|
کدخبر: 325054

توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد چین و آمریکا در ارتباط با خرید نفت ایران مذاکراتی را انجام داده اند.

اقتصاد توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!

چین را باید بزرگ ترین خریدار نفت ایران دانست که البته بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان نیز نام دارد و روزانه حجم بالایی از طلای سیاه جهان را خریداری می کند.

کارشناس انرژی گفت: مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز در این باره وجود دارد.

محسن قمصری کارشناس انرژی با اشاره به اینکه ممکن است اوپک ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا بازار نفت آرام شود و قیمت کاهش یابد گفت: تلاش بر این است که اوپک ظرفیت فروش خود را افزایش دهد و در حد محدود مشکلی را به وجود نمی آورد و قابل انجام است.

به گفته این کارشناس انرژی نظر بر همین است که به صورت محدود عرضه را افزایش دهند و بازار را کنترل کنند و مشتریان نفت به دنبال این هستند که قیمت نفت افزایش پیدا نکند و هماهنگی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با ۳۵‌میلیارد دلار در سال‌رونق بخشیده است.

بر اساس گزارش شرکت داده ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال‌جاری میلادی، به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت در روز فروخته که تقریبا تمامی آن توسط چین خریداری‌شده‌است.این میزان، بالاترین سطح فروش نفت ایران از سال ۲۰۱۹ است.

موفقیت ایران در صادرات نفت‌خام، بیانگر یکی از دلایل اصلی است که ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا به‌دنبال افزایش فشار بر تهران پس از حمله تنبیهی موشکی و پهپادی این کشور به اسرائیل هستند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با هدف منصرف‌کردن اسرائیل از تشدید درگیری با تهران یا انتقام‌جویی نظامی، در حال تدارک تحریم‌های جدید علیه جمهوری‌اسلامی هستند.

در هر حال، صادرات نفت ایران پس از ۶ سال ‌به دوران موسوم به برجام رسیده یا به آن بسیار نزدیک شده‌است. نکته مهم آنکه آمارهای صادرات رسمی نفت‌خام ایران با یک فاز ‌تاخیر اعلام می‌شود، بنابراین از هم‌اکنون انتظار داریم آمارهای رسمی جذابی مخابره شود اما باید یک نکته را نیز در این‌خصوص مدنظر قرار داد، نوسان قیمت جهانی نفت‌خام در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه از افت نرخ شدید در روزهای اخیر حکایت دارد تا جایی‌که برنت کف ۹۰ دلاری را از دست داد و تا لحظه تنظیم این گزارش، با نزدیک به یک‌درصد سقوط روزانه به نزدیکی ۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: مهر
  • ناامید ارسالی در

    آمریکایی ساله نفت ایران را مخفیانه مفت میبره،حالا دیگه میخواد آشکارا ببره،

  • A.h.eh ارسالی در

    تحریم ،تحریم وتحریم ظالمانه! ایران اسلام ی راه خودش را دراین سالها طی کرده وباوجو د آن تحریم ها که البته طرف های مقابل بیش تر تحریم برعلیه خودشان بوده تا برعلیه ای ران ،

  • باهر ارسالی در

    این همه نفتی که ایران می فروشد و تخفیفات اجباری زیادی هم برای خنثی کردن و دور زدن تحریم ها به دلال های داخلی و به چین می‌دهند معلوم نمی شود که پول ان کجا خرج میشود چون هیچ اثری در زندگی توده مردم بینوا شده ندارد و دارند کماکان دمار از روزگار نداشته توده مردم را با تولید تورم کلان درمی اورند و هیچ حد و حدود زمانی هم ندارد!!!

  • ناشناس ارسالی در

    ایران هرگزنبایدیک دهم لیتربه آمریکانفت ب فروشد،کافیست از بندرعباس قطاررانفت با کن یم وازافغانستان بگذریم وبه چین تحویل دهی م،دیگرنیازی به دریانداریم،تحریم هزاردرصد ی کنندبه دریاسروکارنداریم،مستقیم نفت راب ه چین تحویل میدهیم

  • Amir ارسالی در

    گرگها شکارشان رابین خود تقسیم می کنندهیچ کدام دلش به حال شکارنمی سوزد،هدف نفت را مفت غارت کردن است وگرنه چین وآمریکا وروس یه در راه رضای خدا موش نمی گیرند،هرکدام سهم دیگری را می دهدولی مافکرمی کنیم آنها باهم مشکل دارند،اوکراین مال روسیه،ایران مال چین ،کشورهای عربی مال آمریکا،ثروت آن هابایدغارت شود

  • ناشناس ارسالی در

    آمریکا و شرکایش نمی‌توانند پیام رسان صلح و امنیت جهانی باشند! دموکراسی و عدالت جهانی فقط از طریق احترام به حقوق کشورها، عدم تجاوز به مرزهای یک کشور و احقاق حقوق ملت‌ها، امکان پذیر است.

  • علی ارسالی در

    به نظرم تنها ارزی ارزشمند است که پشتوانه آن یک جسم طبیعی خارجی باشد یعنی به اندا زه انتشار ارز همان جسم ذخیره شده و از با زار حذف گردد تا دلت بخواد ارزهای الکی مخ صوصا در بازار ارزهای دیجیتال تولید شده و کلاهبرداران همچون بایننس با قیمت سازی ج یب مردم را خالی کردن خود پادشاه ارزهای د یجیتال که بیت کوین هست بدون پشتوانه هست الان بهترین ارز ایجاد شده UCC شبکه cbbpm اروپا است

  • محمد حمالی. ارسالی در

    اگه ۴ تا دیگه موشک بزیم به اسرائیل. کلا تحریم ها را. بر میدارن و زندگی مردم و کشور خوب و شاداب می‌شود

  • @faridon.gh4848 ارسالی در

    براساس خبرهای جهانی به علت تنها مشتری که ایران ...چین دارد با قیمت ارزان خریداری میکند وکالاهاش چند برابر قیمت به ایران میفروشد حتی براساس گفته ها امارات متحده هم ارزان خریداری وبه نام خود ونفت کش های خود چند برابر به کشورهای دیگر میفروشد ا ین تحریم بیشترین ضررها به ایران زده و به ره کشورهای دیگر مث چین می برد متاسفانه آ نچه مهم نیست منافع ملی است !!

  • اگاه ارسالی در

    این دفعه چه باجی به امریکا دادید که نفت بخره

  • ناشناس ارسالی در

    خرید نفت آمریکا از ایران معلوم نیست چه ن قشه ای دارد باید خیلی هوشیارباشیم آمریکا هبچوقت مورد اعتماد نبوده است.

  • هدایت ارسالی در

    بله ک براش مناسبه . فقط نمیدونم پولا کجا میره ک مردم هر روز دارن ضعیف تر میشن. * **از پول ملیمون هم ارزشش بیشتر شده

  • روخ الله پرسپولیس.. ارسالی در

    آمریکابخریانخره بماملت مظلوم آیاچیزی مثل کظورهای عرب میریه؟ نه

  • سعید ارسالی در

    ما چیزی نه سر سفرمون دیدیم نه تو ساخت سا ز .حتی هزینه برای اسفالت خیابان ندیدم که پول فت هزینه بشه توروخدا یکم فکر مردم ب اشید یکم کمتر بخورید یکم کمتر کمک کشورها ی کنید که از ایرانیان بعدشون میاد فقط پو لمونو دوست دارن همین مردم هستن که شما هس تید

  • عباس تخویجی ارسالی در

    امریکاازقدرت واقعی ماخبرداره اگه میخوادب اماصلح کنه ماهم صلح میکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    نفت میبرد وجنس بنجل می‌دهد. آنطرف به آمریکا می‌دهد ودلار به جیب میزنه.

  • محمد ارسالی در

    چه فایده زمان روحانی صادرات نفت تقریبا ص فر بود ولی وضع مردم بهتر بود

  • ناشناس ارسالی در

    اقازادگان.وزیران.دزدان وبزرگان وسهامدارا ن ان قلاب خوشحالن.پول تو حسابشون میره.نه تورم درست میشه .نه به درد ملت میخوره.اح یانا قطره ای از پول خرج بمب وتوپ بشه که فقط بسازن.خدایا نسل اینده چطور لعن بفرسن که اینا نفت وخزاین وخالی کردن وایران وک ویر.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا نمیخاین مستقیم بامریکا مذاکره کنید تااین زندگی که واسه ماجهنم شده رو سروسامان بدین خسته شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    به خدا آمریکا و اسرائیل هم خر می‌شوند
    عیب ادما اینکه فکر می‌کنند باید نسل بدها را ور بیاندازند
    در صورتی که هنوز به این باور نرسیدند که باید بدها باشند تا خوب ها معنی پیدا کنندفقط خوبها باید هنر داشته باشند که بدها را رام کنن د نه نابود

  • کیان ارسالی در

    چین نمیخره مفت بری میکنه منافع ایران و مردم با جهان به توافق نرسه جلوی همینم میگیرن حالا خوبه ایران مثل کویت عربستان فقط نفت نداره کلی منابع سنگ کرم طلا الماس گاز کمیاب ترین منابع زیر زمینی داره وجب به وجب خاک ایران و سرشار از ثروت اگه تحریم نبود اگه به صورت درست و استاندارد برداشت میشد و بین مردم پخش می‌شد و هزینه رفاه ایرانی میشد قول میدادم حتی یک فقیر هم نداشت و مردم ایران ثروتمندترین و شادترین مردم جهان میدونستند

  • بهنام ارسالی در

    فرستادن گروهی سرمایه گذار آمریکایی و نوچه هایش به ایران ترفندی آمریکاییست که ایده تحریم کالاهای آمریکایی توسط یک و نیم میلیارد مسلمانان جهان عملا خنثی شده باشد.
    آمریکا که ایران را تحریم کرده بود ، حالا خودش آمده که تحریم هایش را بشکند، بنابراین مسمانان جهان کاسه از آش داغ تر خواهند بود اگر کالاهای آمریکا را تحریم کنند.
    آمریکا از موشک و بمب اتمی ایران نمی ترسد، ترس آمریکا را آنجایی پیدا میکنیم که همانجا در حال دزدیدن منابع دیگران است.
    چشمان نتیاهو به دستان اربابش است و دستانش تیغ را بر گلوی اربابش نگه داشته. همه رئیس جمهور های آمریکا می ترسند که همچون کندی مورد پذیرایی موساد قرار گیرند.
    افغانستان هم نتوانسته سیلاب ها را مهار کند پس اسمش را حق آبه ایران گذاشته.
    گرچه همه اینها به احترام چند موشک است، لیکن بی شک ملتی که علم و تکنولوژی ندارد، صاحب جان و مال خودش نیست.


  • ناشناس ارسالی در

    ترامپ که برگرده ببینید چی میشه

  • ناشناس ارسالی در

    امید است که روزی برسد که کشور از خامدفرو شی دست بردارد و بتواند انقدر پالایشگاهای داخلی خودرا تقویت نماید که تمام مشتقات نفتی را جداسازی نموده وبتواند محصولات ص نعتی و کشاورزی و بهداشتی و پزشکی را احصا ء نموده و با توان ایجادشده همچون کشورهای صنعتی ازبزرگترین واردکننده ها بشود .

  • ناشناس ارسالی در

    هیییییچ منفعتی به حال مردمم نداره سودش کامل می‌ره تو جیب مسئولین نه مردم عزیزم لعنت خدا بر شما

  • ناشناس ارسالی در

    اولا که چین نهایت سواستفاده را از ایران میکنه و نفت را به پایین ترین قیمت میخره و جنسهای اشغالش را به ایران تحمیل میکنه، دوما ما مردم عادی که خیری از این صادرات نمیبینیم و روز به روز سفره مون کوچیکتر میشه. پس نفت ملی نیست

  • محسن رحمانی ارسالی در

    چه فایده پول نفت که گیرمردم نمیادنماز گر ازان واقازادها میبرندومیخورند

  • ناشناس ارسالی در

    درآمد نفت ایران در جیب دزدها و آقازاده ه است

  • کلام حق ارسالی در

    پول نفت خریداری شده توسط آمریکا چگ نه پر داخت خواهد شد؟آیا مطمئن هستید بلوکه نمیش ه

  • ناشناس ارسالی در

    طلا هر روز گران میشه ولی نفت از قیمت می‌ افتد اینچه منطقی است ما هم نفروشیم ببین یم ما ضرر میکنیم یا خارجی‌ها فکر کنیم نف تمان تمام شده حالا باید چه کار کرد

  • مصطفی ارسالی در

    ایران تحریم میکنن بعد به بهانه‌ی تحریم ا ز ایران مفت میخرن

  • حسن جانباز ارسالی در

    خیلی عالیه بخدا آمریکا نفت رو بخره یعنی تنظیم دلار و بازار ارز یعنی موفقیت اقتصادی یعنی شانس یعنی خوشبختی خدا کنه بشه و بیاد بخره و رفاقت کنه والا نجات پیدا می‌کنیم

  • سالار ارسالی در

    دنیا سیاستمداران ما را مسخره کرده و هیچ حسابی روی آنها باز نمی کنند و با بازی های سیاسی منافع خودشان را تامین می کنند . در دنیا سیاست کاملا در خدمت اقتصاد است و ما فقط با تاراج منابع و ثروت خدادادی ایران امروز را به فردا می رسانیم . حیف از ایران عزیز

  • منصوره اسلامی ارسالی در

    ❤بسیار حیاتی و مهم ❤
    لعنت بر نفوذ
    لعنت بر حماقت
    با توجه به شکست مفتضحانه رژیم کودک کش و جهان غرب و آمریکای جهانخوار در منطقه پس از تحولات اخیر ، متاسفانه نفوذیها و جاسوسان و تفال ه های دولت بنفش در وزارت خارجه و دولت آق ای رییسی عزیز و ... به شدت فعال شده اند تا دوباره برجام ننگین و برجامهای خسارت آ فرین را احیا و مطرح و پیگیری کنند و این دیگر ، از یک سوراخ چندبار گزیده شدن نیست بلکه عین نفوذ و جاسوسی و براندازی و فضا حت تاریخی است
    تنها راه پیشرفت همه جانبه ایران و انقلاب و مقاومت فقط و فقط تولید و آزمایش بمب اتمی و انواع تسلیحات و مهمات فوق پیشرفته و گسترده و متعدد و متنوع و متکثر پلوتونیومی و اورانیومی است ، ولاغیر
    این بی همه چیزهای نفوذی برجام پرست ، اشک شهید عزیز فخری زاده را در دوران حیاتش درآوردند و چه بسا که با خیانت ، در شهادت این نخبه جهانی هم مشارک ت داشتند.....
    واقعا جامعه اطلاعات ی ایران اسلامی قوی ، کجایند ؟؟!! سر اینه ا را به چه چیزهای کم اهمیت گرم کرده اند ؟؟؟!!!!!
    ❤خیلی مهم و حیاتی❤

  • ص ارسالی در

    تورا بخدا به امام علی امام حسین امام حسن وضع اقتصاد کشور از هر راهی که میدانی د رست کنید وسریع

  • ناشناس ارسالی در

    ماکه ازاین نعمت بی نصیبیم، هرکه میخواد بخره، دیگی که برای من ندارد بهره....

  • علی ارسالی در

    سیاست یه بازیه بین قدرتا تا منابع سایر م لتا رو غارت کنن مسئولان با خام فروشی و ا رزان فروشی ملت رو بیچاره کردن حتی پول حا صل از نفتم بجای سرمایه گذاری اختلاس میشه دولتم برای جبران اختلاسها و... دلارو سک ه رو بالا میبره تا کسریها از جیب ملت بیج اره پرداخت بشه

  • مهدی آذر ارسالی در

    کشورم ایران باید بدونه که حتی یک قطره نف تم به آمریکا تو هیچ شرایطی نباید بفروشه آمریکا کل دنیارو از خرید نفت ما تحریم کر ده که خودش بیاد نفت ایرانو مفت بچنگ بیار ه 40ساله تحریم شدیدم که حالا نفتو به آمر یکا بفروشیم این وسط چینم خود شیرینی کرده باشه منتم سرمون بذاره نفت تونو من براتو ن فروختم

  • یک اشکوری ارسالی در

    خبر بعیدی نیست
    همانطور که سالهاست چین نفت خام ایران را با نصف قیمت جهانی می برد امکان دارد به امریکا هم پیشنهاد ا ستفاده از این خان نعمت خدادادی ایران را هم داده باشد.
    بقول قدیمی ها چین ب ه آمریکا گفته یک نونی هست بیا با هم بخور یم!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    از آن طرف خریدار اصلی نفت ایران آمریکا هست با توجه به دورزدن تحریم های آمریکا ک ه به قیمت پایین خریداری می‌کند این هم یک بازی هست که نفت مارا مفت بخرید.....

  • محمد ارسالی در

    سلام خب اون دسته ازمردم که اهل مطالعه وخواندتاریخ واقعی هستندمیدونند که ضربه که روسيه وچین وانگلیسی ها وفرانسه به ایران زدنندهیچ کشوری به ماضرروضربه نزده اون ازقراردادهای ترکمن چای. اون پارس جنوبی وغیره وچین هم اگر ما بازار هرچی جنس یک‌بار مصرف اونها را واردنکنیم اینطور انژی سوخت نفت گازومنابع معدنی مارامفت نمی‌تواند ببره واون هاهم این‌طوری به ما ضربه میزنندویاانگلیسی هااصلا لازم بهرگفتن نداره یه مقدار تاریخ واقعی را بخوانید متوجه می شوید چه خبر وهمه ماراسرکار گذاشتند

  • ناشناس ارسالی در

    روس ها بخاطر منافع خودشون نخواهند گذاشت ایران با کشورهای پیشرفته و بزرگ اقتصادی جهان تعامل کنه و همه جا چوب لای چرخ مذاکرات خواهند گذاشت بلا شک، همانطور که مرتب چوب لای چرخ مذاکرات برجام گذاشتن. ایران بد جوری در دام روسیه گیر افتاده که اونم بخاطر مکاری و حیله روسها و حماقت و بیسوادی مسؤلان ما بوده.

  • حسام ارسالی در

    حالا اگر برای مردم توش نون داشته باشه با زهم خوبه ، البته اگر رونقی به سفره مردم بده

  • ناشناس ارسالی در

    برای مردم یک سوال بزرگ وجود دارد قیمت نف ت سه برابر زمان شاه است حجم آن هم کمتر نشده پس جرا وضع قیمت ارز بالا و پول ملی بی ارزش است

  • ناشناس ارسالی در

    چین که نفت را از ایران نزدبک مفت می‌خرد و آشغالای چینی را چند برابر قیمت به ما می‌فروشد، الان می‌خواهد نفت را از ایران خریده و چند برابر قیمت به آمریکا بفروشد، کله اقتصادی به این می‌گویند و ما در خواب

  • ناشناس ارسالی در

    خريد نفت جه عرض كنيم تاراجش توسط كشوره جين

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ایران احتیاجی به خرید امریکا نداره این یه چیز ثابت شده است که یا ایران مثل همه نفت خود را میفروشد یا هیچکس در امنیت نمیتواند تجارت کند و به ریش همسایه بخند د.

  • محمد قربانی ارسالی در

    شیطان بزرگ نقشه کشیده با نفت ایران و اجن اس چینی ایرانی ها را به کام مرگ بفرستد

  • محمدخان ارسالی در

    میشه اینجور فکر کرد که آمریکا بابت فروخت ه شدن نفت ایران به چین و بازنگشتن مولش ب ه ایران امتیازاتی از چین میگیره.

  • ناشناس ارسالی در

    از من مخوا نظر دهم ای دوست ترا / چون که می دانی سیاست هست و است اینک ترا / درسیا ست کی توان صادق شدن / دست بردار زین حرفا ی عوام / گر سیاست داشت مولا آن زمان / کی توان داشت صدها عمروعاص.....

  • علی ارسالی در

    خام فروشی برلیرشما افتخار است مفت فروشی افتخار دیگری از بی عرزگان این مملکت شمش خام مواد اصلی خام تا کی خجالت بکشین هر کشوری بود الان حداقل ا ن نفت به ه،ار فرآورده تبدیل می کرد می فروخت

  • ابراهیم ارسالی در

    این مطلب چه ربطی به خرید نفت ایران توسط آمریکا داشت

  • ناشناس ارسالی در

    بر‌اساس‌آنچه‌خود‌نوشته‌اید‌بعد
    از‌ حمله‌‌موشکی‌ایران‌به‌اسرائیل‌قرار‌است‌آم ریکا‌
    تحریم‌های‌جدیدی‌وضع‌کند‌چین‌ هم‌که‌قبلا‌از‌ایران
    نفت‌می‌خرید‌به ‌هرحال‌چین‌یک‌ابر‌قدرت‌است‌دوم
    آنک ه‌امریکا‌برای‌بالا‌نرفتن‌قیمت‌نفت‌وکمبود ‌آن‌وتا
    حدی‌از‌روی‌ناچاری‌به‌این‌‌ راضی‌بودواین‌چیز‌تازه‌ای
    نیست

  • علی ارسالی در

    چه نفعی برای ملت داره..نفت مملکت که برا یه قشر خاصی هست که حقوق های عجیب و غریب از این نفت خدادادی میگیرن

  • رفاال س ارسالی در

    اسراتیر باید گفت نه اسرائیل

  • ناشناس ارسالی در

    نفت نصف قیمت و نسیه نفروشه بهتره

  • A.h.eh ارسالی در

    نمی دانم آمریکا از قبال اسراییل چی بدست آورده بغیراز میلیاردها دلار هزینه دادن ک ه ازجیب مردم ودارائی های آمریکا کسر شده وبعلاوه اینکه اعمال وجنایات اسرائیل دست خودآمریکارا در تاریخچه ی جنایاتش ازپشت ب سته وباعث شد آمریکا شرمنده ی جهان باشد.د رنهایت آمریکا توبه کنند وببینند که ایران کهن واسلامی شاید توبه پذیر باشد نخود نخ ود هرکه رود خانه ی خود را انجام دهیم تا همه راضی باشند.فرصتی بشودبرای ترمیم اوضا ع واحوال اقتصاد روبه نابودی حاکم بر دنیا کا اگرچاره نشود وملتها را راضی نکنند شک نکنید که تا نهایتاً 2سال دیگر ملتها می افتند به جان ومال سیاسیون وتجار ورجال وح اکمان .که انوقت است باید اولین مسافران ب ه مریخ طرح ایلان ماسک باشند.حال خودشان م ی دانند واز من گفتن.🤐😁😖🤐🤐🤐

  • کورش احمدی ارسالی در

    بالاخره دم خروس دیده شد !

  • روح الله شمس الدینی کرکی ارسالی در

    با آمریکا فعلا رابطه و خرید و فروشی ندار یم .با سیاستهای بعضی ها ایران اسلامی خود ش را را دنیا خراب و بی اعتبار نخواهد کرد .

  • یاسر ارسالی در

    ایران اگه در دام آمریکا نیوفتد به بزرگترین صادر کننده ،وقول اقتصاد جهان تبدل می‌شود

  • ناشناس ارسالی در

    مکر شیطان بزرگ آمریکا 😈 اثر نخواهد کرد

  • محمد قلی ارسالی در

    این همه نفت فروخته شده ولی همچنان تورم و گرانی مواد غذایی بیداد می‌کنه واقعا اگر نفت نداشتیم وضعیت اقتصادی بهتر بود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها