|
کدخبر: 328144

واردات آیفون در ۱۴۰۳ وارد فاز تازه شد / فروشندگان در شوک کامل!

مدیر کل گمرک درخواست کرد تا موضوع ممنوعیت واردات نشان تجاری اپل و سود بازرگانی آن را شفاف کرده و ابهامات مربوطه را برطرف نماید.

اقتصاد واردات آیفون در ۱۴۰۳ وارد فاز تازه شد / فروشندگان در شوک کامل!

در یک نامه‌ای که امروز توسط گمرک صادر شد، از سازمان توسعه تجارت ایران خواسته شد تا ممنوعیت واردات آیفون را بازنگری کند و در این زمینه شفافیت را ارتقا دهد. مضمون این نامه با عنوان "ضرورت رفع ابهام در ممنوعیت واردات محصولات برند اپل و شفافیت درآمدهای تجاری گوشی‌های هوشمند" منتشر شده است.

هفته گذشته دولت اعلام کرد در صورت لغو ممنوعیت واردات آیفون، سود بازرگانی آن ۹۶ درصد تعیین شود؛‌اما بعد از گذشت چند روز گمرک اعلام کرد که واردات اپل ممنوع است، اما مشخص نشد که دقیقا واردات کدام مدل آیفون ممنوع شده است. در همین خصوص امروز گمرک نامه‌‌ای را برای شفافیت این موضوع به سازمان توسعه تجارت ارسال کرد.

در این نامه سوالاتی از سازمان توسعه تجارت مطرح شده است. اولین موضوع این است که آیا واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل،‌ باتوجه به اضافه شدن یک بند به مندرجات فصل ۸۵،‌ ممنوع است یا خیر؟ همچنین ذکر شده که واردات چه مدل‌هایی از تلفن همراه اپل ممنوع است.

واردات-آیفون

مورد دیگر اعلام دقیق سود بازرگانی اپل در زمان فعلی است؛ زیرا قبل‌تر اعلام شده بود که درصورت لغو ممنوعیت واردات اپل، سود بازرگانی آن ۹۶ درصد پیش‌بینی می‌شود، باید مشخص شود که درحال حاضر و با ابلاغ مصوبه سود بازرگانی تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، چه مقدار است؛ زیرا مشخص شدن سود بازرگانی به صورت روشن برای تعیین ارزش کالای قاچاق ضروری است.

درنهایت ذکر شده است باتوجه به اینکه این مصوبه علاوه‌بر دستگاه‌‌های اجرایی برای سایر مردم هم حق یا تکلیف ایجاد می‌‌کند، تاریخ دقیق اجرای تصویبنامه ذکر شده را اعلام کنند.

گمرک-ایران

منبع: پیوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها