|
کدخبر: 310955

خبر فوری وزیر کشور از گرانی نان

وزیر کشور گفت: دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده است بلکه حتی یارانه بیشتری هم به نانوایی‌ها می‌دهد. بعضی از استان ها در طول سال های گذشته باتوجه به اینکه نرخ ارد پایین مانده بود مشکلاتی داشتند، در این استان ها برای متناسب سازی و حل مشکلات اقتصادی نانواها تصمیم گرفته شد که ۱۵، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یابد، شوراهای آرد و نان در استان ها این افزایش قیمت را مصوب کردند.

سیاست خبر فوری وزیر کشور از گرانی نان

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد حاشیه های ایجاد شده در مورد قتل یکی از هنرمندان توسط مهاجرین افغانستانی گفت: در هر جامعه ای که مهاجران افاغنه هستند، طبیعتا در آن ها متخلف هم پیدا می شود، باید بررسی شود که این افراد مهاجر قانونی هستند و یا غیر قانونی، چند هزار نفر از مهاجران غیر قانونی متخلف در زندان ها هستند، اما این به این مفهموم نیست که افغانستان ستیزی ایجاد کنیم. ساماندهی مهاجران افغانستانی لازم است و در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهاجرانی که مجوزی برای حضور ندارند، بازگردانده می شوند، اظهار داشت: باید بعضی از شرایط حقوقی و قضایی هم تعریف شود و ساز و کار قضایی دقیق تری پیش بینی شود تا برخورد قوی تری شود،بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از مهاجرانی که بازگردانده شدند، مجددا به ایران بازگشتند. برای دولت طالبان این موضوع جدی و مهم نیست.

وحیدی تاکید کرد: مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند، باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با افرادی که بازگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود.

سرقت های خرد افزایش یافته است

وزیر کشور در مورد افزایش سرقت های خرد گفت: سرقت های خرد افزایش یافته است، فراجا قرارگاهی در این خصوص تشکیل داده و برخورد مناسبی را برای مواجهه با این موضوع پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در دزدی های زیر ۲۰ میلیون تومان باید شاکی خصوصی داشته باشیم که دست برخورد کننده را می بندد باید راهکارهای قانونی در این زمینه پیش بینی شود.

قیمت نان در برخی استان ها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است

وی در مورد آرد آزاد گفت: دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده است بلکه حتی یارانه بیشتری هم به نانوایی‌ها می‌دهد. بعضی از استان ها در طول سال های گذشته باتوجه به اینکه نرخ ارد پایین مانده بود مشکلاتی داشتند، در این استان ها برای متناسب سازی و حل مشکلات اقتصادی نانواها تصمیم گرفته شد که ۱۵، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یابد، شوراهای آرد و نان در استان ها این افزایش قیمت را مصوب کردند. آزاد کردن یارانه نان فعلا در دستور کار نیست.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    بسمه تعالی. سلام آقای نماینده مجلس شورای اسلامی ایران من هرروز نان واب خالی میخو رم ومن کارگرم و بدانید سیاهی به ذغال میم اند. واین که وزارت اقتصاد ایران نمی‌توان د با گران فروشی مقابله کندواینکه حقوق من آنقدر کم است که باید زیر پل بخوابم . لع نت خدا بر آنها که حقوق من را اینجوری تعی ین کردن و اینکه من که منتقد دولت هستم . دلسوز ایران هستم و اینکه آب آشامیدنی را چرا به درختان میدهندواینکه چرا آب از هوا نمیسازندواینکه چرا اب از خلیج فارس به ا یران نمیاورندواینکه چرا خانه ده متری نمی سازند😭😭😭😭😭😭

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها