|
کدخبر: 328179

تیر خلاص به بازنشستگان | افزایش حقوق به فراموشی سپرده شد ؟

براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در برنامه هفتم توسعه، حکمی قانونی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد.

اقتصاد تیر خلاص به بازنشستگان | افزایش حقوق به فراموشی سپرده شد ؟

طبق این قانون، بازنشستگان طی سه سال با هم رتبگان خود همسان‌سازی خواهند شد. به این صورت که حقوق بازنشستگان با حقوق همتراز شاغل در همان رتبه خودشان برابر خواهد شد.

داوود منظور افزود: همچنین در قانون بودجه امسال هم اشاره شده است. پیش بینی کردیم در مورد بخش‌های دولتی تصویب کردیم منابع پایداری تامین شود. افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی بازنشستگان صندوق‌های دولتی می‌شود. با توجه به اینکه تصویب مرحله دوم در اردیبهشت انجام شد هم اکنون به دستگاه‌ها اعلام کردیم تا متناسب سازی‌ها به صورت جداول تهیه شود. دستورالعمل‌ها در دست تدوین بوده و احکام نیز در دست اصلاح است. بعد از اصلاحات صورت گرفته قطعا معوقات نیز پرداخت می‌شود.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از این اظهارات می‌گوید: آیا قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم ماه‌ها به تعویق بیفتد؟ آیا قرار است منتظر بمانیم تا پایان سال که دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد؟

به گفته این بازنشسته، اگر قرار است همسان‌سازی اجرا شود باید برای همه بازنشستگان کشور بدون استثنا انجام شود.

مروتی اضافه کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عموماً زیر خط فقر است و این بازنشستگان بیش از سایر گروه‌ها به ترمیم حقوق و اجرای همسان‌سازی نیاز دارند. انتظار داریم تامین اجتماعی و دولت در این زمینه پاسخگو باشند و اعلام کنند که چه زمانی و براساس چه فرمولی قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری کشور اجرایی شود.

این گزارش در حالی است که داوود منظور روز شنبه در جمعی از خبرنگاران در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت : در برنامه هفتم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرای شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود.

 

وی افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

 

منظور در ادامه با اشاره به این‌که بخش دوم بودجه به سال جاری رسید و مجلس تا آخر اردیبهشت‌ماه فرصت داد آن را ابلاغ کند، تصریح کرد: در مورد صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی از جمله کسانی که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند چون پرداخت‌ها از منابع خودشان انجام می‌شود سازمان تامین اجتماعی راسا برای موضوع همسان‌سازی اقدام می‌کند همچنین در قانون بودجه پیش‌بینی شده چون ممکن است منابع آنها کامل نباشد دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی را در سال جاری پرداخت کند تا بخشی از منابع همسان‌سازی تامین شود.

 

این مقام مسئول با بیان این‌که سال گذشته تبصره‌ای در قانون بودجه دیده شد که بخشی از منابع دولتی بتواند صرف پشتیبانی امور فرهنگی شود، تصریح کرد: اما چون این موضوع حکم قانونی الزام‌آور نبود و در قالب اجازه دیده شده بود به صورت محدود اجرا شد اما امسال در تبصره ۱۳ به صورت الزام آور تعیین تکلیف شده که یک درصد از منابع در شرکت‌های دولتی و بانک‌ها صرف امور فرهنگی شود و برآورد شده این منابع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کسری ۲۳۰ همتی کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه عمومی تلاش شده منابع و درآمد بودجه واقعی سازی شود و بنابراین از کسری بودجه پنهان اجتناب شود در همین راستا برخی منابع مانند منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی یا مولد سازی نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است. در این رابطه تاکید ما بر آن است که امسال براساس محاسبات و تعامل با مجلس شورای اسلامی در قانون مصوب کسری بودجه نخواهیم داشت و نگرانی در این رابطه نداریم.

 

منبع: صد آنلاین
  • بازنشسته ارسالی در

    تا مدیران بیسواد در راس کار هستند به اند ازه یک راس توانایی کاررا ندارند فقط وعده ووعید میدهند روزی بشود خودشان گرفتار ای ن مسائل میشوند

  • ناشناس ارسالی در

    بر ابا واجدادخبیث غارتگران صندوقای تامین اجتماعی لعنت براموات دروغگویان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها