|
کدخبر: 325406

ریزش قیمت دلار / بازار ارز به آرامش برمی گردد؟ + جدول

در طی هفته گذشته، قیمت دلار با کاهش قابل توجهی روبرو شد و از حدود ۶۶ هزار تومان به حوالی ۶۲ هزار تومان سقوط کرد.

اقتصاد ریزش قیمت دلار / بازار ارز به آرامش برمی گردد؟ + جدول

در هفته گذشته، بازار ارز تحت تأثیر کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال تنش‌های بیشتر بین ایران و اسرائیل قرار گرفت. این وضعیت منجر به کاهش قیمت دلار شد. در روز شنبه هفته گذشته، قیمت هر دلار در بازار آزاد حدود ۶۶ هزار تومان بود. اما در ابتدای معاملات امروز، قیمت دلار در حدود ۶۲ هزار تومان نوسان می‌کند.

در سه روز پایانی هفته گذشته نرخ دلار از ۶۵هزار تومان به زیر ۶۳هزار تومان رسید و در کانال ۶۲هزار تومانی تثبیت شد که به اعتقاد کارشناسان بیشترین تاثیر را پارامترهای سیاسی روی این کاهش قیمت‌ها گذاشته است.

ریشه‌های سیاسی افزایش نرخ ارز

بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ دلار در هفته گذشته ریشه‌های اقتصادی نداشته و بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی بوده و تشدید تنش‌های سیاسی هیجانات را در بازار ارز افزایش داده است، به عبارتی دیگر افزایش قیمت دلار در هفته گذشته پشتوانه معاملاتی نداشته است. 

افزایش قیمت دلار زیر سایه اخبار سیاسی

از روز 14فروردین که اخبار سیاسی در بازار ارز پررنگ‌تر شد، دلار به یکباره وارد کانال 61هزار تومان شده و هرچه هیجانات اخبار سیاسی رشد کرد، بازار ارز در واکنش به این موضوع روند رو به رشد داشت. با این وجود هیجانات بازار ارز هیچ پشتوانه معاملاتی نداشت و بسیاری از فعالان اقتصادی پیش بینی می‌کردند که قیمت دلار همزمان با کاهش تنش‌ها روند نزولی داشته باشد. 

ادامه روند کاهشی قیمت دلار

بسیاری از کارشناسان در واکنش به ورود قیمت دلار به کانال 62هزار تومان پیش بینی می‌کنند که کاهش قیمت‌ها ادامه داشته باشد و در صورت تداوم فضای آرام و بدون تنش در خاورمیانه قیمت دلار به کانال 61هزار تومانی هم وارد شود. 

جدول زیر قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت را نشان می‌‌دهد. 

تاریخ

قیمت دلار

اول اردیبهشت1403

66هزار و 300تومان

دوم اردیبهشت1403

64هزارو 800تومان

سوم اردیبهشت1403

65هزارو 100تومان

چهارم اردیبهشت1403

65هزارتومان

پنجم اردیبهشت1403

65هزار و 50تومان

ششم اردیبهشت1403

64هزار تومان

هفتم اردیبهشت1403

63هزار و 250تومان

هشتم اردیبهشت1403

62هزار و 700تومان

 

 

 

 

منبع: اکونگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها