|
کدخبر: 332976

دست های پشت پرده فروش خودرو | چه کسی از ۲۳۰ میلیون پول دپو شده سود خواهد برد؟

بیش از یک میلیون نفر در طرح‌های فروش خودرو مرداد ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند و سود هنگفتی به بانک‌ها رسیده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اقتصاد دست های پشت پرده فروش خودرو  | چه کسی از ۲۳۰ میلیون پول دپو شده سود خواهد برد؟

در تازه‌ترین اخبار خودرو، شرکت ایران خودرو خبر فروش و عرضه محصولات خود را داده است. متقاضیان می‌توانند در طرح‌های فروش خودرو از جمله جوانان و نوسازی خودروهای فرسوده، به ثبت‌نام پرداخته و از لیست خودروهایی همچون تارا، ریرا، رانا پلاس و غیره خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بانک ها از طرح‌ های فروش خودرو چقدر سود می‌کنند؟

گزارشات می‌گوید که نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر در طرح جدید ایران خودرو ثبت نام نموده‌اند، این موضوع در حالی است که کارشناسان خودرو پیش بینی می‌کنند، روند ثبت نام‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند.

ایران خودرو اعلام کرده که در این طرح بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار خودروی خود را در بازار عرضه ‌می‌کند. در یکی از بندهای این اطلاعیه آمده است که متقاضیان می‌بایست ۲۳۰ میلیون تومان از پول خود برای ثبت نام محصولات مذکور، بلوکه کرده و سپس به خرید خودرو بپردازند.

 طرح های فروش خودرو

شائبه ایجاد شده از این قرار است که ایران خودرو با دسترسی به حساب متقاضیان طرح فروش خودرو می‌تواند نقدینگی خود را تأمین کرده و از وکالتی شدن حساب‌های خریداران در بانک ها سود ببرد.

در این شرایط ایران خودرو توانایی دسترسی به حساب‌های مسدود شده توسط بانک‌ها را نداشته و این پول بلوکه شده، تنها جهت ایجاد یک محدودیت برای ثبت نام در این طرح استفاده می‌شود.

حال کارشناسان بازار خودرو به دنبال جواب این سوال هستند که چه کسی از ۲۳۰ میلیون پول دپو شده، سود خواهد برد؟

اگر همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها، پیش برود نزدیک به ۳ میلیون نفر در این طرح شرکت خواهند کرد که این افراد، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول را در شبکه بانکی کشور بلوکه می‌کنند.

مدت زمان بلوکه شدن پول در بانک‌های کشور ۱۵ روز خواهد بود که بانک‌‌ها می‌توانند در این مدت از نقدینگی‌های جمع آوری شده، جهت افزایش اعتبار خود استفاده کنند.

بانک‌ها در این راستا، درصورت کمبود وجه مشتریان برای ثبت نام، وعده داده‌اند که ۱۲۰ میلیون تومان از ۲۳۰ میلیون تومان پول مورد نیاز برای ثبت نام در طرح های فروش خودرو را به صورت وام در این دوره ۱۵ روزه به خریداران خواهند داد.

سود-خرید-خودرو

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها