|
کدخبر: 322417

شهرداری تهران

ایرادات بودجه شهرداری تهران / مشکلات پیش آمده رفع شد؟

اعضای شورای شهر تهران امروز جزئیات ایرادات بودجه شهرداری در سال آینده را بررسی کردند.

اقتصاد ایرادات بودجه شهرداری تهران / مشکلات پیش آمده رفع شد؟

امروز در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران، ایرادات بودجه شهرداری در سال آینده برطرف شد.

اعضای شورای شهر تهران به نامه فرمانداری تهران در مورد ایرادات بودجه شهرداری تهران پاسخ دادند و ایرادات بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران را رفع کردند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود پاسخ به نامه فرمانداری در مورد بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر با بیان اینکه هفته گذشته با حضور در فرمانداری بودجه شهرداری تهران را بررسی کردیم، گفت: فرمانداری تهران نیز نامه‌ای به شورای شهر ارسال کرده و در مورد چند موضوع از جمله حریم و پروژه‌های نوسازی، حقوق پرسنل  و... توضیح خواستند و برای ایرادات مستندات تهیه شده است.

وی با بیان اینکه اصلاحات بودجه عمومی باید در بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: شهرداری تهران معمولا بودجه شرکت ها و سازمانها را با بودجه خودش ارسال می‌کرد؛ اما امسال با تأخیر به شورای شهر ارسال کرد و بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که از این میزان، ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه خالص و در بودجه عمومی شهرداری تهران نیز ۹۳ هزار میلیارد تومان منظور شده است که باید در نامه فرمانداری قید شود.

آخوندی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران جلساتی با حضور تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی، پرسنل، کمک‌ها و تمام موارد در جلسات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به روالی که طی شده مشکلی برای بودجه سازمان ها و شرکت ها وجود ندارد.

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر مسئول نظارت بر عملکرد شهرداری تهران است، گفت: زمان تصویب بودجه باید مدیرعامل‌های شرکت‌ها وسازمان‌های شهرداری تهران به شورای شهر بیایند، اظهار کرد: به طور مثال روز گذشته مدیرعامل متروی تهران مصاحبه کرده و گفته علت خرابی قطارها عدم  بودجه است و این درحالی است که مادر شورای شهر این بودجه را تصویب کردیم و نباید خیال مدیران شرکت‌هاو سازمان‌ها از عدم پاسخگویی به شورا راحت باشد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درباره اظهارات مدیرعامل شرکت متروی تهران مبنی بر تأمین نشدن بودجه برای خرید قطعات جهت اورهال مترو، اظهار کرد: انتظار نداشتم و تعجب کردم که مدیرعامل مترو بگوید که این شرکت بودجه نداشته است و بنده این را نمی پذیرم. یک وقت ممکن است بگوییم نتوانستم بخرم که قبول می‌کنم چراکه خریدها خارجی است اما اینکه بگوید بودجه نداشتم را قبول نمی کنم و حتما باید در شورا توضیح دهند که چرا نتوانستند قطعات خرید کنند.

وی با بیان اینکه مترو برای ما مهم است و بودجه خوبی برایشان در نظر گرفتیم ، گفت: وقتی مترو وجود دارد قدر آن را نمی دانیم و وقتی یک ایستگاه با مشکل مواجه شود می بینیم که نیمی از شهر دچار اختلال می شود. شهرداری امسال همه لوایح را دیر ارائه داده و باید بابت این دیرکرد جریمه در نظر بگیریم؟ و امید است برای سال آینده به موقع آورده شود.

اعضای شورای شهر تهران ایرادات فرمانداری تهران در مورد لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ را برطرف و به تصویب رساندند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها