|
کدخبر: 327686

خبر خوش برای خریداران خودروی ژاپنی / هوندا سیتی چند؟

هوندا سیتی یکی از جدیدترین محصولات ژاپنی اضافه‌شده به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به شمار می‌رود که قرار است در دور جدید تخصیص خودرو به متقاضیان اسفند ۱۴۰۱، تحویل داده شود.

اقتصاد خبر خوش برای خریداران خودروی ژاپنی / هوندا سیتی چند؟

طبق اطلاعیه شماره ۱۵ منتشرشده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به نشانی SaleAuto.ir دور جدید انتخاب خودرو برای آن دسته از متقاضیانی که در اسفند ماه ۱۴۰۱ اقدام به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب‌های وکالتی خود کرده بودند، سامانه از روز جاری باز می‌شود و انتخاب خودرو تا ساعت ۲۳:۵۹  روز چهارشنبه ۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

قیمت هوندا سیتی

طبق اطلاعیه فوق، قیمت علی‌الحساب هوندا سیتی مشخص شده و در حال حاضر قیمت دقیق مصرف‌کننده برای آن معلوم نیست. قیمت هوندا سیتی به صورت علی‌الحساب در مبادی ورودی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان شده که با یک حساب سرانگشتی و با احتساب هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... احتمالاً در محدوده دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

معرفی اجمالی هوندا سیتی

هوندا سیتی یکی از قدیمی‌ترین محصولات شرکت ژاپنی هوندا به حساب می‌آید که مبدا ورود آن به بازار به حوالی سال ۱۹۸۱ میلادی برمی‌گردد. در آن زمان هوندا سیتی به عنوان یک خودرو هاچبک به میدان آمد اما بعد از چند سال نسخه سدان این ماشین ژاپنی نیز در اختیار مشتریان قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹ نسل هفتم این خودرو به عنوان یک سدان کوچک سگمنت B  به سبد محصولات اقتصادی هوندا اضافه شد. مدتی بعد نیز نسخه فیس لیفت آن به دست متقاضیان رسید. حالا شنیده شده یکی از شرکت‌های واردکننده قصد دارد هوندا سیتی ۲۰۲۳ را به بازار ایران بیاورد تا مشتریان داخلی نیز امکان خرید این ماشین کوچک ژاپنی را داشته باشند.

هوندا-سیتی۱

هوندا سیتی بیشتر در کشورهایی همچون تایلند و هند مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کشورهای همسایه ایران نیز حضور دارد و نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری طبیعی دریافت می‌کند.

موتور هوندا سیتی قدرتی برابر ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتون.متر را به یک گیربکس اتوماتیک CVT تحویل می‌دهد. این جعبه دنده نیز به محور چرخ‌های جلو متصل است. با توجه به حجم ۱.۵ لیتری، قدرت موتور هوندا سیتی بسیار مناسب و کافی به نظر می‌رسد.

ضمن آنکه باید توجه داشت که حداکثر وزن هوندا سیتی ۱۱۲۵ کیلوگرم است و قدرت موتور ۱۲۰ اسب بخاری برای حرکت دادن این خودرو خانوادگی با این وزن متناسب است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ هوندا سیتی ۱۰.۵ ثانیه است. این میزان شتاب هرچند برای جلب نظر جوان‌ترها کافی به نظر نمی‌رسد، اما برای یک خودرو خانوادگی کوچک در حد هوندا سیتی ۲۰۲۳ کفایت می‌کند و در صورت عملکرد مناسب گیربکس CVT، می‌تواند در سبقت‌گیری‌ها رضایت‌بخش باشد.داخل هوندا سیتی

از آپشن‌ها و امکانات رفاهی هوندا سیتی می‌توان به کروزکنترل، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، دوربین دنده عقب، سنسور نور و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها