|
کدخبر: 332058

لیست خودروهای اموال تملیکی | مزایده ۱۴۰۳ را از دست ندهید

با تصویب قانون جمع‌آوری و فروش کالای متروکه، قاچاق و ضبطی، مسئولیت نگهداری و فروش اموال تملیکی به سازمان حراج اموال تملیکی واگذار شده است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان، تمرکز بر کلیه امور مربوط به جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی است که به صورت قانونی به تملک، تصرف، توقیف یا مدیریت دولت درآمده‌اند. این سازمان با تمرکز بر این وظایف، تلاش می‌کند تا فرآیند مدیریت و فروش اموال تملیکی را به شکل منسجم و مطلوب انجام دهد.

اقتصاد لیست خودروهای اموال تملیکی | مزایده ۱۴۰۳ را از دست ندهید

قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، منجر به ضبط و مصادره اموال زیادی توسط دولت می‌شود. در این راستا، دولت موظف است که اداره، نگهداری و فروش این اموال و کالاها را به سازمان حراج الکترونیکی اموال تملیکی واگذار کند.

افرادی که مایل به شرکت در مزایده اموال تملیکی هستند، می‌توانند در تاریخ‌ های مزایده سال ۱۴۰۳ از طریق سایت tamliki.ir وارد شده و با تکمیل فرم ثبت‌نام، در این حراج‌ها شرکت کنند.در این گزارش، توضیحات تکمیلی در مورد نحوه شرکت در مزایده اموال تملیکی ارائه می شود.پس با ما همراه باشید.

مزایده-خودرو-یک

سازمان حراج الکترونیکی اموال تملیکی چیست؟

با تصویب قانون جمع‌آوری و فروش کالای متروکه، قاچاق و ضبطی، مسئولیت نگهداری و فروش اموال تملیکی به سازمان حراج اموال تملیکی واگذار شده است.هدف اصلی از تشکیل این سازمان، تمرکز بر کلیه امور مربوط به جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی است که به صورت قانونی به تملک، تصرف، توقیف یا مدیریت دولت درآمده‌اند.این سازمان با تمرکز بر این وظایف، تلاش می‌کند تا فرآیند مدیریت و فروش اموال تملیکی را به شکل منسجم و مطلوب انجام دهد.

طبق قانون، سازمان حراج اموال تملیکی موظف است که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ تحویل یا ضبط اموال تملیکی، نسبت به فروش آنها در سامانه الکترونیکی مزایده اقدام کند.البته این مدت یک ساله می‌تواند با صلاحدید و تصویب مجمع عمومی، حداکثر تا یک سال دیگر نیز تمدید شود.

در گذشته، فرآیند فروش و مزایده اموال تملیکی، اعم از منقول و غیرمنقول، به صورت حضوری انجام می‌شد. اما با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اموال تملیکی، این فرآیند به صورت کاملاً آنلاین و از طریق سایت tamliki.ir انجام می‌گیرد.

این تغییر رویکرد، مزایای متعددی به همراه داشته است:

  • برطرف شدن برخی شبهات احتمالی که ممکن بود در فرآیند فروش حضوری به وجود بیاید.
  • امکان دسترسی همگانی به اطلاعات مرتبط با مزایده‌ها از طریق سامانه الکترونیکی.
  • افزایش شفافیت و کاهش احتمال وقوع تخلفات در روند فروش.
  • امکان مشارکت گسترده‌تر متقاضیان در فرآیند مزایده.
  • کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی فرآیند فروش اموال تملیکی.

در مجموع، این تغییر رویکرد، به‌طور قابل‌توجهی در بهبود و ارتقای فرآیند فروش اموال تملیکی نقش داشته است.

راهنمای ورود به سامانه الکترونیکی حراج اموال تملیکی

سامانه الکترونیکی حراج اموال تملیکی tamliki.ir، فضایی آنلاین برای حضور افرادی است که قصد اطلاع از حراج اموال و کالاهای تملیکی و شرکت در مزایده را دارند. این سامانه به افراد این امکان را می‌دهد تا از جزئیات و زمان‌بندی مزایده‌های اموال منقول و غیرمنقول آگاه شوند و اطلاعات مربوط به اموال مورد مزایده را مطالعه کنند.

برای ورود به سامانه فروش اموال تملیکی جهت شرکت در مزایده‌ها و حراج‌های این سازمان، افراد باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ورود به سایت الکترونیکی حراج اموال تملیکی به نشانی tamliki.ir
  • وارد کردن اطلاعات ورود شامل نام کاربری و کلمه عبوری که در زمان ثبت‌نام تعیین کرده‌اند.

پس از انجام این مراحل، افراد می‌توانند به سایت این سازمان وارد شده و به اطلاعات مربوط به مزایده‌ها و حراج‌های ارائه شده دسترسی پیدا کنند.

اموال-تملیکی-یک

نحوه شرکت در مزایده اموال تملیکی

طبق اطلاعیه سامانه اموال تملیکی، افرادی که قبلاً در سایت ستاد ایران ثبت نام کرده اند، دیگر نیازی به ثبت نام در سایت tamliki.ir ندارند. به عبارت دیگر، افراد می توانند به جای ثبت نام در سایت tamliki.ir، فرایند ثبت نام و عضویت خود را در سامانه مزایده های الکترونیکی دولت (ستاد) به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام دهند. مراحل ثبت نام و عضویت در سامانه ستاد به شرح زیر است:

ثبت نام حضوری: تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به دفتر ثبت نام به آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش خیابان حجت دوست، ساختمان وزارت صنعت معدن تجارت، طبقه همکف

ثبت نام غیر حضوری: مراجعه به سایت اینترنتی به آدرس setadiran.ir تکمیل فرم ثبت نام در سایت و سپس ارائه (ارسال) مدارک مورد نیاز به دفتر ثبت نام. ضمنا تمامی مستندات مورد نیاز جهت ثبت نام در قسمت بسته های آموزشی سایت موجود می باشد.

نکته مهم: کلیه مزایده گران محترم با توجه به اهمیت حفظ امنیت در معاملات الکترونیکی می بایست گواهی امضای الکترونیکی دریافت نمایند. دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن) از دفاتر ثبت‌ اسناد رسمی در سراسر کشور امکان پذیر است که شخص می تواند با مراجعه به این دفاتر این مرحله را نیز به انجام برساند.

مدارک لازم برای شرکت در مزایده اموال تملیکی

قبلاً اشاره شده بود که مزایده اموال و کالاهای ضبطی به صورت آنلاین برگزار می شود و افراد برای شرکت در آن ها باید در سایت ثبت نام کنند. مزایده گران در استان های مختلف برای شرکت در مزایده ها باید فرم ثبت نام را تکمیل و مدارک مورد نیاز را آماده کنند تا ثبت نام آن ها تایید شود.

در ادامه، مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه اموال تملیکی ارائه می شود تا متقاضیان بتوانند از آن ها استفاده کنند:

مدارک مورد نیاز مزایده گران (حقیقی) :

فرم تکمیل شده درخواست ثبت نام مزایده گران (فقط برای ثبت نام حضوری)

اصل و کپی کارت شناسائی ملی و شناسنامه فرد مسئول

یک  قطعه عکس ۳X۴ از فرد مسئول (جدید، تمام رخ، ساده)

مدارک مورد نیاز مزایده گران (حقوقی)

فرم تکمیل شده درخواست ثبت نام مزایده گران (فقط برای ثبت نام حضوری)

اصل و کپی کارت شناسائی ملی و شناسنامه فرد مسئول

یک قطعه عکس 3X4 از فرد مسئول(جدید، تمام رخ، ساده)

اصل و کپی گواهی اخذ کد اقتصادی

اصل و کپی اساسنامه ، روزنامه رسمی ثبت شرکت با آخرین تغییرات

اصل و کپی گواهی ثبت شرکت

نامه معرفی نماینده تام الاختیار( فرد مسئول ) مزایده گر توسط کلیه صاحبان امضا (در صورت تعدد صاحبان امضا) لازم است طبق نمونه ارائه شده در سامانه در سربرگ شرکت و با امضا صاحبان امضا و مهر شرکت تهیه گردد. ضمنا همان فرد مسئول باید نسبت به دریافت گواهی امضای الکترونیکی افراد مستقل اقدام نماید.

لیست خودروهای اموال تملیکی ۱۴۰۲

در تصاویر زیر میتوانید لیست خودروهای اموال تملیکی ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

تصویر یک

عکس-اول

تصویر دوم

عکس-دوم

  • حسن جلیلی ارسالی در

    عرض ادب و احترام
    بنده مزایده گر هستم و به مرحله صدور حواله خروج کالا ا ز انبار رسیدم همکاران کاری کردند که بیخی ال کالا شدم. اداره تملیکی چهارمحال بخت یاری شهرکرد

  • حسن جلیلی ارسالی در

    سلام.بهتر که از دست بدهیم ، زمان تحویل ک الا کاری با برنده مزایده میکنید که بیخیا ل دریافت کالا میشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها