|
کدخبر: 324846

بازار خودرو / قیمت خودرو / فروش خودرو

جدول قیمت خودروهای سایپا / شاهین اتومات چند؟

در آگهی‌های بازار خودرو، امروز یکم اردیبهشت، شاهین اتومات مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۸۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به علاوه، قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر نیز ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

اقتصاد جدول قیمت خودروهای سایپا / شاهین اتومات چند؟

اگرچه شاهین یکی از جدیدترین محصولات سایپا است، اما از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی استفاده می‌کند که قبلاً در تیبا، ساینا و کوییک استفاده شده بود. این موتور به دلیل مصرف بالا و کارایی کم، یکی از نقاط ضعف سایپا شاهین به حساب می‌آید. تنها تفاوت پیشرانه شاهین با اعضای هم‌خانواده خود، مجهز بودن به توربوشارژ یا پرخوران است که باعث می‌شود قدرت این موتور از ۸۷ اسب بخار در حالت تنفس طبیعی به ۱۱۰ اسب بخار با توربوشارژ افزایش یابد. اگرچه این موتور توربوشارژ قدرت و گشتاور بیشتری پیدا می‌کند، اما در مقایسه با پیشرانه EF7 ایران خودرو، مشخص می‌شود که ۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به این موتور تنفس طبیعی دارد.

سایپا شاهین با جعبه دنده دستی ۵ سرعته به مشتریان عرضه شده و مدل اتومات آن در سال ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.

سایپا شتاب ۰ تا ۱۰۰ شاهین را اعلام نکرده، اما در بعضی تست‌ها عدد ۱۳ – ۱۳.۲ ثانیه را برای این سدان جمع و جور شهری ثبت کرده‌اند.

فاصله بین محورهای جلو و عقب مناسب است و فضای خوبی برای جای پا و سر در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب شاهین هم از نظر طراحی مثل صندلی‌های جلو هستند. نکته آخر اینکه در صندوق عقب ماشین یک محفظه ۴۲۰ لیتری وجود دارد. اندازه محفظه به پای سدان‌های رقیب مثل دنا و تارا نمی‌رسد، ولی برای سفرهای جاده‌ای و داخل شهر مناسب است.

قیمت روز انواع خودرو شاهین
برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۷,۰۰۰ ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ ۱۱,۰۰۰ ۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶,۰۰۰ ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۹,۰۰۰ ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۸,۵۰۰ ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باما
منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها