|
کدخبر: 332037

بلیت اتوبوس اربعین گران شد | تخلف سکوهای اینترنتی ادامه دارد؟

مهدی قلی‌زاد، سخنگوی ستاد اربعین راهداری گفت: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۴۴ نفره -از تهران- تا مهران ۵۶۵ هزار تومان، خسروی ۵۴۰، چذابه ۵۸۵، شلمچه ۶۰۰، تمرچین ۵۰۰ و تا مرز باشماق نیز ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

اقتصاد بلیت اتوبوس اربعین گران شد | تخلف سکوهای اینترنتی ادامه دارد؟

روز گذشته، سخنگوی ستاد اربعین راهداری اعلام کرد که فروش بلیت اتوبوس‌ های اربعین از روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در وب‌سایت‌های اینترنتی آغاز می‌شود. وی افزود: با تصویب ستاد مرکزی اربعین، قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره از تهران تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ به مقاصد مختلف به شرح زیر تعیین شده است: پایانه مهران ۹۵۰ هزار تومان، خسروی ۸۷۵ هزار تومان، چذابه ۹۹۰ هزار تومان، شلمچه و باشماق ۹۹۵ هزار تومان و تَمرچین ۸۴۰ هزار تومان.

مهدی قلی‌زاد افزود: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۴۴ نفره -از تهران- تا مهران ۵۶۵ هزار تومان، خسروی ۵۴۰، چذابه ۵۸۵، شلمچه ۶۰۰، تمرچین ۵۰۰ و تا مرز باشماق نیز ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که برخی سکوهای اینترنتی مورد تایید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام به پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب ستاد مرکزی اربعین می‌کنند.

به‌عنوان مثال سکوی اینترنتی «مستر بلیت (mrbilit.com) »بلیت اتوبوس مسیر تهران-تَمرچین برای تاریخ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه را با قیمت یک میلیون تومان پیش‌فروش می‌کند. این قیمت یعنی حدود ۲۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب ستاد مرکزی اربعین.

اربعین , سازمان راهداری ,

در نمونه‌ای دیگر قیمت مصوب بلیت تهران-باشماق ۹۹۵ هزار تومان است، اما بلیت اتوبوس این مسیر با نرخ یک میلیون و ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان پیش‌فروش می‌شود.

چهارشنبه گذشته مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان تهران از پیش‌فروش بلیت اتوبوس تهران-نجف با قیمت ۲.۶ میلیون تومان برای ایام اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داده و و درباره پیش‌فروش بلیت اتوبوس مسیر تهران-مهران گفته بود: با توجه به این‌که هنوز نرخ مصوب بلیت این مسیر به ما ابلاغ نشده، نمی‌توانیم پیش‌فروش را آغاز کنیم.

مهدی خضری با بیان این‌که در زمان حاضر فقط بلیت اتوبوس تهران-نجف پیش‌فروش می‌شود، افزود: قیمت بلیت این مسیر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. پیش فروش بلیت برای روز ۱۶ مرداد به بعد است و روزانه ۱۰ تا ۱۵ سرویس به مقصد نجف انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که با استفاده از ۴۰۰ اتوبوس عراقی زائران اربعین از تهران به نجف منتقل می‌شوند، گفت: بلیت فقط در مسیر تهران-نجف پیش‌فروش می‌شود و برای مسیر برگشت (نجف-تهران) پیش‌فروش نداریم.

ممنوعیت فروش چارتری بلیط اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعاتی درباره ضوابط و شرایط فروش بلیت‌های پروازهای اربعین اعلام کرد. جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان، اظهار داشت: فاصله زمانی برای پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور مشخص شده است و شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌ها را به صورت پلکانی در این بازه زمانی عرضه کرده و تلاش می‌کنند تا بلیت‌ها در این زمان در دسترس باشند.

او اظهار کرد: هزینه بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به سمت بغداد یا نجف اشرف و بالعکس به حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین، هزینه بلیت یک‌طرفه از تهران و سایر استان‌های ایران (به استثنای استان‌های یادشده) به سمت بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: همه قراردادهای چارتری بین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیط اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها