|
کدخبر: 324808

بیمه نامه‌/موتورسیکلت/بیمه شخص ثالث

به صرفه ترین قیمت برای بیمه موتورسیکلت / سقف پوشش شخص ثالث چقدر است؟

موتورسیکلت‌ها نسبت به سایر وسایل نقلیه با خطر بیشتری روبرو هستند و در حال حاضر درصد قابل توجهی از موتورسیکلت‌های حضور دار در جاده‌ها، بیمه شخص ثالث ندارند. این در حالی است که با پرداخت مبالغ کم و به صورت اقساط، می‌توان برای موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالث انجام داد.

اقتصاد به صرفه ترین قیمت برای بیمه موتورسیکلت / سقف پوشش شخص ثالث چقدر است؟

ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌های صفر با پوشش دیه ۱ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومانی برای ماه‌های عادی و پوشش دیه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای ماه‌های حرام محاسبه می‌شود. همچنین سقف پوشش خسارات مالی این بیمه نامه‌ها همانند خودروها، ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بر اساس این سقف پوشش‌ها، قیمت حداقلی برای ارزان‌ترین بیمه شخص ثلث موتورسیکلت مشخص می‌شود. هزینه این بیمه نامه یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۰ تومان است.

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای با افزایش سقف پوشش مالی و افزایش قیمت بیمه نامه، خدمات بیشتری را به دارندگان بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند. با افزایش پوشش‌های مالی قیمت بیمه نامه به صورت پلکانی و با شیب بسیار کم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت صفر برای برخی از پوشش‌های خسارات مالی بیشتر، به شرح زیر است:

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت صفر با پوشش مالی ۸۰ میلیون تومان: ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۲۵۰ تومان

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت صفر با پوشش مالی ۱۲۰ میلیون تومان: ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۶۸۰ تومان

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت صفر با پوشش مالی ۲۰۰ میلیون تومان: ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۷۰ تومان

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت صفر با پوشش مالی ۸۰۰ میلیون تومان: ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۱۹۰ تومان

موتورسیکلت‌های کارکرده نیز می‌توانند بر اساس پوشش‌های ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خسارات جانی برای ماه‌های عادی و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این خسارات برای ماه‌های حرام به همراه سقف پوشش خسارات مالی ۴۰ میلیون تومانی، بیمه نامه خود را تهیه کنند. هزینه این نوع از بیمه نامه‌ها بر اساس میزان تخفیف موجود در بیمه نامه محاسبه می‌شود.

بر همین اساس ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت کارکرده با تخفیف حداکثری ۷۰ درصدی، ۵۵۹ هزار و ۸۱۰ تومان خواهد بود.

در این نوع از بیمه نامه‌ها نیز با افزایش سقف پوشش‌ها هزینه بیمه نامه تا حد کمی افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه در صورت داشتن بیمه نامه با تخفیف ۷۰ درصدی و خرید سقف پوشش حداکثری به میزان ۸۰۰ میلیون تومان، هزینه این بیمه نامه ۷۹۷ هزار و ۴۶۰ تومان خواهد بود.

داشتن بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها دارای مزایای مهمی است. در زیر تعدادی از این مزایا را بررسی می‌کنیم:

1. پوشش مسئولیت قانونی: بیمه شخص ثالث در صورت وقوع حادثه و تلفن هرگونه صدمه‌ای به افراد یا خودروهای دیگر، هزینه‌های مربوط به جراحت‌ها و خسارات مادی را پوشش می‌دهد. این به موتورسیکلت‌راننده اطمینان می‌دهد که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های مربوط به خسارت‌های وارده به دیگران را پرداخت خواهد کرد.

2. حمایت مالی: در صورتی که موتورسیکلت شما در نتیجه حادثه وارد خسارت مالی شود، بیمه شخص ثالث می‌تواند هزینه‌های تعمیر و بازسازی را پوشش دهد و شما را از بار مالی ناشی از تعمیرات بزرگ و ناگهانی محافظت کند.

3. اطمینان روحی: داشتن بیمه شخص ثالث به موتورسیکلت‌راننده اطمینان و آرامش روحی می‌بخشد. در صورت وقوع حادثه، او می‌داند که هزینه‌های مربوط به خسارت‌های وارده به دیگران تحت پوشش بیمه قرار دارد و از بروز مشکلات مالی و قانونی بزرگتر جلوگیری می‌شود.

4. پوشش در حوادث بدنی: بعضی از بیمه‌های شخص ثالث شامل پوشش‌هایی هستند که در صورت وقوع حادثه و تعرض به خطرات بدنی موتورسیکلت‌راننده نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند. این شامل هزینه‌های درمانی، بیمارستانی و حتی جبران خسارت‌های ناشی از کسب بیماری‌ها است.

به طور کلی، بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌رانندگان به عنوان یک تضمین مالی و حمایت قانونی مهم محسوب می‌شود. این باعث ایجاد اطمینان، کاهش ریسک‌های مالی و حفظ سلامت مالی و روانی موتورسیکلت‌راننده می‌شود.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها