|
کدخبر: 334865

اختصاصی گسترش نیوز

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان | ترفندهایی که کسی به شما نمی گوید

تا وقتی که در مدرسه و دبیرستان تحصیل می کنید خیالتان از بابت تعداد و عنوان درس هایی که باید بگذرانید راحت است و حتی شاید بدانید که چه استادی قرار است درس را در سال تحصیلی بعد برایتان تدریس کند. اما وقتی پا به دانشگاه می گذارید و به مقاطع تحصیلی بالا تر می روید با چیزی به نام انتخاب واحد آشنا می شود که باید هر ترم و نیمسال تحصیلی با آن دست و پنجه نرم کنید.

آموزشی نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان | ترفندهایی که کسی به شما نمی گوید

به دلیل ناآشنایی دانشجویان تازه‌ وارد با فرآیند انتخاب واحد در دانشگاه، این کار در ترم اول تحصیلی به‌طور خودکار برای آن‌ها انجام می‌شود و به این ترتیب، دانشجویان در این ترم نگرانی از بابت انتخاب واحد ندارند.

با این حال، اگر تمایل دارید در یک ترم دروس بیشتری را بگذرانید، باید به معدل ترم قبلی خود توجه کنید، زیرا این کار نیازمند داشتن معدل بالا است. در صورت داشتن این شرایط، می‌توانید تا سقف ۲۴ واحد درسی را انتخاب کنید.

در ترم تحصیلی بعدی یعنی از ترم دوم به بعد خود دانشجو مسئول انتخاب واحد خود می باشد.  در انتخاب  واحد برای یک ترم تحصیلی باید سرعت عمل بالایی داشته باشید و دقت کنید. دروس تخصصی و دروس عمومی دو عنوانی هستند که باید در سر فصل ها  به آن توجه کنید. دروس تخصصی که مشکلی ندارند  چون کسی جز هم رشته ای های خودتان  کسی به آنها حتی نگاه هم نمی کند چه برسد به انتخاب کردن آن برای گذراندن در یک نیم سال تحصیلی!

اما دروس عمومی که دارای اهمیت زیادی در انتخاب رشته هستند را نمی توان دست کم گرفت زیرا تقریبا برای همه دانشجویان باید تدریس شود و مشکل اصلی این است که برای یک درس عمومی تک  واحدی شاید در یک روز و یک ساعت مشخص ۶۰ نفر ظرفیت وجود داشته باشد،  ولی کسانی که در سایت انتخاب واحد  برای گرفتن این درس اقدام می کنند شاید ۷۰ نفر یا بیشتر باشند و این به سرعت عمل فرد بستگی دارد که آیا بتواند واحد را بگیرد  یا نه.

البته گاهی اوقات که تقاضای دانشجویان برای درسی زیاد است یا دانشجویان ترم آخری که نتوانستند درس را در چارت خود بگیرند؛ زمینه را برای باز کردن ظرفیت بیشتر فراهم می کنند. زمان انتخاب واحد معمولا دو هفته قبل از بازگشایی دانشگاه ها به صورت رسمی است.

در ادامه با فرایند انتخاب  واحد دانشگاه فرهنگیان آشنا می شویم.

همان طور که  می دانید پس از پایان یافتن هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای ترم بعدی می بایست ثبت نام و انتخاب واحد نمایند و این روند تا زمان فارغ التحصیلی دانشجویان ادامه دارد. انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از طریق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به نشانی education.cfu.ac.ir انجام می شود. ابتدا دانشجویان می بایست وارد سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به نشانی education.cfu.ac.ir شده و مطابق تصویر زیر بر روی گزینه "ورود به سیستم" کلیک نمایند.

گلستان سایت

پس از ورود به صفحه زیر می بایست شماره دانشجویی و گذر واژه خود را در کادرهای مشخص شده وارد کنند و پس از وارد کردن حروف تصویر وارد سامانه گلستان شوند.

سیسنم - ثبت- نام

پس از ورود به سامانه با کلیک بر روی "گزارش های آموزش" از بخش درس های ترمی می توانند لیست دروس ارائه شده را مشاهده نمایند.

سامانه- ثبت نام

برای انجام فرایند انتخاب واحد می بایست مطابق تصویر زیر از منوی ثبت نام، گزینه "ثبت نام اصلی" را انتخاب نمایند.

حذف- اضطراری

در پایان با ورود به صفحه زیر می بایست شماره دروس و سایر اطلاعات خواسته شده را در فرم انتخاب واحد خود وارد نمایند

ثبت- نام- دانشجو

حذف و اضافه دانشگاه

معمولا اساتید دانشگاه برای راحتی کار دانشجویان با توجه به تجربه خودشان  قبل از انتخاب رشته چارت پیشنهادی برای ترم بعدی به دانشجویان ارائه می کنند و این  انتخاب با خود فرد است که چه درس هایی را در چه زمانی بر دارند. ولی گاهی در حین انتخاب رشته بین دروس تخصصی و دروس عمومی  تداخل زمانی پیش می آید و شما باید یک درس را حذف کنید و این امر در  زمانی جدا از فرایند انتخاب واحد و معمولا بین دو هفته تا یک ماه وپس از پایان زمان انتخاب رشاه امکان پذیر است. اگر برای درسی ظرفیت اضافه باز شود هم در زمان حذف و اضافه می توانید نسبت به برداشتن درس و یا جا به جایی درسی اقدام کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها