|

شاه ماهی به پرسپولیس پیوست

پرسپولیس پس از قبول شکست برابر تیم السد قطر، فردا در چارچوب رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور باید به مصاف تیم شمس آذر قزوین برود. پیش از این بازی، یک اتفاق جالب باعث غافلگیری خوان کارلوس گاریدو شد.

فوتبال شاه ماهی به پرسپولیس پیوست

سعید صادقی، بازیکن تیم پرسپولیس که در هفته گذشته به دلیل عدم حضور در ترکیب اصلی تیم و در حاشیه دیدار با امیدهای باشگاه قهر کرد، توسط گاریدو از شرکت در تمرینات منع و از ترکیب بازی مقابل السد حذف شد.

صادقی که لقب شاه ماهی نقل و انتقالات ۲-۱۴۰۱ را یدک می کشد، پس از بازگشت پرسپولیس از قطر از کادرفنی این تیم عذرخواهی کرد و به تمرینات برگشت.

گفته می شود صادقی یکی از بازیکنانی است که در زمستان در لیست مازاد این تیم قرار خواهد گرفت. امیدواری های زیادی در خصوص این بازیکن در میان هواداران باشگاه پرسپولیس وجود داشت، اما صادقی هیچگاه موفق به تکرار نمایش هایش با لباس گل گهر در پرسپولیس نشد.

از سوی دیگر محسن خلیلی می‌گوید مبلغ قرارداد سهیل صحرایی در آکادمی پرسپولیس کمتر از صد میلیون تومان بوده است.

حضور سهیل صحرایی در بازی برابر السد در لیگ قهرمانان آسیا توجهات بسیاری را به خود جلب کرد؛ بازیکنی که در آکادمی پرسپولیس رشد پیدا کرده و به تیم بزرگسالان راه یافته است. محسن خلیلی، مدیر آکادمی پرسپولیس، که امروز در برنامه صبحانه ایرانی حاضر شده بود، دقایقی در خصوص این بازیکن صحبت کرد.

سعید-صادقی

افشای رقم باورنکردنی قرارداد پدیده پرسپولیس در تلویزیون

خلیلی درباره مبلغ قرارداد سهیل صحرایی گفت: الان قراردادش بزرگسالان شده و نمی‌دانم، اما زمانی که پیش ما بود، قراردادش زیر صد میلیون تومان بود. او در تیم امید ما بود و بازیکن خیلی خوبی است. جالب اینکه هافبک وسط است. بازی‌سازی و اعتمادبه‌نفسی که داشت، به خاطر این بود که هافبک دفاعی بود.

او با اشاره به عملکرد این بازیکن گفت: زمانی که بازیکنان آکادمی در تیم بزرگسالان بازی می‌کنند، خیلی نسبت به بازیکنانی که از بیرون اضافه می‌شوند، راحت‌تر هستند، چون در تمرینات پرسپولیس بوده‌اند، در کنار بازیکنان تمرین کردند. ما به صورت متناوب بازیکنان را بالا می‌فرستیم و بازی می‌کنند.

خلیلی در پاسخ به اینکه آیا گاریدو در این زمینه با آکادمی همکاری دارد، عنوان کرد: این‌ همکاری وجود دارد اما مقداری سخت‌تر شده، چون آکادمی در چند سال اخیر نفرات زیادی را با هماهنگی باشگاه به تیم بزرگسالان دادیم و مقداری شلوغ بوده است. الان دوباره این‌ محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها باعث می‌شود سراغ آکادمی بیایند. بیشتر نیم فصل دوم از آکادمی بازیکن می‌گیرند.

مهدی پاشازاده در انتقاد از مدیران استقلال گفت سالهاست که آدم های اشتباهی باشگاه را مدیریت می کنند اما نمی داند این این موضوع عامدانه است یا خیر!

پس از آنکه بخش اول گفتگو با مهدی پاشازاده درخصوص شرایط و مشکلات باشگاه استقلال تقدیم شما شد، حالا به پخش قسمت پایانی این برنامه رسیده ایم.

صحبت ها و انتقادات صریح پاشازاده را حتما ببینید و بخوانید.

پاشازاده

در پرسپولیس انتخاب‌ها درست است ولی اینجا آدم اشتباهی می‌آورند

او می گوید با وجود اینکه می داند گفتن حقایق به ضررش می شود، همیشه حقیقت گفته و این کار را ادامه خواهد داد.

فرشید سمیعی گفت برخی پیشکسوتان به ما کمک می کنند اما از ما خواسته اند اسمی ازشان نبریم. شما جزو آنها هستید؟

به هیچ وجه اینطور نیست، کمکی هم از من خواسته نشده. رو بازی کنیم. این حرف فرار رو به جلو است. در همان کمیته فنی هم یک صورتجلسه نوشتند، همه امضا کردند، من نکردم.

چرا؟

چون فرار رو به جلو بود و من قبولش نداشتم.

یادم است خروجی رسانه ای جلسه این شد که انتخاب جواد نکونام است اگر به هر دلیلی مشکلش حل نشد، مهدی پاشازاده، مشکل جواد نکونام چه بود؟

مشکل مجوزش بود.

اگر برگردیم عقب به نظرت آن انتخاب، انتخاب درستی بود؟

به نظر من نه. جواد جان ببخشید، من همانجا هم نظرم را دادم. این را هم بگویم سال قبل تمام قد پشت جواد نکونام ایستادم. حمایتش کردم، کار درست هم انجام دادم اما آن موقع در جلسه فنی نظر من نه بود. دو دلیل گفتم. هر دو دلیل اتفاق افتاد. یک اینکه با جواد کار کردن سخت است، می تواند اوضاع و شرایط بالا پایین شود که دیدیم شد. با باشگاه و مدیریت دیدید چه پیش آمد.

نکته دوم، به صراحت می گویم، گفتم جواد نکونام مربی خوبی است اما در این شرایط به درد استقلال نمی خورد. اینجا طرفدار باید تیمش هجومی و رو به جلو بازی کند.

گفتم پارسال همانطور که شروع کردیم فصل را تمام کردیم، حالا با این روش می توانیم جزو ۵ تا باشیم در فصل جدید؟ نه!

این را هم گفتم که اینجا استقلال است. نمی توانیم جلوی تیم های پایین جدولی دفاع کنیم تا ضدحمله بزنیم. این را گفتم و بعد گفتم این خط و این هم نشان. به همین خاطر امضا نکردم.

تابستان شما گزینه بودید که اگر نکونام نشد شما انتخاب خواهید شد. امسال هم نام شما، سهراب بختیاری زاده و خسرو حیدری به عنوان سه گزینه مطرح شد.آیا از باشگاه با شما تماس گرفتند؟

به هیچ وجه.

یعنی اسم شما را آوردند تا انتصاب شان را تبدیل به انتخاب کنند؟

این اتفاق رخ داد. یک مساله ای را هم باز کنم، پنج شش سال است این اتفاق برای من رخ می دهد و هر سال از اسم من سو استفاده می کنند. من مربیگری را هم از جواد نکونام، هم از محمود فکری و هم از فرهاد مجیدی زودتر شروع کردم. وقتی این دوستان به استقلال آمدند، من چند قهرمانی داشتم. به لیگ بالاتر صعود کرده بودند.

آن سالی که جواد نکونام آمد و در پنج شش هفته آخر با نساجی صعود کرد، همه چیز تیم را خودم بسته بودم. حتی لباس تیم را من انتخاب کردم. اولین مربی ای بودم که تمرین کردن تیم در تهران را پیاده کردم. حالا کاری با خوب و بدش ندارم. اولین مربی بودم که گفتم تیم تهران تمرین و در شهرش بازی کند.

بعد از اینکه نیم فصل، دوم جدول بودیم، استعفا کردم و رفتم، هفت بازی نساجی نبرد ولی باز بالای جدول بودند. شش هفت تای آخر جواد نکونام آمد. نیم فصل اول خانه به خانه بود و از آنجا بیرون آمد.

اولین کسی هم بودم که مدرک مربیگری را از اروپا گرفتم.

دستیار خسرو حیدری می گفت لباس و خورد و خوراک و همه چیز را برای تیم ایشان فراهم می کرد. مد است استقلالی ها این کار را می کنند؟ از بابت اینکه لباس را گفتی می گویم.

نه، از این بابت گفتم که واقعا هیچی آنجا نبود. نگفتم که پولش را من دادم، نه من پیگیر اینها شدم.

من هم به این خاطر پرسیدم که هلدینگ خسرو حیدری، سرپرست و همه را با هم اخراج کرد. به نظرت دروغ گفته بود آقای نورمحمد؟

اصلا چه دروغ گفته باشد چه راست، اشتباه است. اصلا نباید به اینجا برسد. این باز به همان مدیریت برمی گردد.

هیئت-مدیره-استقلال

مثلا چرا این اتفاقات در رابطه با آرمین سهرابیان افتاد. پس معلوم است کارتان را درست انجام ندادید. مگر می شود همچین چیزی؟

من آقای نورمحمد را درست نمی شناسم، به نظر شما راست گفته است؟

اگر چیزی نباشد که نمی گویند. در این چند وقت هم این موارد بوده. آکادمی ما همین است دیگر.

سهراب بختیاری هم مثل شما در جام جهانی به عنوان نماینده استقلال بازی کرده است. البته آن زمان که در جام جهانی بازی کرد بازیکن صباباتری بود اما سابقه استقلال هم داشت. الان ایشان به عنوان مربی موقت آمد، گفتند یا سرمربی می شود یک خارجی را به عنوان دستیار می آوریم یا سرمربی خارجی بیاید او دستیارش باشد. کدام بهتر بود از نظر شما؟

الان نمی شود گفت کدام نتیجه می داد. مهم این است که آرزو کنیم استقلال نتیجه بگیرد اما آینده ما چی؟ از الان باید برای سالهای بعد برنامه ریزی کنیم.

چرا در استقلال این اندازه انتخاب مربی رابطه ای است؟ هرکس آمده سلیقه ای انتخاب کرده!

چون در این ۱۰ سال آدم های اشتباهی به استقلال آمدند. نمی دانم عامدانه آدم های اشتباهی به استقلال آوردند یا نه. یک زمان می گفتیم وزیر پرسپولیسی است. کاش او برگردد! ما الان از خودی می خوریم، نمی فهمیم کی به کی است؟

الان می گویید ۱۰ سال پیش ولی من یادم نمی آید استقلال از کی اینطور شد. من خاطرم است در پرسپولیس جز علی پروین کسی سراغ شخص دیگری نمی رفت. آقای پروین هم محمد مایلی کهن را کنار خودش می نشاند که همه قبولش داشتند. وقتی استقلال پورحیدری را داشت، کجا این اتفاقات رخ می داد؟

باز برگردیم به آن جلسه. به یکی از بزرگتران خودم گفتم این کار را نکنید. روی این نیمکت شما خودت نشستی، آقای پورحیدری نشسته، خدا بیامرز ناصر خان نشسته است، نصرالله عبداللهی نشسته، این نیمکت را کوچکش نکنید. متاسفانه باشگاه ما و نیمکت ما را دارند کوچک می کنند، این ضربه می زند. نیمکت را کوچک و ضعیف کردند.

آن سمت اما پرسپولیس صدر جدول است، سر و دست شکاندند، کلی کار کردند تا کریم باقری را برگرداندند. دم شان گرم، واقعا دم شان گرم.

منبع: خبر ورزشی
کدخبر: 338920

ارسال نظر