|
کدخبر: 326836

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت لپ تاپ کارکرده در بازار / منتظر یک گرانی وحشتناک باشید!

در این گزارش به بررسی قیمت لپ تاپ های کارکرده پرداختیم. با ما همراه باشید.

اقتصاد قیمت لپ تاپ کارکرده در بازار / منتظر یک گرانی وحشتناک باشید!

درصورت تمایل برای خرید لپ تاپ کارکرده، این گزارش را از دست ندهید.

یکی از دلایل اصلی علاقه خریداران به لپ تاپ‌ های کارکرده، قیمت مناسب‌تر آن ها نسبت به لپ تاپ‌ های نو است. لپ تاپ‌ های کارکرده معمولاً با قیمتی کمتر از مدل‌های جدید قابل تهیه هستند و این امر می‌تواند برای خریداران با بودجه محدود جذاب باشد.

برخی لپتاپ‌های کارکرده عملکرد خوبی دارند و برای استفاده روزمره کاربران کفایت می کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، لپ تاپ‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند به طور قابل قبولی برای اکثر نیازهای کاربران عادی عمل کنند.

با خرید لپتاپ کارکرده، خریداران به گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دسترسی دارند؛ زیرا می‌توانند از مدل‌ها و برندهای مختلفی استفاده کنند که در بازار جدید ممکن است محدودتر باشد.

اساسا برخی افراد لپ تاپ های دست دوم را به دلایل گوناگون ترجیح می دهند. این امر می‌تواند به آن ها احساس امنیت و اطمینان بیشتری در مورد عملکرد و پایداری دستگاه بدهد.

خرید لپ تاپ کارکرده می‌تواند به لحاظ محیط زیستی هم مفید باشد. با استفاده از لپ تاپ‌های کارکرده، مصرف منابع طبیعی برای تولید لپ تاپ‌ های جدید کاهش پیدا کرده و این موضوع به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

البته قبل از خرید لپ تاپ کارکرده، مهم است که خریداران تحقیق کنند و مطمئن شوند که دستگاه به درستی عمل می‌کند و هیچ مشکل جدی ندارد. همچنین، از فروشنده‌های معتبر و قابل اعتماد خرید کنند تا از کیفیت و قانونی بودن محصول مطمئن شوند.

شنیده ها از افزایش فروش لپ تاپ های کارکرده و تقلبی در بازار حکایت دارد. این موضوع به قدری محسوس بوده که رئیس اتحادیه فناوران یارانه نیز آن را تایید کرده است.

فرجی-اصناف

افزایش قیمت لپ تاپ ناگزیر است؟

محمدرضا فرجی‌تهرانی در این باره گفت: «احتمالا قیمت دلار در نیمه دوم سال با نوساناتی همراه باشد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود قیمت لپ‌ تاپ و سایر کالاهای مربوط به حوزه آی‌تی با این نوسان، افزایش قیمت پیدا کنند.»

او با اشاره به نوسانات بازار ارز اظهار کرد: «در حال حاضر شاهد ثبات نسبی قیمت دلار در این بازار هستیم، اما بر اساس نظر برخی از کارشناسان و تجربه سال‌های گذشته، احتمالاً نرخ دلار در نیمه دوم سال تغییر کند. از این رو، در حال حاضر  بازار راکد است و سایه رکود از بازار املاک گرفته تا اقلامی مانند لپ تاپ و تبلت را دربر گرفته است. فعلاً خریداران به دلیل نوسان زیاد قیمت ارز از خرید کالاها عقب‌نشینی کرده‌اند و منتظر ثبات قیمت دلار در بازار هستند.»

با نگاهی به سایت های فروش آنلاین به آگهی های جالبی در خصوص لپ تاپ های دست دوم برخورد کردیم. برای برخی از این دستگاه ها قیمت های عجیبی در نظر گرفته شده است که این موضوع احتمالا برای شما عجیب باشد. به عنوان مثال، یک از این لپ تاپ های کارکرده در فروشگاه های آنلاین، تگ قیمتی ۴۵ میلیون تومانی دارد!    

در جدول زیر می توانید قیمت لپ تاپ های کارکرده را مشاهده کنید.

قیمت لپ تاپ های کارکرده

قیمت(تومان)

کالا

۴۶٬۰۹۲٬۰۰۰

لپ تاپ 15 اینچ مک بوک پرو 2019

۳۳٬۰۰۰٬۰۰۰

مک بوک پرو ۲۰۱۹ ۱۵ اینچ

۶٬۱۰۰٬۰۰۰

لپ تاپ دل i5

۵٬۹۰۰٬۰۰۰

لپ تاپ HP

۴٬۵۰۰٬۰۰۰

لپ تاپ دل مدل5050

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها