|
کدخبر: 334869

انتظار به پایان رسید | جیب کشاورزان پر پول می‌شود !

با وجود آغاز فصل جدید کشاورزی، درخواست‌های گندمکاران هنوز بدون پاسخ مانده و این موضوع به یکی از چالش‌های اساسی در بخش کشاورزی تبدیل شده است. وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت این موضوع، اعلام کرده که حل این مشکل در اولویت‌های جدی این وزارتخانه قرار دارد.

اصناف انتظار به پایان رسید | جیب کشاورزان پر پول می‌شود !

مشکلات به وجود آمده در روند پرداخت بدهی کشاورزان موجب شد تا وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند که منابع لازم برای تامین مطالبات کلزاکاران تامین شده و مطالبات گندمکاران نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.  به گفته متولیان این وزارتخانه اولویت وزیر جهاد کشاورزی اتمام فعالیت‌هایی است که اکنون در وزارت جهاد کشاورزی با تاخیر مواجه شده و از جمله آن می‌توان به پرداخت مطالبات گندمکاران در زمینه خرید تضمینی گندم اشاره کرد.

مشکلی که به گفته سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اگر عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی نبود، این مسئله به یک چالش مهم تبدیل می‌شد، اما در حال حاضر علاوه بر گندمکاران منابع لازم برای پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز انجام شده و با تعاملی که معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران داشتند به زودی پرداخت مطالبات انجام می‌شود.

کشاورز

به گفته اکبر فتحی، تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که در آذربایجان شرقی به این دلیل که تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی دیرتر از سایر نقاط کشور است، نزدیک به ۳۵ درصد مطالبات پرداخت شده است و بقیه نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

 وی در خصوص مطالبات خرید جو نیز افزود: تدابیر لازم اتخاذ شده است و مجوزی صادر شده تا از محل فروش جو، مطالبات جوکاران پرداخت شود.

تشکیل هفت کمیته در ستاد هماهنگی

از سوی دیگر فتحی از تشکیل هفت کمیته در قالب ستاد هماهنگی امنیت غذایی خبر داد و افزود: این کمیته‌ها جداگانه توسط هر معاونت راهبری می‌شوند و اقدامات کارشناسی و هماهنگی بین واحدها در این کمیته‌ها انجام شده و اگر نیاز به تصویب مصوبه باشد مسئله در ستاد هماهنگی امنیت غذایی مطرح می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تعاملی که با شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم چند روز قبل ۱۶۰ هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بارگزاری شد تا مرغداران و دامداران در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها