|
کدخبر: 324866

شورای عالی کار / حقوق کارگران/ مصوبه شورای کار

اصلاحیه مصوبه حقوق کارگران امضا شد ؟

هفته گذشته، نشست‌هایی در شورای عالی کار با هدف اصلاح مصوبه مزدی ۱۴۰۳ برگزار شد؛ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که احتمال تغییر مصوبه مزدی زیاد است و به احتمال زیاد برخی از آیتم‌های دستمزد دچار تغییر می‌شود.

اقتصاد اصلاحیه مصوبه حقوق کارگران امضا شد ؟

با توجه به نشستی که هفته گذشته در خصوص اصلاح مصوبه مزدی امسال در شورای عالی کار صورت گرفته اما اعضای کارگری شورای عالی کار هنوز هیچ مصوبه‌ای را امضا نکرده‌اند؛ کارگری‌ها با دولت و کارفرمایان به توافق نرسیده‌اند و تا این لحظه هیچ صورت‌جلسه‌ای را امضا نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد نشست‌های سه‌جانبه در ارتباط با اصلاح مصوبه مزدی ادامه داشته باشد.

جزئیات جدیدی از افزایش حقوق در حوزه معادن در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

آمار و شواهد نشان می دهد که وصول حقوق دولتی معادن در چهارمحال و بختیاری ۷۰ درصد رشد یافته است.

امیرارسلان سیدین بروجنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره تحقق ۱۰۰ درصدی هدف سال گفت: در یکسال اخیر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از ۱۰۶ معدن فعال استان تولید و استخراج شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی استخراج شده از معادن چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ آهک هستند.

سیدین بروجنی بیان داشت: در ازای مواد معدنی استخراج شده از معدن‌کاران، بهره مالکانه و حقوق دولتی دریافت و به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: حقوق دولتی یا بهره مالکانه سهمی است که دولت بابت بهره‌برداری و استخراج مواد معدنی از شخص بهره‌بردار دریافت می‌کند.

سیدین در خصوص نحوه هزینه کرد حقوق دولتی معادن هم گفت: درصدی از این بهره مالکانه که به حساب خزانه واریز می‌شود به عنوان هزینه‌های تملیکی و جاری به استان‌ها بازگردانده می‌شود تا برای تسهیل در امور زیرساختی معادن، پروژه‌های شناسایی و پی جویی مواد معدنی در استان و زیر ساخت‌های عمومی مناطق کمتر برخوردار هزینه شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۶۲ محدوده معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری هستند.

سیدین خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال و بمنظور جلب مشارکت مردم در فعال‌سازی معادن در کوتاه‌ترین بازه زمانی، محدوده‌های اکتشافی و معدنی بدون بهره بردار به مزایده گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: واگذاری محدوده‌های معدنی خارج از فرایند مزایده و در چارچوب ماده ۸۳ آئین نامه اجرایی قانون معادن هم به عنوان اولویت بخش معادن در سال جاری است.

سال گذشته نیز رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: توجه جدی به برگزاری مزایده معادن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه گذاران به حوزه معدن سه راهکار کوتاه مدت برای تحقق برنامه است.

مجید گلشنی فرد در افتتاح هشتمین نمایشگاه معدن گفت: برنامه استان رشد ۱۱درصدی حوزه معدن است و تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی اظهار کرد: طی سال جاری ۲۷ پروانه اکتشاف صادر و نخستین مزایده بسته سرمایه گذاری و همچنین مزایده پسمانده روی برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: توجه جدی به برگزاری مزایده معادن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه گذاران به حوزه معدن سه راهکار کوتاه مدت برای تحقق برنامه است.

گلشنی فرد تاکید کرد: حقوق دولتی معادن استان زنجان طی چهار ماهه اول امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: حوزه معدن سرشار از مشاغل و حرف مختلف است و در این حوزه صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت قرار گرفته در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ساخت صنایع معدنی، تقویت تشکل ها و تقویت روابط با پارک علم و فناوری از دیگر اهداف بلندمدت حوزه معدن در استان است.

گلشنی فرد گفت: توسعه نرم افزارهای مرتبط با حوزه معادن در استان زنجان مورد تاکید بوده و متاسفانه این مهم مورد غفلت واقع شده است.

 

منبع: ایلنا
  • علی ارسالی در

    از نمایندگان کارگری شورایعالی کار مصرانه میخواهیم که فقط به افزایش حق مسکن کارگر ان بسنده نکنند، چراکه افزایش ۲۲درصدی حقو ق کارگران لااقل به اندازه افزایش حقوق کا رمندان( ۴۲درصد) افزایش یابد، والا افزایش حق مسکن برا کارگران کشور، پشیزی ارزش ند اره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها