|
کدخبر: 324862 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

هزینه میلیاردی برای اجاره یک کافه / خوردن یک قهوه و کیک چقدر آب می خورد؟

رفتن به کافه همیشه جذاب است و شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که در کافه بیشتر پول محل را از شما می گیرند تا پول نوشیدنی یا خوراکی را! در این گزارش، قیمت ها را در کافه ها بررسی می کنیم.

اقتصاد هزینه میلیاردی برای اجاره یک کافه / خوردن یک قهوه و کیک چقدر آب می خورد؟

کافه گردی و رفتن به کافه های مختلف، جزء تفریحات جذاب جوان های امروزی است. در کنار نوشیدنی ها و خوردنی های جذابی که در کافه ها سرو می‌شود، فضای گرم و صمیمی کافه ها توانسته است افراد و جمع های مختلفی را به خود جذب کند. برخی برای دیدن دوستان صمیمی و چند ساعت گپ و گفت به کافه ها مراجعه می کنند؛ اما برخی دیگر قرارهای کاری و جدی تری را نیز در این فضا برگزار می کنند. بنابراین کافه گردی در کلان شهرهای بزرگی مثل تهران، جزء سرگرمی های روزمره افراد به حساب می‌آید.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز به بررسی قیمت انواع نوشیدنی و خوراکی در کافه ها و همچنین هزینه های مربوط به اجاره کافه پرداخته است که در ادامه این گزارش با هم می خوانیم.

کافه

قیمت نوشیدنی های گرم در کافه ها

جذاب ترین نوشیدنی ها در کافه در دسته نوشیدنی های گرم قرار می گیرند. سرو انواع قهوه با توجه به سلیقه و انتخاب افراد در محیط گرم و صمیمی کافه، طرف داران خاص خودش را دارد. می توان گفت المان اصلی در کافه ها، سرو قهوه است و هرچقدر به عنوان باریستا بتوانید قهوه های با کیفیت تری به مشتری ارائه دهید، او را بیشتر به کافه خود جذب خواهید کرد. در تصویر زیر، چند نمونه مختلف از نوشیدنی های گرم کافه ها را می توانیم ببینیم.

قهوه-کافه

قیمت انواع کیک در کافه ها

در کنار سرو نوشیدنی های مختلف، در کافه ها معمولا سرو انواع کیک نیز مرسوم است. پخت انواع کیک از میوه ای گرفته تا شکلاتی در اغلب کافه ها رایج است و اغلب تلخی طعم قهوه را با شیرینی مزه کیک ترکیب می کنند و به عنوان عصرانه دلچسب از آن استفاده می کنند. در تصویر زیر، چند نمونه از کیک‌های مخصوص در کافه ها را می توانیم ببینیم.

کافه-کیک

قیمت انواع غذا در کافه ها

حال باید اشاره کنیم که کافه همیشه مختص خوردن و آشامیدن قهوه و نوشیدنی نیست و برخی به عنوان صرف یک وعده غذایی به آن مراجعه می کنند. معمولا سرو صبحانه در کافه ها بسیار طرفدار دارد و البته برای وعده های دیگر نیز در برخی از کافه ها این امکان برای شما وجود دارد که غذای دلخواهتان را انتخاب کنید. سرو انواع ساندویچ و انواع پیش غذاها و سالادهای مخصوص کافه ها بین مراجعین طرفدار دارد و اغلب این غذاها در دسته فست فودها هستند. در تصویر زیر چند نمونه از غذاهای مخصوص کافه ها را می توانیم ببینیم.

غذا-کافه

هزینه اجاره یک کافه در ستارخان

حال که از قیمت انواع نوشیدنی و خوراکی در کافه ها صحبت کردیم شاید برای شما جالب باشد که بدانید هزینه اجاره یک کافه در تهران به چه صورت است. هزینه اجاره معمولا به عوامل مختلفی برمی گردد و هر چقدر خیابان شلوغ تر و در مرکز شهر باشد، شما باید هزینه گزاف تری بابت اجاره آن بپردازید. البته عوامل دیگری مثل دکوراسیون کافه ها و استفاده از متریال خاص برای منحصربه فرد کردن فضای کارتان، هزینه اجاره کافه را به مراتب بالا می برد. در تصویر زیر یک نمونه اجاره کافه در ستارخان را می بینیم. هزینه اجاره برای این کافه ۶۰۰ میلیون به عنوان ودیعه و همچنین پرداخت ماهانه ۵۵ میلیون تومان به عنوان اجاره ماهانه کافه اعلام شده است.

اجاره-کافه

در تصویر بعدی نیز یک مورد دیگر اجاره کافه را می بینیم. این آگهی مربوط به یک کافه ۱۸۰ متری است که صاحب ملک هزینه ودیعه آن را یک میلیارد و همچنین هزینه اجاره ماهانه آن را ۹۵ میلیون تومان عنوان کرده است.

اجاره-کافه رستوران

معرفی انواع کافه

کافه ها از نظر جذب مخاطبان مختلف انواع مختلفی دارد.

کافه کلاسیک

این نوع کافه‌ها سبک قدیمی و سنتی دارند و معمولاً با دکوراسیون چوبی، میزهای مرتب و صندلی‌های راحت مشخص می‌شوند. محیط آرام و دوستانه‌ای دارند و معمولاً مورد استقبال افراد مسن‌تر قرار می‌گیرند.

کافه مدرن

این کافه‌ها دارای طراحی مینیمال و معاصر هستند. آنها از مواد و تجهیزات نوین در دکوراسیون خود استفاده می‌کنند و فضای باز و روشن دارند. این سبک بیشتر مورد توجه جوانان و افراد با سلیقه شهری قرار می‌گیرد.

کافه تخصصی

این کافه‌ها بر روی ارائه خدمات تخصصی مانند قهوه، چای، شیرینی‌ها و غذاهای کم‌حجم تمرکز دارند و معمولاً محیط آرام و نسبتاً رسمی‌تری دارند.

کافه تجربه محور

این کافه‌ها علاوه بر ارائه نوشیدنی و خوراکی، به ایجاد تجربیات متفاوت برای مشتریان می‌پردازند، مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، موسیقی زنده و غیره.

این چهار دسته اصلی از انواع کافه‌ها هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و به شکل روزافزونی در شهرها در حال گسترش هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها