|
کدخبر: 329642

مهمان جدید در خیابان های ایران | خودروهای فرسوده جایگزین پیدا کردند

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، خودرو اف ام سی ۵۱۱ B فردا موتور را به‌عنوان عضو جدید ناوگان تاکسیرانی ایران معرفی کرده است.

اقتصاد مهمان جدید در خیابان های ایران | خودروهای فرسوده جایگزین پیدا کردند

در جدیدترین اخبار خودرو، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، از ورود ۵۰۰۰ دستگاه خودرو اف ام سی B ۵۱۱ به ناوگان تاکسیرانی کشور در سراسر ایران خبر داده است.

اف ام سی ۵۱۱ B فردا موتور، عضو جدید ناوگان تاکسیرانی کشور

مرتضی ضامنی با اشاره به ورود خودرو فردا B ۵۱۱ با استاندارد یورو ۵ به ناوگان تاکسیرانی کشور، از کیفیت بالا و قیمت مناسب این خودرو خبر داد و تاکید کرد این اقدام در راستای اهداف طرح نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور یعنی ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده اجرایی شده است.

وی با اشاره به قیمت ۷۵۰ میلیون تومانی اف ام سی B ۵۱۱ گفت این خودرو قرار است در هر دو بخش توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده شود و متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند درخواست خود در این مورد را به سازمان تاکسیرانی یا حمل و نقل مسافر شهری محل فعالیت خود ارائه کنند تا فرآیند اجرایی طرح با هماهنگی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور صورت بگیرد.

تاکسی-جدید-۱

تاکسی اف ام سی ۵۱۱ B فردا موتور

آقای ضامنی همچنین با اشاره به اعطای این خودرو به متقاضیان با استفاده از تسهیلات بانکی مناسب، اظهار کرد فرآیند شماره‌گذاری و آماده‌سازی خودرو فردا B ۵۱۱ برای ناوگان تاکسیرانی نهایی شده است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در پایان خاطرنشان کرد با توجه به شمار بالای خودروهای فرسوده فعال در ناوگان تاکسیرانی کشور، همکاری با همه خودروسازان در طرح توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی می‌تواند گام مهمی در کاهش تعداد خودروهای فرسوده و افزایش سطح کیفی تاکسی‌های ایران باشد.

فردا موتورز نسل دوم سدان سایز کوچک چانگان «آلسوین» (Alsvin) را اوایل سال ۱۴۰۰ تحت عنوان فردا ۵۱۱ روانه بازار ایران کرد؛ اما این سدان اقتصادی چینی نتوانست در سبد محصولات این خودروساز بخش خصوصی دوام پیدا کند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، اف ام سی ۵۱۱ از مجموعه‌ای حداقلی از امکانات با توجه به رده خود برخوردار است. ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، ۲ ایربگ، نمایشگر ۷ اینچی مولتی‌مدیا و تهویه مطبوع خودکار از جمله امکانات ایمنی و رفاهی اصلی این سدان چینی هستند. 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها