|
کدخبر: 324916

وضعیت بازارهای پولی و مالی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ریزش طلا خریداران را ناامید کرد / در بازار امروز چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد ریزش طلا خریداران را ناامید کرد / در بازار امروز چه گذشت؟

بازار سهام امروز شاهد رشد شاخص کل بود همین مساله باعث سبز شدن نماد های بورس گردید.همچنین قیمت طلا و سکه در روز ثبات دلار، کاهش یافت.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

Brown Aesthetic Skincare Pricelist Instagram Story(12)

بورس مقتدرانه سبز شد

در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش شد.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای  ۳۰ هزار واحد رسید.

نقشه-بازار

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۲۱۴۵۵ واحدی به ۷۴۵ هزار و ۲۱ واحدی رضایت دهد.
شاخص-کل

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۷۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۹,۰۰۳.۵۲۵.۲۵۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۸,۳۶۱.۲۴۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۲۳۶ میلیارد سهم است.
نمادهای-بورسی

 

سقوط قیمت سکه در بازار

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در معاملات امروز شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش یک میلیون و ششصد هزار تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در حال حاضر ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز کاری قبل، یک میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

هر نیم سکه در بازار تهران نیز با افت ۴۵۰ هزار تومانی به رقم ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است و هر ربع سکه با افت ۴۵۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز پنج شنبه، ۲۰۰ هزار تومان کاهش نرخ دارد.

از سوی دیگر، هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان است و هر مثقال طلای آبشده (مظنه) با افت ۳۳۸ هزار تومانی به رقم ۱۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار نزولی شد

در معاملات امروز شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش جزئی نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۷ تومان است.

جدول قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو امروز، شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، کار خود را با ثبات نسبی آغاز کرد. به این ترتیب قیمت اغلب محصولات داخلی و مونتاژی بازار، تغییر چندانی نسبت به روز گذشته پیدا نکرده‌ است.

قیمت روزانه خودرو داخلی 2_page-0001 (1)

 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت روزانه خودرو خارجی 2_page-0001 (1)

حراجی بزرگ خودرو را از دست ندهید

 

با توجه به جدول فروش ویژه ایران خودرو ۱۴۰۳، افراد می‌توانند پژو پارس XU۷P سفارشی ELX و سورن پلاس را با نرخ روز کارخانه تهیه نمایند.

فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.

ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.

جدول-فروش-خودرو

 

سرنوشت هاوینگ بیت کوین مشخص شد

هاوینگ بیت کوین یک رویداد از پیش تعیین‌شده در بلاکچین بیت‌کوین است که هر ۲۱۰٬۰۰۰ بلاک یکبار رخ می‌دهد و نرخ تورم این ارز دیجیتال را کاهش می‌دهد. استخراج این تعداد بلاک با توجه به میانگین زمان تولید بلاک تقریبا ۱۰ دقیقه‌ای در بلاکچین بیت‌کوین معمولا ۴ سال به طول می‌انجامد.

به دنبال تکمیل هاوینگ چهارم بیت کوین، نرخ تورم این ارز دیجیتال از حوالی ۱.۷۵٪ به ۰.۸۵٪ سقوط کرده و برای اولین بار در تاریخ از تورم طلا پایین‌تر آمده است. علاوه بر این، شاخص انباشت به جریان (S2F) بیت کوین در حال حاضر به ۱۱۲ رسیده و از S2F طلا (۶۰) فراتر رفته است. این یعنی به دنبال این هاوینگ، بیت کوین کمیاب‌تر از طلا شده است.

یمت بیت کوین اوایل روز گذشته قبل از هاوینگ با ۶٪ ریزش همراه شد و به کف ۵۹٬۶۴۰ دلاری رسید. با این حال، فشار خرید باعث شد قیمت دوباره افزایش یابد و از ۶۳٬۰۰۰ دلار فراتر برود.

از زمان اولین هاوینگ قیمت بیت کوین ۶۵۰٬۰۰۰٪ افزایش یافته است

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها