق یکی از شیرینی‌های محبوب شمال کشور است و به عنوان سوغاتی جذاب و کم کالری شناخته شده است. اگر فشار خون و دیابت دارید و به دنبال شیرینی کم کالری هستید قماق مازندران بهترین گزینه است. این شیرینی در مازندران به وفور یافته می‌شود عطر و طعم بی نظیری دارد.

عسل کوهی

 

عسل- کوهی

عسل کوهی از دیگر سوغات شمال است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این عسل خواص درمانی و کالری زیادی دارد و یک صبحانه مقوی محسوب می‌شود.

ماهی و خاویار

ماهی خاویاری

استان‌های شمالی در ساحل دریای خزر واقع شده و به همین علت ماهی و خاویار به عنوان اصلی سوغات شمال شناخته شده است. اگر طرفداران غذاهای شمالی هستید و می‌خواهید یک سوغات خوب خریداری کنید، ماهی سفید، اردک ماهی، ماهی سالمون و کیلکا از بهترین ماهی‌هایی هستند که در شمال ایران می‌توانید به عنوان سوغات شمال تهیه کنید.

زیتون، چای و برنج

مزارع-چایزیتون، چای و برنج یکی دیگر از سوغات معروف شمال به حساب می‌آیند. مناطق شمالی آب و هوا شرجی دارد که به علت رطوبت خاک محصول کشت شده کیفیت خوبی دارند. از دیگر محصولات کشت شده در مازندران می‌توان به زیتون پرورده اشاره کرد که طعم متفاوت و بی نظیری نیز دارد.

در ادامه با قیمت تور شمال همراه شما هستیم

تور شمال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها