|
کدخبر: 332900

دنیا به کام متقاضیان مسکن ملی شد

مخلص‌الائمه، استاندار استان مرکزی، در حاشیه دیدار با سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، اظهار داشت: واقعاً این بانک در اجرای قانون جهش تولید مسکن عملکرد بسیار خوبی داشته است و بنابراین ضروری است که از تلاش‌ها و زحمات بانک مسکن در راستای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در کشور و به ویژه در استان مرکزی قدردانی شود.

اقتصاد دنیا به کام متقاضیان مسکن ملی شد

فرزاد مخلص‌الائمه اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور دکتر حسینی، مدیرعامل محترم بانک مسکن برگزار شد، به بررسی و مرور مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این بانک در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پرداختیم.

وی با اشاره به منابع مالی صرف شده برای اجرای این طرح گفت: از میان همه بانک‌های مشارکت کننده، بانک مسکن به لحاظ تجربه، تخصص و تمرکز بر موضوع، در راس قرار دارد و شاهد همکاری بسیار خوب این بانک در استان مرکزی بوده‌ایم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: به رغم اینکه منابع مالی، پولی و بانکی در کشور با محدودیت‌هایی مواجه است؛ بانک مسکن انصافاً در این عرصه خوش درخشید و در اجرای این نهضت در سطح کشور و استان مرکزی، کمک های شایانی ارائه نمود که شایسته است از این زحمات قدردانی کنیم.

استاندار استان مرکزی گفت: طی مذاکرات بعمل آمده، مقرر شد که جهت تسریع در پیشرفت چند پروژه مسکونی در استان مرکزی، بانک مسکن با در نظر گرفتن منابع و مصارف و توان مالی خود، مساعدت ویژه ای درخصوص تزریق مالی به پروژه‌ها داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن در کشور از اولویت‌های مهم همه دولتهاست؛ گفت: به لطف خدا کارهای بزرگی در سطح کشور انجام شده و طرح نهضت ملی مسکن تاکنون با شتاب نسبتاً خوبی به پیش رفته است و همچنان هم ادامه دارد.

استاندار استان مرکزی افزود: هرچند بنا به تقدیر الهی و با شهادت رئیس جمهور سابق، دولت سیزدهم نتوانست این طرح بزرگ را به سرانجام برساند؛ اما امید می رود که دولت محترم چهاردهم این مسیر را با شتاب بیشتری ادامه دهد.

مخلص‌الائمه در پایان گفت: در حال حاضر، بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در این استان با تامین مالی بانک مسکن در حال ساخت است و امیدواریم که این پروژه‌ها هرچه سریعتر به نتیجه برسد و واحدهای مذکور به مردم تحویل داده شود.

وام-ودیعه-مسکن

۲ میلیون مسکن ملی در انتظار ابلاغ وام ۸۰۰ میلیونی

در حالی از تصویب وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی توسط شورای عالی مسکن ماهها می گذرد که عدم ابلاغ این مصوبه از سوی بانک مرکزی بیش از ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را معطل نگه داشته است.

در آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم به یکباره مصوبه ای از این جلسه به بیرون درز پیدا کرد که در آن مقرر شد وام نهضت ملی مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

این اقدام اگر چه در نگاه نخست می توانست خوشحال کننده باشد اما در ادامه این نگرانی را به وجود می آورد که آیا بانک ها به خصوص بانک های خصوصی که این روزها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می روند زیر بار این مصوبه خواهند رفت؟

سوال این است که شورای عالی مسکن با چه هدفی افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن را به تصویب رسانده است. اگر این مصوبه با هدف تقویت مالی پیمانکاران و دادن سرعت به ساخت و ساز بوده است چرا بانک مرکزی از ابلاغ آن طفره می رود؟ و اگر هدف تقویت متقاضیان نهضت ملی مسکن بوده است چرا نرخ سود این تسهیلات همچنان ۱۸ درصد است و کاهش نیافته است.

هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ سود وام مسکن ملی کاهش می یابد؟ گفت: در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن با پروژه هایی مواجه هستیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پروژه ها در حال تکمیل شدن هستند و برای ما در درجه اول حجم تسهیلات مهمتر از کاهش نرخ سود است.

او ادامه داد: افزایش سقف وام مسکن ملی به ۸۰۰ میلیون تومان برای این است که پروژه ها به اتمام برسند بنابراین کاهش نرخ سود مسکن ملی در گام دوم قرار دارد و برای کاهش نرخ سود هم راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها موضوع افزایش سرمایه بانک مسکن است.

اما افزایش تسهیلات ساخت مسکن از جمله قوانین و مقررات است که باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود و تاخیر در پرداخت این تسهیلات باعث ایجاد مشکلات زیاد برای سازندگان خواهد شد.

در حال حاضر تنها اقدامی که می شود سازندگان را پای کار برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نگه داشت  همین تسهیلات ساخت و پرداخت آن از سوی بانک‌هاست که باید به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن خود برسد.

در شرایط کنونی باید اقدامات قابل توجهی برای تقویت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام داد چراکه اگر این پروژه ها با تاخیر به متقاضیان تحویل داده شود باعث کند شدن روند ساخت خواهد شد.

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانون باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند و اگر این موضوع به مرحله اجرایی نرسد باعث تاخیر در اجرای پروژه‌ها خواهد شد و ما به سمت کندی در روند اجرا پیش خواهیم رفت.

مجلس-شورای-اسلامی

مجلس به طور قطع پیگیر ابلاغ تسهیلات خواهد شد

شاکری گفت: مجلس به طور قطع در کوتاهی اجرای این موضوع ورود کرده و پیگیر ابلاغ  این تسهیلات خواهد شد چرا که اگر این تسهیلات پرداخت نشود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکنی که در حال ساخت و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد تکمیل نشده و در نتیجه برنامه ریزی که برای تقویت بازار مسکن انجام شده با مشکل روبرو شده و  بازار بهم می ریزد.

سید عباس حسینی مدیر عامل بانک مسکن نیز معتقد است که هنوز وام ۸۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن به بانک مسکن ابلاغ نشده است.

او می گوید: به محض ابلاغ تسهیلات بانک مسکن عملیات پرداخت را آغاز خواهد کرد. تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار واحد قرارداد بسته‌ایم که حدود ۲۱۱ همت قرار امضا شده داریم که متعهد به پرداخت آن هستیم. امروز پرداختی نقدی بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت است که معادل ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی سایر بانک‌هاست.

بانک مرکزی با گذشت بیش از یک ماه از مصوب شدن وام ۸۰۰ میلیون تومانی در شورای عالی مسکن هنوز این مصوبه را ابلاغ نکرده است!

حال که افزایش تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی به تصویب رسیده است باید این وام از سوی بانک مرکزی هر چه سریعتر ابلاغ شود تا بازار مسکن به سمت رونق و تولید هدایت شود و در نتیجه شاهد آثار مثبت و خوب این تسهیلات در بازار باشیم.

منبع: بانک مسکن
  • محمد ارسالی در

    آره راست میگه با سود مشارکت سنگینی که با نک مسکن گرفت بایدم این حرفها رو بزنه 😡

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ببخشید زمین های طرح فرزند آوری چه شد الان یه سال تشکیل پرونده دادیم خبری نیست

  • نسیم عفیف شمال ارسالی در

    این چه نهضت ملی هست هر ماه 40تومان پول باید پرداخت کرد آیا ی آدم کارگر با درآمد خیلی کم میتواند از عهده این زیاد خواهی بر بیاید
    شما به فکر همه اقشار کم در آمد جامعه نبودید این مسخره بازی و مظلوم بازی ها را در بیاورید مردم شما را شناختند ولی چاره ای ندارند و شما دارید به تاخت می روید

  • ناشناس ارسالی در

    همش بیخودیه من خودم ثبت نام کردم ۱۴۰میلیون هم واریزکردم حالامیگویند هرسه ماه ۱۰۰میلیون پرداخت کن هه حقوق من۱۵ میلیون هست چگونه میتوانم گفتنندانصراف بده اگرنمیتوانی حالابعدازدوسال پولم راهم نمیدهندخداازشان نگذره

  • حسین ارسالی در

    ایا در شهرستان ها انسان نیس

  • ناشناس ارسالی در

    چرا این پیشرفت‌ها برای پرند نیست.۴ قسط ۴ ۰ میلیونی گرفتن اما هیچی به هیچی.شرکت ع مران پرند میگن همکاری نمیکنه.چرا کسی رسی دگی نمیکنه مسئولی کسی نیست نظارت داشته ب اشه.ما پروژه بتن پرور غرب هستیم

  • جهاندار ارسالی در

    منی که مستاجرم هزینه ی دوادرمان دخترم در ماه بالای 10تومن برام تموم میشه چه جوری ،5900000قسط بدمممم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! مگه درامدماچقدره؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    آجری جابجا نشده.واحدی تحویل نشده.هدف خال ی کردن جیب مردم است

  • . H.DAMAVANDI ارسالی در

    این اضافه کردن وام یه طرف ولی دادن اقساط چی؟ اکثر متقاضیان مسکن ملی طاز قشر کارگر و کم درآمد هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    خداوکیلی بهزیستی.. همت چرانمیکنه... حتی وام مستاجران... تحت پوشش......... ناامیدی موج میزنه بین مستاجران. مخصوصا دانش اموز دختردارن. هرسال یه مدرسه... واقعا یه لحظه خودتون راجای اونهابزارید.... ولله این شعارها بدترمیکنه زندگی 3دهک..... همه صاحبخانه میگن به شماکه وام..... میدن.... قسم خوردم 15ماه دربدرم بااین شیمی درمانی.. میگن بودجه. یانوبت..... پس کی... شرمنده بچه وابرومان شدیم... روزگارسخت میگذره.. مرگ ولله ارامش داره. ولی بچه مونده گلوم.... عاقبت چه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟

  • پروانه بیگوند سرپرست خانواده هستم ارسالی در

    باسلام نظرم این است که با حقو ق کارگری ن می تونیم زندگی کنم کل زندگیی من ۲۰۰میلیو ن است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها