|
کدخبر: 324701

ارز دیجیتال تتا / بازار رمز ارز / ارز دیجیتال

همه عاشق این ارز دیجیتال شدند / صرافی ها به خط شدند

به گفته‌های منتشرشده در صرافی تبدیل، این صرافی ارز دیجیتال تتا (Theta Network) را به لیست ارزهای معاملاتی اهرم‌دار خود اضافه کرده است.

اقتصاد همه عاشق این ارز دیجیتال شدند / صرافی ها به خط شدند

از این پس، علاوه بر بازارهای اسپات، کاربران می‌توانند ارز دیجیتال Theta Network را در بخش معامله اهرم‌دار نیز خرید و فروش کنند و از رشد یا ریزش قیمت آن، سود ۱۰ برابری کسب نمایند. افرادی که تمایل به استفاده از معاملات اهرم‌دار ارز دیجیتال تتا (Theta Network) را دارند، می‌توانند با مراجعه به صرافی تبدیل از مزایای آن بهره‌مند شوند.

THETA یک شبکه بلاک‌چین است که هدف ایجاد انگیزه در شبکه جهانی کامپیوترها برای ایجاد یک پلتفرم پخش ویدیو به صورت غیرمتمرکز را دنبال می‌کند. شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) مانند Netflix و Hulu به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، مشکلاتی در پاسخگویی به تقاضا برای پخش ویدیو با کیفیت بالا دارند. تتا دارای یک مجموعه جهانی از کاربران با پهنای باند اضافی است که برای پیوستن به این شبکه و اشتراک‌گذاری قدرت پردازش رایانه‌های خود، پاداش دریافت می‌کنند. با افزایش تعداد کاربران، پهنای باند بیشتری در دسترس خواهد بود و کیفیت پخش ویدیوها افزایش خواهد یافت. این شبکه می‌تواند به ورزش‌های الکترونیکی، موسیقی، تلویزیون و فیلم‌ها کمک کند تا از آن بهره‌مند شوند.

این شبکه هدف دارد با استفاده از فناوری web3 انقلابی در حوزه استریمینگ ایجاد کند و به دنبال کاهش هزینه‌های عملیاتی سرویس‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب باشد. این بستر قصد ندارد جایگزین یوتیوب یا پلتفرم پخش زنده توییچ (Twitch) شود، بلکه تلاش می‌کند زیرساخت جدیدی را برای چنین کسب‌وکارهایی فراهم کند که نه تنها غیرمتمرکز، بلکه بسیار ارزان‌تر باشند.

این شبکه یک پروتکل منبع باز است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد NFT، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX/DeFi) و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) بسازند. این زیرساخت از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

لتفرم‌های فعلی و متمرکز پخش ویدئو به عنوان واسطه‌ای بین سازندگان محتوا و مخاطبان آن‌ها عمل می‌کنند. یکی از اهداف کلیدی این شبکه، حذف واسطه‌ها برای کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان و ایجاد درآمدهای بالاتر برای تولیدکنندگان محتوا است.

اکنون، این شبکه روی بلاکچین خودش اجرا می‌شود و دو ارز دیجیتال بومی به نام‌های  THETA و TFUEL دارد. ارز تتا برای رأی‌گیری در مورد تغییرات پروتکل به‌کار می‌رود و TFUEL یک توکن گس است که برای اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

شبکه Theta از پروتکل P2P (همتا‌به‌همتا) استفاده می‌کند تا به شرکت‌کنندگانی که در اشتراک‌گذاری محتوا (یا به طور کلی توزیع) مشارکت می‌کنند به‌صورت آنی پاداش پرداخت کند. از آنجایی که این شبکه بلاکچین یک پروژه منبع باز است، کاربران می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dapp) را در بستر این شبکه درست مانند شبکه اتریوم بسازند.

چگونه شبکه تتا از دو توکن استفاده می‌کند؟

این شبکه برای پرداخت هزینه داده‌های در حال پخش، از توکنی به نام TFUEL استفاده می‌کند. هنگامی که شخصی یک محتوای ویدیویی را با شخص دیگری که قصد تماشای آن را دارد به اشتراک می‌گذارد، سایت پخش ویدئو به آن‌ها توکن TFUEL پرداخت می‌کند.

اشاره کردیم که این شبکه یک توکن دوم به نام ارز THETA نیز دارد. این یک توکن حاکمیتی است که برای کمک به جامعه در مدیریت بلاکچین و کنترل مسیر آن در آینده طراحی شده است.

THETA دارای عرضه ثابت ۱ میلیارد توکن و بدون تورم است. برای دریافت TFUEL که دارای عرضه ۵.۲ میلیارد توکن و نرخ تورم ثابت ۵ درصد است، می‌توانید ارز تتا را استیک کنید. جهت کاهش تورم TFUEL و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از مکانیسم سوزاندن کوین استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها